به گزارش آوای هگمتان، فرودگاه همدان با داشتن بلندترین برج مراقبت کشور فراز و نشیب زیادی را به خود دیده ظرف مدت یکی دوساله اخیر چند پرواز به کیش و مشهد که هربار نیز با خلف وعده شرکت هواپیمایی با کنسلی گاه و بیگاه نارضایتی را در بین مسافران رقم زد و دوباره به کما رفت .
پنجم مرداد ماه سالجاری آخرین پرواز حج ۱۴۰۲ از فرودگاه همدان انجام شد و با کش و قوس فراوان دوباره به خواب فرو رفت.
هرازچندگاهی اخباری در رسانه ها مبنی بر تاسیس ایرلاین و…به گوش می رسید بار دیگر با معاون امور اقتصادی استاندار همدان در خصوص اخرین وضعیت فرودگاه گفتگو کردیم؛
*تاسیس خط هوایی اختصاصی برای استان قطعی است
معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از ورود سرمایه گذار برای تاسیس خط هوایی خاص استان همدان خبر داد و گفت: اقدامات اولیه از جمله تامین نیروی انسانی، تاسیس شرکت و…در تهران در حال انجام است و تا این لحظه تاسیس ایرلاین همدان قطعی است.
سید مجتبی حسینی در گفت و گو با آوای هگمتان، با اعلام اینکه دو سرمایه گذار برای تاسیس خط هوایی مختص استان اعلام آمادگی کردند، خاطر نشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به همدان ۵۰۰ میلیارد تومان برای بحث سرمایهگذار فرودگاه مصوبه گرفتیم.
معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اعلام اینکه سرمایه گذار دربحث خرید هواپیما ورود کرده، اضافه کرد: همکاری و همراهی لازم در خصوص تسهیلات را با این سرمایه گذار داریم.
وی با بیان اینکه در مبحث فرودگاه ، استقبال مردم از پروازها نیز باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: پرواز همدان تهران به دلیل اینکه پرواز عصر انجام می شد عملا یک روز فرد هدر می رفت، در حالیکه در رایزنی جدید بنا را بر پرواز صبح قراردادیم.
حسینی خاطر نشان شد: استاندار همدان در ابتدای حضور در استان خط پروازی همدان_مشهد، همدان _ کیش را راه اندازی کرد که متاسفانه فرودگاه با عدم استقبال مردم از پروازها روبرو شد و استقبال کم بود.
وی تصریح کرد: هزینه نگهداری خط هوایی زیاد است و لذا استقبال مردم از پروازها از جمله مهترین عوامل ماندگاری پرواز خواهد بود.
*امیدواریم با تاسیس خط هوایی اختصاصی استان مشکل غیر فعال بودن فرودگاه را رفع کرده و همدانی ها شاهد آسمانی پرتردد باشند. فرودگاه به عنوان ویترین شهر قطعا در توسعه زیرساخت گردشگری حرف اول را می زند و باید اذعان کرد گردشگری به عنوان مهمترین صنعت استان حمایت خواهد شد.