به گزارش آوای هگمتان ، دکتر امیراحمد اخوان در جلسه با رؤسای دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: رابطین کلان مناطق باید به صورت حضوری گرد هم آیند، تا جمعبندی اقدامات انجام شده در این چند سال صورت گیرد که هم تجربیات دانشگاه و هم ستاد در این جلسات مطرح شود.
مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از رؤسای دانشگاه علوم پزشکی همدان و معاونین آموزشی این مجموعه به عملکرد معاونت آموزشی وزارت متبوع اشاره و تصریح کرد: مدل شش وجهی تعالی دانشگاه، مدلی جامع و برنامهریزی شده در سازماندهی و هدفمند کردن اقدامات دانشگاههای علوم پزشکی بوده است که این دوره تدوین و اجرا شده است.
وی مأموریت گرایی را یکی از ابعاد و آثار تعریف شده در این مدل برشمرد و افزود: پاسخگویی اجتماعی، همگرایی علوم، درخشش بینالمللی و …. از جمله اهداف مورد نظر در این مدل عنوان شده است.
دکتر اخوان در ادامه با اشاره اهداف و عملکرد مرکز علمی تحقیقاتی آموزش پزشکی عنوان کرد: سرآمدی بسیاری از دانشگاهها در این مرکز مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و عملکرد آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در این مجموعه تبیین شد که نتایج این پژوهشها در قالب کتاب استخراج شده است.
وجود ۳۴ سامانه در سیستم آموزشی وزارت بهداشت
مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش صد در صدی بودجه آموزشی وزارت متبوع خاطرنشان کرد: ۳۴ سامانه در سیستم آموزشی وزارت بهداشت داریم که در تلاش هستیم این سامانه ها را تجمیع کنیم تا سامانههای متعدد به صورت یکپارچه عمل کنند.
وی با بیان اینکه سامانه دستیاری یکپارچه شده و آموزش مداوم نیز کاملا الکترونیک شده است گفت: در حال حاضر مشکلی که در سیستم داریم این است که به سازمان سنجش کشور اتصال نداریم در نتیجه گاهی مشکلاتی در روند فعالیت آموزشی بروز میکند که امید است با اتصال به اطلاعات این سازمان این مشکل نیز در سیستم آموزشی وزارت بهداشت مرتفع شود.