به گزارش آوای هگمتان ، محمد جواد زارعی مدیر ارتباطات و امور بینالملل شهرداری همدان در گفتگو با رادیو همدان در خصوص تشکیل کمیتههای تخصصی و اهداف این کمیتهها در موضوع ثبت جهانی هگمتانه عنوان کرد: موضوع ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان توسط مسئولین وزارت گردشگری در حال انجام است و این رویداد بر همه ابعاد توسعه شهر همدان به ویژه گردشگری همدان تاثیر گذار خواهد بود.
وی در خصوص اهمیت فعالیتهای رسانهای در موضوع ثبت جهانی هگمتانه افزود: اطلاع رسانی و بازتاب اهمیت، فواید و اقدامات صورت گرفته در رابطه با این رویداد به مردم و مخاطبان از وظایف کمیته رسانه ها است تا همه مخاطبان از آن آگاه شوند.
زارعی با بیان اینکه شهرداری همدان اقدامات عمرانی و میدانی وسیعی برای ثبت جهانی هگمتانه انجام داده گفت: در جلسه هم اندیشی که با دعوت از همه رسانهها، خبرنگاران، هنرمندان، علاقمندان و دغدغه مندان صورت گرفت تلاش کردیم نقطه نظرات، پیشنهادات و مشارکت این گروه ها را جلب کنیم.
این مقام مسئول در حوزه اطلاع رسانی شهرداری همدان افزود: در حال حاضر کمیته های تعیین شده بستههای فرهنگی و طرحهای خود را آماده کرده اند و انشالله بعد از ایام عزاداری این برنامهها اجرایی می شود تا افکار عمومی برای ثبت جهانی هگمتانه آماده شوند.
وی با تاکید بر مشارکت همه علاقمندان در ثبت این رویداد بزرگ عنوان کرد: با مشارکت اهالی هنر و رسانه این حرکت و اقدامات بعدی به عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح می شود و فضای ذهنی مخاطبان برای ثبت جهانی هگمتانه آماده خواهد شد.
زارعی با اشاره به کمیته رسانه ای ثبت جهانی هگمتانه تصریح کرد: کمیتههای رسانههای مجازی، برخط ، نوشتاری ، تولید محتوا از جمله این کمیتهها هستند که فعالیتهای خود را در سه فاز قبل، حین و بعد از حضور ارزیابان انجام می دهند.
وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری همدان افزود: مهم ترین کار این بود که همدیگر را پیدا کنیم و با همفکری هایی که صورت گرفته شده اهداف، مخاطبان و فرایندها در قالب کاربرگ در کمیته گردشگری شهرداری همدان مشخص و پس از مباحث اعتباری، طرح ها اجرایی می شود.
این مقام مسئول در حوزه اطلاع رسانی با اشاره به اینکه اقدامات رسانهای ثبت جهانی هگمتانه از دو ماه قبل آغاز شده اظهار داشت: عوامل صدا و سیما، خبرنگاران و اهالی رسانه به صورت مدام از روند فعالیتهای عمرانی از جمله جداره سازی، حذف زواید بصری و زیباسازی اخبار را تهیه و اطلاع رسانی لازم را انجام داده اند.
زارعی انعکاس اخبار و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی را جزو وظایف مدیریت ارتباطات استانداری همدان دانست و تصریح کرد: نتیجه این هماهنگی بین دستگاهها و جلسات، تدوین سندی با عنوان پیوست فرهنگی و رسانهای ثبت جهانی هگمتانه طبق کارشناسی های دقیق بود که در آن همه مخاطبان طرح، طرحها توسط دستگاههای اجرایی شناسایی و مقرر شد این دستگاهها با توجه به مخاطبان خودشان برنامههای خود را تدارک ببینند.
وی به تشریح اقدامات آینده کمیتههای مختلف پرداخت و گفت: یکی از مهمترین رسالت های کارگروه رسانه ها احصای همه مخاطبان و ارتباط گیری با رسانهها است تا همه مخاطبان هدف با رویداد ثبت جهانی هگمتانه آشنا شوند.
محمد جواد زارعی مهم ترین مخاطبان این طرح را گردشگران خارجی دانست و اظهار داشت: همه باید بسیج شوند تا هگمتانه به عنوان یک میراث ارزشمند جهانی ماندگار معرفی شود.
در پایان مدیر ارتباطات و امور بینالملل شهرداری همدان خواستار مشارکت علاقمندان در رویداد ثبت جهانی هگمتانه شد و گفت: سامانه ۱۳۷ آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تجربیات همه شهروندان و علاقمندان است تا زمینه تسهیل ثبت جهانی فراهم گردد.