معدن لیتیوم همدان ۴ برابر بزرگترین معدن لیتیوم دنیا ذخیره دارد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
استاندار همدان:

معدن لیتیوم همدان ۴ برابر بزرگترین معدن لیتیوم دنیا ذخیره دارد

  • کد خبر : 5619
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
معدن لیتیوم همدان ۴ برابر بزرگترین معدن لیتیوم دنیا ذخیره دارد
استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه معدن به لیتیوم باید به طور ویژه نگریسته شود چرا که عنصری نایاب در دنیا است، گفت: معدن لیتیوم در همدان ۴ برابر بزرگترین معدن لیتیوم دنیا است.

به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی فرزاد در شورای اداری استان، اظهار کرد: انتقال آب تالوار به عنوان یک ابر پروژه یکی از افتخارات دولت سیزدهم بود و با تکمیل تصفیه خانه، قدرت تصفیه و انتقال ۹۰۰ لیتر بر ثانیه آب را داریم‌ که این مقدار تا پایان خردادماه به ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

وی افزود: هدف این است که آب ارزان قیمت را بدست آوریم که انتقال آب تالوار هزینه هنگفت دارد .

*اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه تمام

استاندار همدان مهمترین اقدام سال گذشته را اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد و ادامه‌داد: مهمترین سرفصل در سال ۱۴۰۲ رشد تولید است.

قاسمی فرزاد اعلام کرد: در حوزه معدن علاوه بر فرآوری باید به لیتیوم به طور ویژه نگریسته شود چرا که عنصری نایاب در دنیا است و اضافه‌کرد: منبع لیتیوم قهاوند ۴ برابر بزرگترین منبع دنیا که در شیلی قرار دارد و ذخایر آن دو میلیون تن برآورد شده است.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه مسکن ملی اشاره کرد و افزود: دو هزار هکتار به شهر همدان اضافه شد و اراضی دیگر نیز اضافه خواهد شد.

وی در خاتمه به برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان در سال‌جاری اشاره کرد و اضافه کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخبگان رهبری را در پیش رو داریم که باید برای مشارکت و هم افزایی با توان وارد شد.

*اجرای ۷۰ پروژه در استان در دستور کار قرار دارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اقدامات مناسبی برای سال ۱۴۰۲ تدارک دیده شده، اظهار کرد: اجرای ۷۰ پروژه در دستور کار قرار دارد که یکی از مهمترین پروژه ها با ۲۰ هزار میلیارد آغاز به کار خواهد کرد.

حمیدرضا حاج بابائی با اعلام اینکه تامین آب شرب همدان‌ در سال‌جاری مشکلی نخواهد داشت، تصریح‌کرد: راه آهن زنجان _ تبریز به همدان از طریق بیجار اتصال می شود که در سال گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با اظهار اینکه بیمارستان هزار تختخوابی با تامين زمین انجام خواهد شد، خاطر نشان شد: در نهضت ملی مسکن حرکت خوبی شکل گرفت، دو هزار هکتار به شهر همدان‌ اضافه خواهد شد و یک هزار هکتار دیگر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به ثبت جهانب تپه هگمتانه در سال پیش رو اشاره کرد و در ادامه افزود: معدن بزرگ لیتیوم همدان‌ قله بزرگ اقتصادی خواهد شد.

وی به راه‌اندازی قطار شهری در رینگ دوم شهر همدان اشاره کرد و افزود: در مرحله بعد رینگ سوم نیز نیازمند قطار شهری بوده و مطالعات از سوی شهرداری انجام شود.

حاج بابائی در ادامه با اعلام اینکه ۱۰ رشته استراتژیک برای دانشگاه همدان در نظر گرفته شد، تاکید کرد: مصوب شد ۱۰۰ نفر از اعضای هیات علمی از نخبگان استان همدان استخدام شوند.

وی با بیان اینکه یک هزارو ۴۵۰ معلم در همدان استخدام می شود، اضافه‌ کرد: مرکز فناوری ۵۰۰ هکتار اضافه خواهد شد که ظرفیت مناسبی است .

*نباید روحیه یاس و نامیدی را در جامعه‌ تزریق کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شوراي اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ تکلیفی بالاتر از این نیست که نظام را کارآمد نشان دهیم، افزود: نباید روحیه یاس و نامیدی در جامعه‌ رواج داد و انقلاب گری این است که هر چه داریم باید فدای مردم و نظام کرد.

حاج بابائی با اظهار اینکه باید همه در میدان حضور داشته باشند، ادامه داد : مهار تورم شاکله حل مشکلات کشور است به شرطی که به رکود نینجامد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت