سرمایه گذاری ۱۱۰۲۶ میلیارد ریالی در بخش آب استان همدان/ افتتاح دو پروژه در دهه فجر | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
سرپرست آب منطقه ای همدان:

سرمایه گذاری ۱۱۰۲۶ میلیارد ریالی در بخش آب استان همدان/ افتتاح دو پروژه در دهه فجر

  • کد خبر : 2404
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۷
سرمایه گذاری ۱۱۰۲۶ میلیارد ریالی در بخش آب استان همدان/ افتتاح دو پروژه در دهه فجر
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه در بخش آب استان همدان تاکنون بالغ بر ۱۱۰۲۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است، گفت: در دهه فجر سال جاری نیز دو پروژه با اعتبار 17 میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

به گزارش آوای هگمتان، محمد ضروری؛ سرپرست شرکت آب منطقه ای ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شناسایی و انسداد چاه های غیرمجاز در سطح استان همدان عنوان کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون تعداد ۵ هزار و ۲۰۸ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده که این اقدام موجب جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۳۰۵ میلیون مترمکعب شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کنتورهای نصب شده بر روی چاه های استان همدان نیز در سال جاری برابر ۳۳۳ دستگاه است، گفت: تاکنون تعداد ۴ هزار و ۹۲۹ دستگاه انواع کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی شرب و صنعت استان همدان نصب شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان، حجم آب صرفه جویی شده در پی نصب کنتور هوشمند در سال جاری را برابر با هفت میلیون و ۹۳۰ هزار مترمکعب و در مجموع سال های مذکور برابر ۵۹ میلیون و ۵۲۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: سعی شده است تا در راستای حفاظت از منابع آب استان همدان اقدامات را برنامه ریزی شده پیش ببریم.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون تعداد ۳۳۰ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح ۱۰ شهرستان همدان برگزار شده است.

ضروری در ادامه صحبت های خود، به اقدامات صورت گرفته در حوزه آب استان همدان تاکنون اشاره کرد و گفت: بحث تالوار و آبرسانی به همدان از آن بابت برای ما در اولویت است تا بتوانیم آب را تامین کنیم
.
سرپرست آب منطقه ای همدان اصافه کرد: در راستای سفر وزیر نیرو به همدان و پیگیری های صورت گرفته ، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاه کارگاه دیگری را در محل سد تالوار تجهیز نموده و نیروی انسانی و ماشین آلات سنگین را مستقر کرده تا عملیات اجرایی سازه پیش تصفیه، مخازن و ابنیه فنی ایستگاه های پمپاژ را تکمیل نماید.

وی اضافه کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاه تعداد چهار اکیپ اجرایی در تصفیه و خانه مستقر نموده و در حال تکمیل سازه های کلاریفایر و فیلتراسیون و ساختمان‌های شیمیایی و کلر زنی هستند.

وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز و تهیه و ساخت مصالح فلزی به مقدار ۱۰ کیلومتر لوله فولادی اجرای باقیمانده خط انتقال نیز به پایان خواهد رسید.

ضروری ادامه داد: از سویی، بالغ بر ۲۳۰ کیلومتر رپرگذاری های رودخانه ها، ۱۱۳ هکتار آزادسازی حریم رودخانه ها و ۱۵۲ کیلومتر لایروبی رودخانه های استان به انجام رسیده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان در تشریح این موضوع گفت: استان همدان با وسعت بيش از ۱۹ هزار و۵۰۰ كيلومتر مربع شامل رودخانه هاي دائمي و فصلي متعددي است كه مجموع طول رودخانه هاي اصلي در بازه هاي اصلي حدود یک هزار و ۱۰۰ و در مجموع طول اعم از دائمي و فصلي آن در حدود سه هزار كيلومتر است.

ضروری خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت رودخانه قراردادهای مربوط به تعیین حدود بستر و حریم بالغ بر یک هزار و ۴۳۳ کیلومتر از رودخانه های استان منعقد و فرآیند مطالعات آغاز شده که از این میزان، مطالعات ۵۹۵ کیلومتر از رودخانه ها به پایان رسیده و مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات مربوط به ۸۳۸ کیلومتر از رودخانه ها نیز در دست انجام است، تصریح کرد: به منظور آگاهي عمومي در جهت عدم دخل و تصرف در حريم و بستر رودخانه هاي استان، نشانه گذاری در محدوده رودخانه ها در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه ابتدای انقلاب اسلامی تصفیه خانه آب شرب اکباتان با ظرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه با خط انتقال ۱۰ کیلومتر فعال بود، اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۵ تصفیه خانه با ظرفیت ۶ هزار و ۱۶۵ لیتر در ثانیه در استان همدان فعال و یا در حال احداث است.

ضروری این تصفیه خانه ها را شامل تصفیه خانه آب شرب سد سرابی، تصفیه خانه آبرسانی به همدان، تصفیه خانه آب شرب سد کلان ملایر، تصفیه خانه شهید بهشتی و تصفیه خانه آب شرب الوند دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، با بیان اینکه در بخش آب استان همدان تاکنون بالغ بر ۱۱۰۲۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی شامل اصل تسهیلات و بازپرداخت آن صورت گرفته است، گفت: به منظور پیشروی پروژه سد خرمرود به روش فاینانس داخلی سرمایه گذاری ۵ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریالی صورت گرفته است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان در این راستا به سرمایه گذاری های برابر ۳ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریالی در عملیات ساخت سد گرین نهاوند نیز اشاره کرد و افزود: در قالب اجرای تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ سد کلان ملایر به روش B.O.T سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی و برای اجرای تصفیه خانه سد سرابی تویسرکان به روش B.O.T نیز سرمایه گذاری ای بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۶۴۴ میلیارد ریال به منظور پیش روی طرح آبرسانی به همدان به روش مشارکتی سرمایه گذاری شده است.

ضروری به وضعیت سد مخزنی خرمرود نیز اشاره کرد و گفت: تامین آب جهت مصارف فعالیت های صنعتی به میزان ۱.۵ میلیون مترمکعب، تامین مصارف شرب مراکز جمعیتی منطقه به میزان ۱.۳۲ میلیون مترمکعب، رهاسازی نیاز زیست محیطی به میزان ۱.۰۴ میلیون مترمکعب و تامین مصارف کشاورزی حقابه های پایین دست از جمله اهداف احداث این طرح است.

وی با بیان اینکه تکمیل این سد نیازمند اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال است، گفت: در طرح آبرسانی به تویسرکان از سد سرابی نیز تا کنون اعتباری در حدود ۲۹ میلیارد تومان هزینه و تصفیه خانه آب شرب نیز توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و به روش B.O.T با مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال در حال تکمیل و در مراحل نهایی است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان در پایان خاطرنشان کرد: طی ایام الله دهه فجر سال جاری ایستگاه هیدرومتری و مقطع کنترل شان آباد با اعتبار ده میلیارد ریال و حجم ۶۰ مترمکعب در ثانیه و ایستگاه هیدرومتری و مقطع کنترل کارخانه در شهرستان تویسرکان با ظرفیت ۴۰ مترمکعب در ثانیه با اعتبار هفت میلیارد اهد شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت