سعید فرجی در گفتگو با آوای هگمتان، بیان کرد: به دنبال پرداخت مطالبات پزشکان و بیمارستانها ، مطالبات آذرماه داروخانه های استان نیز پرداخت شد .
وی در خصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان اظهار کرد: سالهای قبل بدهیهای عمدهای به موسسات ومراکز درمانی داشتیم و گاهی بدهی های ما به چندین ماه میرسید اما خوشبختانه در حال حاضر وضعیت پرداختها بسیار بهتر شده است و اسناد ارسال شده از موسسات و مراکز درمانی به سرعت رسیدگی و در اسرع وقت نیز پرداخت می گردد.
فرجی تصریح کرد: امیدواریم تسریع در پرداخت مطالبات منجر به ارتقاء کیفیت خدمات سلامت و همچنین افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت گردد.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همچنین ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات ، موسسات و مراکز درمانی استان دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت رسانی به مردم گردد.
فرجی یادآور شد : با توجه به رویکرد راهبردی سازمان بیمه سلامت در خصوص استقرار سازمان الکترونیک همانطور که قبلاً هم بیان شده بود با الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی اسناد پزشکی نه تنها در پرداختهای سازمان تسریع بعمل خواهد آمد بلکه با ساماندهی مراجعات و مدیریت بهتر خدمات ارائه شده ، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت بیش از پیش فراهم خواهد شد.