وسعت اراضی کشاورزی همدان از اراضی ملی بیشتر است/ اختصاص 315 میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهور | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛

وسعت اراضی کشاورزی همدان از اراضی ملی بیشتر است/ اختصاص ۳۱۵ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهور

  • کد خبر : 4901
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
وسعت اراضی کشاورزی همدان از اراضی ملی بیشتر است/ اختصاص ۳۱۵ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهور
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبر داد: همدان تنها استانی است که وسعت اراضی کشاورزی آن از اراضی ملی بیشتر است .

به گزارش آوای هگمتان، اسفندیارخزایی با بیان اینکه از اعتبارات ریاست جمهوری توانستیم ۳۱۵ میلیارد تومان به تصویب برسانیم، اظهارکرد: این اعتبار به مرور تخصیص خواهد گرفت و عملیات خوبی در حوزه آبخیزداری انجام خواهد گرفت.

وی گفت: اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشوری و به تبع آن ادارات کل استانها حفظ ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و اراضی ملی است .

خزایی تصریح‌کرد: در راستای اهداف سازمان منابع طبیعی کشوردر حوزه حفاظت از عرصه ها و اراضی ملی ، باید تثبیت مالکیت صورت گیرد که انجام کاداستر عرصه های منابع طبیعی و اخذ سند تک برگ اقدامی مهم و اساسی در همین حوزه بوده است.

خزائی در ادامه گفت: از سال ۱۳۴۱ که قانون ملی مراتع و جنگل تصویب شد یک سند دفترچه ای برای اراضی تهیه گردید اما حفاظت از عرصه ها با نقشه های قدیمی به دلیل بروز شدن امکانات وتجهیزات و همچنین با بالا رقتن ارزش زمین حفاظت از این عرصه ها کار مشکلی بود که با تصویب قانون افزایش بهره وری، ادارات منابع طبیعی با همکاری اداره ثبت توانستند طرح کاداستر را انجام دهند که تا پایان سال ۱۴۰۰ این کار بزرگ در استان همدان با سرعت و دقت خوبی انجام و به نتیجه رسید. .

وی با اشاره به اینکه در استان همدان اراضی ملی در اراضی کشاورزی تنیده شده است ، اضافه کرد: همدان تنها استانی است که وسعت اراضی کشاورزی آن از اراضی ملی بیشتر است .

*مراتع نقش مهمی در حفظ خاک دارند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در بخش دیگری از سخنانش گفت: مراتع نقش مهمی در حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش دارند و بدترین نوع مرتع بهترین شرایط را برای حفاظت خاک مهیا می کند و اگر مرتع نباشد با اولین شخم فرسایش شدید ایجاد میگردد.

وی با بیان اینکه نباید به مرتع به چشم زمین برای واگذاری نگاه کنیم ، افزود: مرتع در بحث منابع طبیعی مهمترین مساله است و باید در مرتع ظرفیت دام رعایت شود و به اندازه ظرفیت مرتع از آن بهره برداری صورت گیرد .

خزائی در ادامه سخنانش اظهار کرد: همدان دارای ۴ حوزه آبخیز است و به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع هیچ آبی از هیچ استانی به استان همدان وارد نمی شود بلکه آبها از استان همدان به بیرون منشعب می شوند لذا از همین رو جنگل در همدان به سختی مستقر می شوند البته گونه های گیاهی که در استان همدان هستند به صورت اراضی جنگلی هستند .

خزایی گفت: از اعتبارات سفرریاست جمهوری توانستیم ۳۱۵ میلیارد تومان به تصویب برسانیم که به مرور تخصیص خواهد گرفت و عملیات خوبی در حوزه آبخیزداری انجام خواهد گرفت .

وی در پایان با بیان اینکه تغییر شرایط اقلیم را در پیش داریم گفت : بمنظور حفظ رطوبت در عرصه های منابع طبیعی و حفظ و تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک برنامه ریزیهای خوبی انجام شده که در فصل مناسب خود اجرا می شوند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت