تأمین مالی زنجیره‌ای ۳۰ هزار میلیاردی واحدهای صنعتی/ احیای ۹۰ واحد تولیدی راکد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
وزیرصمت؛

تأمین مالی زنجیره‌ای ۳۰ هزار میلیاردی واحدهای صنعتی/ احیای ۹۰ واحد تولیدی راکد

  • کد خبر : 4547
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
تأمین مالی زنجیره‌ای ۳۰ هزار میلیاردی واحدهای صنعتی/ احیای ۹۰ واحد تولیدی راکد
وزیر صنعت، معدن و تجارت، خبرداد: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از طریق تامین مالی زنجیره‌ای تسهیلات پرداخت شده و مصوب شده امسال ۲۰ درصد تامین مالی زنجیره‌ای باشد‌.

به گزارش آوای هگمتان، سیدرضا فاطمی امین‌ در جمع فعالان اقتصادی همدان اظهار کرد: ما به عنوان وزارت صنعت معدن تجارت وظیفه داریم تمام موضوعات را پیگیری کنیم.

وی افزود: چند مصوبه داشتیم که اگر واحدهای تولیدی طلبی از دولت دارند و به موقع پرداخت نشود، دولت باید جریمه شود و مصوبه دیگر در شورای پول و اعتبار این بود که واحدهایی که به بانکها بدهکارند ۷ درصد پرداخت و مابقی قسطی شود.

فاطمی امین تاکید کرد: شفافیت و رتبه بندی در حال انجام است که بر آن اساس تسهیلات داده شود، در ماشین های حوزه معدن برخی از تولیدات داخلی و برخی خارجی استفاده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح‌کرد: تولیدات ماشین های معدنی در ۶ ماه اول سال صددرصد رشد داشته است.

وزیر صمت در ادامه صحبتهای خودخاطرنشان کرد: مزایده ها برخی اجرا شده و برخی مانده، که قبلا فقط به لحاظ مالی واگذار می شد اما در اصلاح قوانین جدید امتیاز فنی هم در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: تسهیلات حوزه معدن بسیار خوب و بالاست، فعال سازی واحدهای تعطیل که در ۳۰درصد واحدهای تعطیلی مشکل اهلیت سرمایه گذار را داریم.

فاطمی امین افزود: تامین مالی زنجیره ای، بدین صورت که هر واحد یک وام نمی گیرد بلکه تولید کنندگان در یک حوزه اقدام می کنند که ۳۰ هزار میلیارد تومان از این طریق تامین بودجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سقف اعتباری از واحدهای تولیدی باید برداشته شود، و به نفع تولید کنندگانی است که شفاف عمل می کنند.

وزیر صنعت و معدن یادآور شد: واحدهای تولیدی که شکل می گیرند توجه ویژه ای می شوند و یکی از اشکالات در صنعت کشور، بها ندادن به واحدهای نوپا است.

*احیای ۹۰ واحد تولیدی راکد در استان همدان

استاندار همدان نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون، ۹۰ واحد تولیدی راکد در استان احیا و به چرخه تولید بازگردانده شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد بیان‌کرد: از ظرفیت مجموعه پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان در راستای تقویت صنعت استان استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌ها در حوزه صنعت در نظر گرفته شده است، تصریح‌کرد: نگاه مجموعه تولید‌کنندگان استان به تولید تاسی از نگاه مقام معظم رهبری به تولیدِ اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی، افسران و ایثارگران عرصه اقتصادی هستند که وجودشان در استان مایه افتخار است، اضافه کرد: از سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، حمایت همه‌جانبه و پشتیبانی از فعالان اقتصادی است.

قاسمی فرزاداعلام کرد: استان همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی، معدنی و صنعتی دارد که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با بیان‌اینکه برخی کلان شهرها در زمینه صنعتی شدن اشباع هستند و ضرورت دارد به استان‌های دیگری چون همدان در این زمینه توجه شود، ادامه‌داد: در استان همدان، به احداث واحدهای صنعتی به‌ویژه صنایع تبدیلی و غذایی نیاز است.

استاندار همدان افزود: از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان در راستای تقویت صنعت استان استفاده می‌‌کنیم.

وی با اعلام ‌اینکه مشکلاتی در زمینه تامین مالی واحدهای صنعتی در استان در سیستم بانکی وجود دارد، ضرورت دارد این مشکلات حل و رفع شود، خاطرنشان‌کرد: گزارش عملکرد، بانک‌های استان در عرصه تولید، بر اساس تکلیفی که بر عهده آن‌ها گذاشته شده، به مقامات بالادستی ارائه خواهد شد، تا بتوانند از این وضعیت رکود خارج شوند.

وی ادامه‌داد:در سفر رئیس جمهور به استان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار، برای تقویت زیرساخت ‌ها در حوزه صنعت در نظر گرفته شده است.

قاسمی فرزاد هدایت و استقرار سرمایه‌گذاران بزرگ در مناطق ویژه اقتصادی همچون جهان‌آباد، را نیاز به حمایت و پشتیبانی مقامات عالی کشوری دانست و اضافه‌کرد: درخواست می‌شود وزارت صمت، دستورالعمل و شیوه دریافت و هزینه‌کرد، وصول یک درصد حقوق دولتی واحدهای تولیدی را ابلاغ نماید.

استاندار همدان عنوان‌کرد: تولید ‌کنندگان و صنعت‌گران، اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با تمام توان در شرایط کنونی در حال تلاش هستند.

*فعالیت بیش از یک‌هزار واحد صنعتی در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۹۰ واحد صنعتی در استان همدان احیاء شده است و یک هزارو ۱۷۸ واحد صنعتی فعال هستند.

احمد شانیان نیز در این دیدار با بیان‌اینکه ارتباط خوبی بین بخش خصوصی و دولتی در همدان برقرار است و در این راستا سرمایه گذاران زیادی به همدان آمده اند، تصریح‌کرد: تحولات و اتفاقات خوبی به وجود آمده و همه فعالان اقتصادی به آینده خوشبین هستند.

وی جلوگیری از خام فروشی را در حوزه معدن را با تدبیر وزیر صمت از اتفاقات مهم برشمرد و ادامه‌داد ‌داد: صادرات مواد معدنی خام به کمتر از یک درصد رسیده و جای خرسندی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با عنوان‌اینکه در مدت کوتاه صادرات استان رشد قابل توجهی داشته، خاطرنشان‌کرد: در بخش صادرات مواد صنعتی ۱۴۶ درصد و صادرات صنایع معدنی ۳۴۶ درصد شاهد رشد بوده‌ایم.

وی به‌روزرسانی سامانه ها در حوزه معادن، را اقدامی قابل تامل عنوان‌کرد که چندین سال به تعویق افتاده‌بود و تصریح‌کرد: سامانه جامع تجارت و انبارها مغفول مانده بود که به روز رسانی شد و بدین ترتیب سوءاستفاده ها از این طرق به حداقل رسیده است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت