به گزارش آوای هگمتان ، تقاطع غیر همسطح غدیر به عنوان پروژهای عظیم در شهر همدان با پیشرفت فیزیکی بالا و نزدیک به افتتاح به ناگاه در اما و اگر نتیجه آزمایش بتن و مقاومت آن گیر افتاد.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در جلسه ارایه گزارش کمیسیون فنی و عمرانی از بررسی وضعیت پل غدیر اعلام کرد که “رده بتن عرشه مدول ۲ در تقاطع غیرهمسطح غدیر طبق نقشهها و اسناد فنی، C30 یعنی حداقل ۳۵۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع در نمونه مکعبی است اما تعداد قابل توجهی از نتایج آزمایش مدول ۲ عرشه، کمتر از این مقدار است.”
حیدری به بازدید از بتنریزی پل غدیر خردادماه اشاره کرد که تهیه بتن از چند محل انجام میشود و خطرزا بودن این موضوع را گوشزد کرده بود” حال چرا باید از خردادماه این موضوع جدی تر پیگیری نشود الله اعلم”
وی خواستار ارسال نتایج مقاومت بتن شد و اذعان کرد که ۲۷ تیرماه نتیجه به شهرداری ارسال شده که نشان از ضعیف بودن برخی نتایج داشته که متاسفانه این نتایج هم به موقع به شورا ارسال نشده است.
این عضو شورای شهر اعلام کرد که نتیجه تمام آزمایشات عرشه باید بیشتر از عدد ۳۵۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع باشد اما براساس نتایج ارایه شده از سوی آزمایشگاه مقیم پروژه، مقاومت ۲۵ نمونه مکعبی از حدود ۳۰ نمونه بتن گرفته شده از مدول ۲ عرشه، کمتر از عدد ۳۵۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع بوده و از این تعداد نیز ۱۸ نمونه زیر ۹۰ درصد مقاومت مشخصه یعنی ۳۱۵ است و ضوابط پذیرش آیین نامه ای را تامین نمی کند، و این امر بسیار خطرزا است.
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرده که” شهرداری مدعی است حداکثر ۱۰ درصد اختلاف در میزان مقاومت بتن در این پروژه بوده اما طبق بررسیها حداکثر اختلاف ۳۴ درصد است که باید برای حل آن فکری شود.”
*باید گفت از احداث پل غدیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، حال آقای شهردار دستمریزاد که اهمال کاری و نتیجه آزمایش مقاومت بتن این پل گذشته از هزینه زیاد از جیب بیت المال، اینگونه به بار نشسته! مدت زمانی طولانی چشم انتظار افتتاح پروژه بودیم و نزدیک به بهره برداری اندر خم یک کوچه گیر افتاده و “هرچه رشته شده پنبه میشود”
البته تعجب برانگیز نیست …چرا که در همدان اول پروژهها اجرا میشود و سپس یادشان می آید که احداث فلان پروژه و بهمان پروژه یا ضرورت نداشته یا گیرو گوری دارد..
وقتی فساد و رانت در شهرداری هست و کسی بفکر آن نیست وضعیت همین است دیگر.من یکساله از فساد و تخلفات مدیران مادام العمر تاکسیرانی به تمام مسئولین شهرداری و شورای شهر گزارش کردم بررسی و برخورد نشد که هیچ علیه خود من هم رای صادر کردند تا گزندی به مدیران با مدرک پنجم و اکابر حمل و نقل (تاکسیرانی )نرسه.