مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان معارفه شد/ هیچ مدیری را به استاندار تحمیل نکرده ام | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان معارفه شد/ هیچ مدیری را به استاندار تحمیل نکرده ام

  • کد خبر : 4708
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان معارفه شد/ هیچ مدیری را به استاندار تحمیل نکرده ام
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با حضور جمعی از مسئولان و ‌چهره‌های شاخص میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش آوای هگمتان، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم با اعلام‌اینکه همدان دارای پتانسیل متعددی است و باید به جهان شناسایی شود، افزود: نتوانستیم به حوزه تبلیغات به درستی وارد شویم.

“جواد واحدی”با اظهاراینکه در حوزه گردشگری فقر زیرساختی و فقر حاکمیتی قوانین وجود دارد، تصریح‌کرد: هنوز جایگاه واقعی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شناخته نشده که نیازمند توجه جدی‌تری است

وی با اعلام‌اینکه در همدان فضای همدلی و هم افزایی بالا است و اقدامات خوبی انجام شده، اضافه‌کرد: در انتصاب مدیر کل جدید گزینه‌های بومی و غیربومی متعددی پیش رو داشتیم و در نهایت وزیرمیراث فرهنگی گزینه نهائی را اعلام کرد.
*توسعه منحصر به شهر همدان نباشد

معاون وزیر میراث فرهنگی با تاکیدبراینکه توسعه استان همدان نباید منحصر به شهر همدان باشد، افزود: باید از همه ظرفیت ها برای کل استان استفاده شود چرا که جاذبه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی زیادی دارد.

وی توجه ویژه به سرمایه گذاری را مورد تاکید قرارداد و افزود: در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری باید به جد ورود شود‌.

*هیچ مدیری را بر استاندار تحمیل نمی‌کنم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان‌اینکه هیچ مدیری را بر استاندار تحمیل نمی کنم، گفت: بگذارید مدیران کار خود را انجام دهند.

” حمیدرضا حاجی‌بابائی” با بیان اینکه گردشگری در همدان حرف اول را می زند، تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن همدان _ ملایر اختصاص یافته که این امر در اتصال و ارتباط ریلی جنوب، غرب و شمال غرب بسیار مهم است.

وی به پروژه آبرسانی اشاره کرد که در صورت اتمام کار ۵۰ سال آب همدان را تامین خواهدکرد و ادامه‌داد: این پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

نماینده مردم فامنین و همدان‌ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تکمیل پتروشیمی ابن‌سینا نیازمند ۹ هزار میلیاردتومان اعتبار هستیم، افزود: پروژه ساخت و بازیافت هواپیما نیز در زمینی جنب فرودگاه همدان با همکاری اصفهان انجام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان‌اینکه هیچ مدیری را بر استاندار تحمیل نکرده ام، افزود: در برابر مردم مسئول هستم و هیچ مدیری را تحمیل نکرده اما مشورت می‌دهم.

*پیگیری “ثبت جهانی هگمتانه تا همدان” مهمترین اولویت

مدیر کل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان مهمترین اولویت کاری خود را ثبت جهانی هگمتانه تا همدان” عنوان‌کرد.

محسن معصوم علیزاده با بیان‌اینکه امیدوایم تا پایان دی ماه کار ترجمه به اتمام برسد و در سال آینده شاهد برگزاری جشن باشیم، اضافه‌کرد: برنانه استراتژی و تقویت طرح جامع گردشگری در اولویت است و همچنین ایجاد اتاق فکر از اساتید دانشگاه و نخبگان و … مورد توجه خواهدبود.

وی توجه به جذابیت همدان با استفاده از از تبلیغات و جذب سرمایه‌گذار خارجی که مورد تاکید استاندار است را مهم ارزیابی کرد.

وی توجه به گردشگری سلامت را مورد تاکید قرارداد خاطر نشان‌شد: توجه ویژه به گردشگری با توجه به قرارگیری استان در مسیر کربلا و ارتباط با اصحاب رسانه در شناساندن همدان و رساندن به جایگاه در منطقه ای و بین المللی نیز مورد توجه است.

*”پرونده ثبت جهانی هگمتانه” در مراحل پایانی ترجمه است 

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان با بیان‌اینکه ثبت جهانی “منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان” در مراحل پایانی ترجمه‌ است، گفت: این پرونده تا پایان سال میلادی به یونسکو ارسال خواهد شد.

“علی مالمیر” با عنوان‌اینکه برای ثبت جهانی باید دستگاه‌های زیربط هم‌افزاری لازم را با میراث فرهنگی داشته باشند، تصریح‌کرد: حدود دو سال این پرونده تکمیل و اقدامات اساسی انجام شده و در مراحل پایانی ترجمه است و تا تا پایان سال میلادی به یونسکو ارسال خواهد شد.

وی جهانی شدن سفال لالجین را ازدیگر اقدامات در دوران مدیریت خود عنوان‌کرد ادامه‌داد: جهانی‌شدن مبل و منبت ملایر، ملی شدن منبت گلریز تویسرکان، روستای اشترمل و همچنین مرواربافی روستای داویجان در برندسازی شهری نیز از دیگر اقدامات بود.

وی به افزایش ۱۳ هزار کارگاه صنایع دستی اشاره‌کرد و افزود: برگزاری بیش از ۵۰ رویداد بین‌المللی، رویداد همدان ۲۰۱۸، برگزاری رویدادهای ملی و منطقه‌ای از دیگر اقدامات بود.

مالمیر یکی از پروژه‌های مهم در حوزه فرهنگی را در ساخت مخزن امن و موزه منطقه‌ای غرب با مساحتی بالغ بر ۱۸۰۰ متر مربع عنوان‌کرد و ادامه‌‌داد: کاروانسرای فرسفج و تاج آباد در راستای پرونده زنجیره‌ای ثبت جهانی کاروانسراها مورد بازدید ارزیابان یونسکو قرار گرفت.

*لازم به ذکر است در این مراسم از زحمات” علی مالمیر” تقدیر به عمل آمد و «محسن معصوم‎علیزاده» به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان معارفه شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت