فرودگاه همدان کماکان در خواب زمستانی / همدانی ها رویای داشتن آسمانی پرترافیک در سر می پرورانند | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
آوای هگمتان گزارش می دهد:

فرودگاه همدان کماکان در خواب زمستانی / همدانی ها رویای داشتن آسمانی پرترافیک در سر می پرورانند

  • کد خبر : 1188
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۲۵
فرودگاه همدان کماکان در خواب زمستانی / همدانی ها رویای داشتن آسمانی پرترافیک در سر می پرورانند
علیرغم صرف هزینه های هنگفت برای بهسازی زیرساخت فرودگاه همدان ، هنوز فرودگاه در خواب زمستانی است و مردم این شهر رویای داشتن آسمانی پرترافیک را در سر می پرورانند.

به گزارش پایگاه خبری آوای هگمتان، سخنگوی هواپیمایی کشوری پروازهای اربعین را از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه از ۶ فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان عنوان کرده و ادامه داد در صورت لزوم فرودگاه‌های دیگر نیز به این فهرست اضافه خواهد شد پرواضح است که فرودگاه همدان شامل لیست نخواهد بود چراکه سال هاست همدانی ها برنامه ی منظم از پروازهواپیما بر فراز آسمان ندیده اند .

با توجه به نزدیکی همدان به غرب کشور و مراکز زیارتی عراق همدان سهمی از پرواز اربعین نگرفت و بعید است که مسولان و متولیان برای پیگیری پرواز اربعین اقدامی انجام داده باشند

اربعین از راه می رسد و سپری می شود” نه خانی به فرودگاه همدان آمده و نه خانی رفته” اما معضل این جاست که مسوولان و متولیان امر کرونا را بهانه قرار داده تا کم کاری دراین حوزه به چشم نیاید.

در چندساله گدشته چند پرواز به عربستان برقرار شد و همچنین پروازی هم به مشهد مقدس و کیش انجام گرفت اما با توجه به هزینه های که برای آماده سازی زیرساخت فرودگاه انجام شد انتظارمی رفت فعالیت بیشتری را از فرودگاه همدان شاهد باشیم خبرنگار آوای هگمتان گفت و گویی را در خصوص پرواز اربعین و همچنین وضعیت پروازهای فرودگاه همدان با معاون عمرانی استاندار و همچنین مدیر فرودگاه همدان داشت که در ادامه می خوانید/

معاون عمرانی استاندارهمدان با بیان اینکه طبق تصمیمات اولیه شش فرودگاه ازشش گوشه مختلف کشورپیش بینی شده، افزود: ثبت نام زائرین محدود بوده و حدود ۵۰ هزار ثبت نامی داشته است.

فرهاد فرزانه با عنوان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان را هواپیمایی کشوری مشخص کرده، ادامه داد: هر یک از این فرودگاهها زائرین را به عراق منتقل می کنند.

وی اضافه کرد: فرودگاه کرمانشاه و سنندج نیز تا این لحظه حامل زائرین اربعین نبوده اند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه کرونا یک معضل بزرگ برای گردشگری محسوب می شود  و اغلب اماکن گردشگری را به تعطیلی کشانده، ادامه داد: فرودگاه همدان نیز از این قضیه مستثنا نشده و تحت تاثیر قرار گرفته است.

در صورت تمایل سازمان حج و زیارت، مشکلی برای پرواز اربعین نخواهیم داشت

مدیر فرودگاه همدان با تاکید بر اینکه پرواز اربعین باید از قبل برنامه ریزی می شد، اظهار کرد: شرکت هایی که از قبل به نجف پرواز داشتند آمادگی برگزاری پرواز اربعین را داشتند.

قنبر خلیل پور با تاکید بر اینکه فرودگاه همدان از امن ترین هواپیما از جمله هواپیمای ۷۴۷ برای پرواز استفاده می کند، افزود: هیچگونه مشکل زیر ساخت در فرودگاه همدان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: پرواز عراق و عتبات عالیات با سازمان حج و زیارت مرتبط است، اظهار کرد: باید درخواست حج و زیارت از طریق شرکت شمسا انجام شود.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه درصورت تمایل سازمان حج و زیارت، مشکلی برای پرواز اربعین نخواهیم داشت، افزود: اگر سازمان حج و زیارت تمایلی برای این امرداشته باشد ما اعلام آمادگی می کنیم .

خلیل پوراضافه کرد: پرواز نجف بر اساس عرضه و تقاضا است و باید سازمان حج و زیارت برنامه ریزی کند.

پرواز به کیش و مشهد مقدس در انتظار تصمیم ستاد ملی کرونا

وی با اظهار اینکه پروازهای آموزشی، پرواز هلال احمر و اورژانس در فرودگاه همدان انجام می گیرد، تصریح کرد: بدنبال برقرای پرواز قشم بودیم اما محقق نشد برای پیشرفت در این زمینه نیازمند کمک و همراهی، نمایندگان مجلس و مسوولین استانی هستیم.

مدیر فرودگاه همدان با اشاره به اینکه تا قبل از کرونا پرواز حج برقرار بود، اضافه کرد: در حال حاضردستگاه ناوبری، پرسنل فرودگاه، باند و تمام زیرساخت ها مهیا است .

مدیر فرودگاه همدان با اعلام اینکه برقراری پرواز کیش و مشهد در انتظار تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم، افزود: به دلیل وضعیت قرمز کرونایی درمشهد مقدس محدودیت کرونایی وجود داشته و کلیه تاسیسات گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت مناسب برای نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه همدان وجود دارد، اضافه کرد: فرودگاه همدان کلیه زیرساخت های مناسب را برای پرواز به سایر شهرها یا حتی خارج از کشور را دارا است.

 

*با این تفاسیرپایان قطعی کرونا مشخص نیست اما نباید فرودگاهی با این قدمت و زیرساخت مناسب و تجهیزات اصولی همچنان در خواب زمستانی باشد امیدواریم مسوولین استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی چاره ای برای فعال تر شدن فرودگاه همدان بیندیشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت