علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/ احداث کنارگذر تنها علاج گره ترافیکی پل غدیر(شهرک فرهنگیان) | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/ احداث کنارگذر تنها علاج گره ترافیکی پل غدیر(شهرک فرهنگیان)

  • کد خبر : 923
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۸
علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد/  احداث کنارگذر تنها علاج گره ترافیکی پل غدیر(شهرک فرهنگیان)
پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر به منظور تسهیل عبور و مرور و رفع گره ترافیکی شهردر محل سه راه شهرک فرهنگیان در حال اجراست این پل در عمل بایدگره کور ترافیک را باز کند اما با نیم نگاهی به وضعیت پل و حجم بالای مسافران عبوری غرب کشور به پایتخت وهمچنین عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین و کامیون ها باید دید  آیا به اهدافی که مد نظرحوزه ی شهری بوده رسیده است یا خیر؟ ناخودآگاه ضرب المثل "علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد" در این پروژه کاربرد پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری آوای هگمتان ، فاز تکمیلی تقاطع غیر همسطح غدیر با همه ی فراز و فرودها در حال انجام است بهره برداری و افتتاح پل با مشکلات و چالش هایی روبروست ، گلایه اهالی شهرک فرهنگیان از ترافیک بالا و حجم عظیم مسافران عبوری و از همه مهمترعبور کامیون ها و ماشین های سنگین معضلی است که داد اهالی شهرک را درآورده است همین امر سبب شد تا گفتگویی را با یکی از معتمدین محل شهرک فرهنگیان انجام بدهیم.

*کاهش ترافیک یکی از اهداف ساخت پل است

یکی از همشهریان با بیان اینکه، کاهش بارترافیکی یکی از اهداف ساخت پل است، تصریح کرد: متاسفانه پل غدیر(شهرک فرهنگیان) در رسیدن به این هدف موفق نبوده است.

مسعود کردلو با اشاره به اینکه کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین مجبور هستند از داخل شهر عبور کنند، افزود: ماشین های عبوری باید از مسیر کنار گذر عبور کنند که متاسفانه کنارگذر شهری وجود ندارد.

وی ادامه داد: کنارگذر شهر نیازی بسیار مهم بوده که تا امروز محقق نشده و بعید می دانم که بدون احداث کنارگذر مشکل و بار ترافیکی شهرک کاهش یابد.

*کنار گذر غربی و شرقی از سمت پلیس راه در حال احداث است

این معتمد محله شهرک فرهنگیان با اشاره به اینکه کنار گذر غربی و شرقی از سمت پلیس راه در حال احداث است ، افزود: ساخت کنارگذر غربی و شرقی مفید بوده اما کماکان گره ترافیک و حجم مسافران از استان های غربی (کرمانشاه و سنندج و ..)را به تهران کم نخواهد کرد.

وی بر ضرورت احداث کنارگذر در خارج از بافت شهری تاکید کرد و ادامه داد: اگر این امر محقق شود ماشین های عبوری وارد شهر نشده و این کار جدا از سهولت عبور و مرور به افزایش ایمنی نیز منجر خواهد شد.

*جانمایی برخی از پل های سطح شهر اصولی نیست

مدیر گروه طراحی شهری دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه جانمایی برخی از پل های سطح شهر اصولی نیست، گفت: پل غدیر(شهرک فرهنگیان ) از جمله مواردی است که حجم بالای ترافیک را به دلیل اینکه مسیر کریدور اتصال غرب به پایتخت بوده را در بردارد و به نظر می رسد احداث این پل اصولی نیست.

دکتر حسن سجاد زاده افزود: توسعه و ترویج پروژه های تقاطع غیر همسطح بدون ارزیابی کارشناسی ، افزایش سرعت سواره در فضای شهری و آلودگی صوتی، تنش و تصادفات  را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در بحث مکان یابی و احداث پل باید رویکردهای متفاوتی داشته باشیم، اضافه کرد: کاهش بار ترافیک تنها با احداث پل میسر نیست چراکه همه ی اصول و جوانب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

*نبود کنارگذر شهری معضل بزرگی در جهت افزایش ترافیک

مدیر گروه طراحی شهری دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه نبود کنارگذر شهری معضل بزرگی است که بار ترافیکی شهرک فرهنگیان را افزایش می دهد، اضافه کرد: با احداث این پل همدان راه ارتباطی استان های غربی به مرکز کشور شده و باید گفت ساخت کنارگذر در جهت هدایت ترافیک به خارج ازشهر امری ضروری به نظر می رسد.

سجاد زاده افزود: تقاطع غیر همسطح غدیر عملا مسیری برای عبورماشین های سنگین و همچنین مسافران پایتخت شده و باید گفت چه بهره ای برای ساکنین شهرک فرهنگیان داشته است؟.

 

وی با اظهار تاسف از اینکه با احداث برخی از پل های سطح شهرفضای اطراف بافت شهری تخریب شده و سرعت سواره افزایش یافته، ادامه داد: نباید تجربیاتی که مختوم به شکست است را دوباره تکرار کرد .

*رفع دغدغه شهروندان با بهره برداری از پل غدیر

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری با بیان اینکه با بهره برداری از پل غدیر(شهرک فرهنگیان) دغدغه و مشکلات اهالی شهرک رفع خواهد شد، افزود: با بهره برداری از پروژه تقاطع غیر همسطح غدیرگره ترافیک حل خواهد شد.

وحید علی ضمیر به موانع اجرایی پروژه اشاره کرد و ادامه داد: این موانع برطرف شده و وضعیت پروژه راضی کننده است .

وی با تاکید بر اینکه پیمانکاراصلی تقاطع غیر همسطح  را بر عهده گرفته ، افزود: عملیات خاکی و راههای دسترسی را پیمانکار دیگری اجرا می کند.

علی ضمیر به تکمیل سه قطعه بتونی پروژه اشاره کرد و افزود: طی دوماه گذشته یک قسمت قطعه اجرا شد و دو قطعه  دیگه درحال اتمام است .

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری ادامه داد: این پروژه مسیر کریدور مرکز به غرب کشور بوده و امیدواریم در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری برسد

 

*باید گفت احداث و بهره برداری از پروژه های تقاطع غیر همسطح شهری با توجه به اینکه در جهت رفع و سهولت ترافیک در حوزه شهر اتفاق می افتد همواره این دغدغه وجود دارد که آیا گره ای از مشکلات و معضلات ترافیکی را حل خواهد کرد؟

به نظر می رسدبا بهره برداری از پروژه تقاطع غیر همسطح غدیرنه تنها معضل ترافیک شهر حل نشده بلکه عبور کامیون و مسافران عبوری استانهای همجوار آسیبی است که گریبان شهروندان را خواهد گرفت از طرفی ارگان های زیربط احداث کمربندی یا کنارگذرشهری را باید مدنظر قرار داده  تا این حجم ازترافیک را به خارج از شهر منتقل کرده و گامی در جهت کاهش بار ترافیک و مشکلات و مسایل آن از جمله آلودگی صوتی و …داشته باشند.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت