مطالعات امکان‌سنجی قطار شهری پختگی لازم را ندارد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان:

مطالعات امکان‌سنجی قطار شهری پختگی لازم را ندارد

  • کد خبر : 2821
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعات امکان‌سنجی قطار شهری پختگی لازم را ندارد
رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: مطالعات امکان‌سنجی قطار شهری همدان پختگی لازم را ندارد.

به گزارش آوای هگمتان، مهدی حیدری در جلسه فوق‌العاده کمیسیون فنی عمرانی با موضوع آخرین وضعیت قطار شهری به صحبت‌های نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیش‌بینی ردیف اعتباری به این منظور اشاره کرد و گفت: عنوان شده است که ۳۰ میلیارد تومان به این منظور تعریف شده و قرار بر پیگیری تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سفر ریاست جمهوری به استان برای قطار شهری است که شهرداری کار را شروع کند.

حیدری با بیان اینکه در صورت تخصیص این اعتبار خرید قطار و سپس آغاز عملیات اجرایی است، مورد نظر بنده است، افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد مبلغ حدود ۶ هزار میلیارد تومانی در این پروژه هزینه خرید بوده و ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه عملیات اجرایی و عمرانی است.

وی با تأکید بر اینکه کریدور شماره یک در اجرای قطار شهری را قبول ندارم، تصریح کرد: مطالعات در حد امکان‌سنجی بسیار خام بوده و هنوز مطالعات فاز یک و ۲ انجام نشده و آغاز عملیات عمرانی قبل از تکمیل مطالعات منطقی نیست.

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: نباید به منظور اخذ این اعتبار شهر را زخمی کرده و وضعیتی همچون وضعیت پل سردار همدانی این بار از شمال تا جنوب شهر ایجاد کنیم؛ باید تلاش شود که پروژه نیمه تمام موازی با سایر پروژه‌های نیمه تمام به وجود نیاید.

*مطالعات قطار شهری باید، دقیق انجام شود

رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برای اجرای پروژه قطار شهری باید مطالعات دقیق انجام شود، اظهار کرد: تعیین بازه زمانی برای اجرای این پروژه ضروری است.

محمود مسگریان پیش‌بینی بودجه لازم به منظور اجرای این طرح را لازم دانست و گفت: البته با توجه به شرایط موجود به طور قطع بودجه پیشنهادی بیشتر خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: قطار شهری باید فاز به فاز اجرا شده و به بهره‌برداری برسد که مردم بتوانند از این امکان استفاده کرده و رضایت‌مندی نسبی از اجرای این پروژه در شهروندان ایجاد شود.

*مشکل ترافیک همدان به تدریج در حال بروز است

شهردار همدان هم با بیان اینکه در بحث قطار شهری چالش‌، دو قطبی و موافقان و مخالفانی در شهر وجود دارد، اظهار کرد: با دو طیف موافق و مخالف صحبت کردیم اما در جلسات شهرداری فارغ از این مباحث قرار بر تصمیم‌گیری با نظر کارشناسی شد.

سید مسعود حسینی با اشاره به صحبت‌های نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود اعتبار ۳۰ میلیاردی و تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیاردی از سفر رییس جمهور در بحث قطار شهری، گفت: با توجه به مطالعه امکان‌سنجی، پیشنهاد آغاز کار از میدان فلسطین را داریم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت