روابط عمومی در دنیای مدرن؛ از اطلاع رسانی تا بهره گیری از تکنولوژی | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

روابط عمومی در دنیای مدرن؛ از اطلاع رسانی تا بهره گیری از تکنولوژی

  • کد خبر : 3077
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
روابط عمومی در دنیای مدرن؛ از اطلاع رسانی تا بهره گیری از تکنولوژی
در دنیای امروز قدم های روابط عمومی در مسیر اطلاع رسانی باید به سمت و سویی برداشته شود که در آن فعالسازی و پویاسازی احساس شود. روندی که می توان با بهره گیری از تکنولوژی آن را محقق ساخت.

به گزارش آوای هگمتان، کار و زندگی در دنیاي به شدت متحول و متغیر کنونی، بدون سازمان هاي ارتباطی و اطلاعاتی به سختی امکان پذیر است.

مدیریت و راهبرد در محیط کار و زندگی، نیازمند دانش و اطلاعات کافی براي تصمیم گیري است اما این فضا کمتر این اطمینان را براي مدیران ایجاد می کند. از این رو میباشد که نقش سازمان ها و نهادهاي ارتباطی و اطلاعاتی چون روابط عمومی ها اهمیت به سزایی در دنیاي جدید پیدا می کند.

روابط عمومی عنصری قوی در ارزیابی، تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان ها است که می تواند وظایف و ماموریت های هر نهاد و سازمان را با ارتباطی موثر و هدفمند به مخاطبان و گروه هایی که با سازمان در ارتباط هستند، منتقل سازد.

به راستی، می توان روابط عمومی را هنر برقراری ارتباط در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان دانست که تمامی تلاش خود را بر تنظیم روابط بین سازمان و مردم معطوف می دارد و هوشمندانه سعی دارد تا با رسالت حرفه ای و اصول اخلاقی تحقق منافع سازمان و مردم را مدنظر داشته باشد.

روابط عمومی علم و دانشی همراه با کوشش آگاهانه و برنامه ریزی شده، فعالیتی مبتنی بر تحقیق و وسیله ای برای مشاوره به مدیران که نه تنها در اطلاع رسانی به مردم موثر است بلکه وسیله ایجاد ارتباط اقناعی و ایجاد ارتباط دوسویه بین سازمان و مخاطبان است.
هنر روابط عمومی این است که بتواند امکانات وشرایط محیط بیرونی را تشخیص داده وآنان را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و بنابراین اجرای فرامین درون سازمانی را تسهیل نماید ودرنهایت ارتباط سازمان را با بیرون ازآن، به درستی برقرار سازد؛ حال در این مسیر باید بتواند در عین حال که فضای درونی را درک و مطابق آن و نیازهای سازمان برنامه ریزی می کند، نقاط منفی و احیاناً موارد بیرونی ای که ممکن است خسارت هایی برای سازمان و نهاد به دنبال داشته باشد را نیز درک کرده و برای آن ها پیش از وقوع برنامه داشته باشد.

به همین دلیل است که می توان گفت؛ امروزه در تمام دنیا سازمانهای موفق سازمانهایی هستند که مدیران و کارکنان روابط عمومی آنها بدانند که چگونه باید به شکلی شفاف و آگاهانه به تجزیه و تحلیل امور مرتبط به سازمان خود و رفع و رجوع مسائل بپردازند و نقش مهم خود را در تعیین سمت و سوی سیاست‌های همگانی ایفا کنند.

در فضای واقعی و وضعیت سنتی رسانه اعم از دیداری، شنیداری و مكتوب نقش واسطه میان روابط عمومی و مخاطبان را بازی می كند و این عنصر واسطه به طور غالب بین یك فرستنده پیام (روابط عمومی) و جماعتی از گیرندگان قرار می گیرد؛ به مرور زمان این پهنه گسترش یافت به نوعی که روابط عمومی باید بتواند از تکنولوژی های به روز استفاده و آن ها را پُلی برای دستیابی به اهداف مذکور سازد.

بدین سان، روابط عمومی هایی را می توان فعال، پویا و البته موثر دانست که از رسانه های نوین اطلاع رسانی بهره مند است و آن ها را به کار می گیرد. به عنوان سخن پایانی باید گفت؛ روابط عمومی مدرن با استفاده از ابزارها، تکنولوژی و فرآیندهای متولد شده و متحول شده در راستای بهبود این ارتباط به نفع سازمان و مخاطبان پیش می رود و با استفاده از ابزارهای نوین رسالت های اصلی خود را در پیش می گیرد.

سیاوش توسلی
روابط عمومی شهرداری منطقه سه همدان

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت