نبض کُندِ زیرساخت‌های بهداشت و درمان، در کبودراهنگ/ احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در دستور کار | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

نبض کُندِ زیرساخت‌های بهداشت و درمان، در کبودراهنگ/ احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در دستور کار

  • کد خبر : 4352
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
نبض کُندِ زیرساخت‌های بهداشت و درمان، در کبودراهنگ/ احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در دستور کار
کبودرآهنگ شهرستانی است که از کمبود امکانات بهداشت و درمان رنج می برد و باید گفت نبض زیرساخت های درمانی این شهر کُند می زند.

در گزارش قبلی آوای‌هگمتان، از دغدغه و مشکلات شهروندان و بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی امام رضا (ع) کبودراهنگ سخن به میان آمد، از وضعیت نامناسب ساختمان، کمبود پزشک متخصص، تخت و تجهیزات پزشکی و نیز شمار بالای مراجعه کنندگان بویژه از شهر و روستاهای اطراف مطالبی گفته‌شد.

این همشهریان خواستار توجه ویژه مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان برای رفع کمبودهای حوزه درمان کبودراهنگ شدند.

در همان گزارش گفت‌و‌گویی با رئیس شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ داشتیم که عنوان‌کرد به دنبال افزایش متراژ اورژانس هستیم تا همشهریان به راحتی و بدون تجمع زیاد به اقدامات درمانی بپردازند.

مهدی کریمی مشاور افزایش ۱۷۰ متر به فضای اورژانس بیمارستان را در دستور کار اعلام کرد و اینکه وجود داروخانه شلوغی و ازدحام جمعیت را به همراه داشته و برای حل این مشکل داروخانه به فضای خارج از اورژانس انتقال یافت.

وی به مکاتبه با وزارتخانه مبنی بر حل مشکلات تخت و اورژانس بیمارستان در آینده‌ای نزدیک تاکیدکرده‌بود.

به منظور اطلاع از نحوه‌ی انجام اقدامات گفته شده توسط رئیس شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ چندین بار با ایشان تماس گرفتیم و هربار با بهانه ای مصاحبه نکردند.

با نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی مبنی بر مشکلات بهداشت و درمان کبودراهنگ گفت‌‌‌و‌گوئی انجام دادیم.

*احداث انبارداروئی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فتح الله توسلی در گفت‌‌و‌گو با آوای‌هگمتان با بیان‌اینکه متاسفانه بیمارستان کبودرآهنگ فاقد اورژانس بوده که با پیگیری وزارت بهداشت موافقت کرد و در این راستا زمین اورژانس تهیه و کلنگ زنی شد که در حال احداث است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی احداث انبار دارویی برای بیمارستان کبودرآهنگ را بسیار مهم برشمرد و ادامه‌داد: نبود انبار دارویی سلامت مردم را به خطر می انداخت و لذا با پیگیری های انجام شده انبار دارویی در حال ساخت است که حدود ۵۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اضافه‌کرد: ساختمان ام آر ای هم دیده شده و در حال پیگیری آن هستیم.

*برای اورژانس بیمارستان تاکنون کنون ۷ میلیارد تومان تامین اعتبارشد

وی با اظهاراینکه برای اورژانس بیمارستان تاکنون ۷ میلیارد تامین اعتبار شده و مابقی بر اساس پیشرفت کار تامین می‌شود، تصریح‌کرد: بیمارستان امام رضا (ع) کبودرآهنگ، فرسوده و قدیمی است و تعداد تخت، جوابگوی نیاز بيماران نیست در خصوص امکانات درمانی و نیروی متخصص نیز کمبودهائی وجود دارد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با عنوان‌اینکه پزشک متخصص و پرستار به دلیل اینکه در منطقه محروم قرار داریم از فعالیت در بیمارستان استقبال نمی‌کنند، اضافه کرد: ما “در دور باطل گیر کرده‌ایم”

این نماینده مردم در مجلس شوری اسلامی عنوان کرد: بیمارستان کبودرآهنگ پاسخگوی جمعیت شهرستان نبوده است در همین راستا با مسئولان وزارت بهداشت جلساتی برگزار شد تا یک بیمارستان جدید در کبودرآهنگ احداث شود و موافقت وزارت بهداشت هم اخذ گردید که در بودجه امسال نیز حدود ۲۰ میلیارد برای مطالعات آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه ‌‌داد: طبق قانون وزارت بهداشت باید ماده ۲۰ را پیگیری کند و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کند تا در بودجه سال آینده اعتبار لازم تامین شود و با موافقت دولت بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی احداث شود.

*مهاجران کمبود پزشک متخصص دارد

وی با اعلام‌اینکه مهاجران نیز از کمبود پزشک متخصص رنج می‌برد، تصریح‌کرد: برای درمانگاه شبانه‌روزی مهاجران موافقت دولت اخذ شده و درحال تامین اعتبار برای نیروی انسانی است.

وی با بیان‌اینکه در سال گذشته برای تجهیز بيمارستان کبودراهنگ اعم از آزمایشگاه و… ۳ میلیارد تومان تامین اعتبارشد، خاطرنشان‌کرد: در شهرستان بهار نیز سه میلیارد تومان برای درمانگاه سیمین و شهرک فرهنگیان تامین اعتبار شد.

* افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بهار به زودی

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در خصوص احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان بهار گفت: این پروژه ۴ سال متوقف بود، از سال گذشته مجدد آغاز به کار کرد و پیمانکار مستقر شده است.

توسلی ادامه‌داد: سه بار آزمون استخدام پرسنل انجام شده و تجهیزات تامین اعتبار شده و نصب شد و به زودی درمانگاه تامین اجتماعی بهار را افتتاح می کنیم .

*درمانگاه تامین‌اجتماعی کبودراهنگ مصوب شد

وی با اشاره‌ به‌ اینکه درمانگاه تامین‌اجتماعی کبودراهنگ نیز مصوب شد، تصریح‌کرد: در این راستا زمین تحویل و پیمانکار انتخاب شد و مطالعات در حال انجام است .

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در پایان اولویت اقدامات را حوزه سلامت عنوان‌کرد و افزود: از دیگر اولویت‌ها بخش راه روستایی است که این دو موضوع در یکسال گذشته پیگیری شده است.

با این تفاسیر امیدواریم بحث ایجاد بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی به زودی نمود عینی یابد و تا احداث این بیمارستان مشکلات بیمارستان امام رضا ( ع) مرتفع شود تا اهالی کبودرآهنگ برای ادامه روند درمان خود ناگزیر به رفت و آمد به مرکز استان نباشند، از طرفی با بسته‌های حمایتی و تدابیر خاص، پزشکان متخصص را برای فعالیت در منطقه محروم کبودرآهنگ تشویق کنند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 1
  1. وعدها همه تو خالی هست، چهار سال پیش و شاید هشت سال پیش، این وعده های تو خالی داده شد و کلنگ زنی هم انجام شده، فقط در حذ حرف باقی مانده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت