علوم انسانی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

علوم انسانی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد

  • کد خبر : 1940
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
علوم انسانی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه علوم انسانی باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر می خواهیم به مساله وحدت دست پیدا کنیم، وحدتی که جامعه و انقلاب اسلامی را به سمت تمدن اسلامی پیش ببرد باید به علوم انسانی توجه کنیم.

به گزارش آوای هگمتان، آیت الله حبیب الله شعبانی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه تشکیل تمدن اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی است، گفت: باید به این موضوع پرداخت که چرا امام خمینی (ره) مساله حوزه و دانشگاه را مطرح کردند.

آیت الله شعبانی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت ۵۰ سال هنوز بعضی از کتب که در دانشگاه ها  تدریس می شود مربوط به اساتید حوزه است، پس این در کنار هم بودن قبل از انقلاب هم وجود داشته است که الان هم طبیعتا سرعت بیشتری گرفته است.

وی با انتقاد از اینکه علوم انسانی هیچ وقت در دانشگاه های ما جدی گرفته نشده است، تصریح کرد: تمدن اسلامی اگر سخت افزار نیاز دارد نرم افزار هم نیاز دارد و قطعا توسعه و ییشرفت در عرصه های مختلف یکی از پایه های اساسی تمدن اسلامی است و تمدن اسلامی بدون علوم انسانی محقق نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت در عرصه های اقتصادی یکی از پایه های اساسی تمدن اسلامی است، افزود: ما باید بپذیریم برای تحقق آن وحدت مشترک و برای سوق دادن جامعه به سمت تمدن اسلامی باید علوم انسانی جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه تحول در علوم انسانی به این سادگی اتفاق نمی افتد، افزود: تولیدات و پژوهش های فراوانی در حوزه های مختلف داریم اما چقدر توانستیم علوم انسانی را برای جهت دادن به علوم دانشگاهی مطرح کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: وحدت حوزه ودانشگاه این است که خردورزی را تقویت کنیم، خردورزی که نه تنها بر توسعه بلکه می خواهد پیشرفت عدالت محور داشته باشد مد نظر ما است.

*اساتید دانشگاه بوعلی سینا درتولید محتوا در جهان مطرح هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت کشور در زمینه های مختلف هستیم، گفت: اساتید دانشگاه بوعلی سینا درتولید محتوا در جهان مطرح هستند و ما نباید یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق کنیم.

محمد علی زلفی گل بیان کرد: امروز ما شاهد وحدت حوزه و دانشگاه هستیم و از حضور روحانیونی که ملجا امن اعضای هیئت علمی ما هستند هر کدام یک سرمایه نوین برای کشور باید بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهیان افرادی متدین هستند که برای پیشرفت کشور هم به بال علم و هم ایمان و تقوی مجهز هستند، افزود: در دانشگاه بوعلی سینا نهادها و هیئت های مختلفی وجود دارد و انصافا اساتید ما یاوران علمی و کارکنان ما انسانهای متدین و باتقوایی هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه اگر دنبال وحدت حوزه و دانشگاه هستیم باید نوع نگاه را تغییر دهیم، افزود: ما باید باور داشته باشیم که همه علوم دینی هستند و هر علمی چون منشات گرفته از علم خداوند است حتما ایمانی است و ما نمی توانیم علوم را از هم جدا کنیم.

زلفی گل ادامه داد: در وزارت علوم با اولویت بندی کارهای موثری صورت گرفته است به عنوان مثال صندوق علوم، تحقیقات و فناوری را  تاسیس کردیم و سال اینده از تحقیقات کاربردی حمایت می کنیم

*شهید مفتح نقش موثری در بیداری جامعه ایفا کرد

استاندار همدان گفت: شهید مفتح نقش موثری در بیداری جامعه ایفا کرد و در به جوشش درآوردن انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشت.

وی گفت:  شهید مفتح در مقابله با نظام طاغوت هم سو با امام خمینی(ره) حرکت کرده است، افزود: شهید مفتح نقش موثری در بیداری جامعه ایفا کرد و در به جوشش درآوردن انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشت.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ما سیل و خروش مردم در سال ۱۳۵۷ را فراموش نمی کنیم و سر چشمه جوشان انقلاب از آن مقطع شروع شد، افزود: شهید مفتح عالمی متفکر و بزرگ بود و علاوه بر علوم حوزوی در علوم دانشگاهی هم تبحر داشت.

وی تصریح کرد: تمام تلاش شهید مفتح در این جهت بود که ارزش های اسلامی را به دانشگاه بیاورد و آن را با علم آمیخته کند و به همین دلیل بود که دشمنان انقلاب و کسانی که مخالف با اسلام ناب محمدی بود این عالم ربانی را مورد هدف قرار دادند.

استاندار همدان به مطرح بودن دانشگاه بوعلی سینا در جوامع دانشگاه کشور و دنیا اشاره کرد و افزود: امیدواریم حضور افراد حوزوی در دانشگاه در جهت تقویت پایه های معنوی افزایش یابد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت