به گزارش آوای هگمتان، وحید علیضمیر بیان کرد: قرارداد این سامانه با هدف ساماندهی و مدیریت صورت وضعیت کلیه پروژه های عمرانی در معاونتها ، مناطق و سازمانهای شهرداری همدان طی فرایند قانونی منعقد گردیده است و هم اکنون مراحل استقرار فنی و عملیاتی سیستم در حال انجام میباشد.
علیضمیر در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه فنی و تخصصی مربوطه با حضور کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت های امور زیربنایی ، برنامه ریزی و مالی در شهرداری همدان توضیح داد کارگاه آموزشی ویژه کاربران سیستم نیز بصورت مرتب در حال برگزاری ست.
وی به مزایای استفاده از این سیستم در مدیرت شهری اشاره کرد و افزود : مشاهده مراحل پیشرفت پروژه ، شناسایی پروژه های در معرض خطر ، نظارت بر زمان بندی ها ، مدیریت و ساماندهی کلیه صورت وضعیت های پروژه های عمرانی ، ثبت الکترونیکی فرایندهای عملیات ، تسهیل در ارائه خدمات غیر حضوری جهت بارگزاری صورت وضعیت ها توسط پیمانکاران ، ایجاد کارتابل اختصاصی پیمانکاران جهت مشاهده گردشکار صورت وضعیت ها و جلوگیری از هدر رفت بیت المال از مهمترین آنها میباشد.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان در پایان با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری های نوین در مدیریت هوشمند شهری ، ابراز امیدواری کرد طی دو ماه آینده این سامانه به بهره برداری خواهد رسید.