پیش بینی ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه گردشگری/تملک خانه‌های قدیمی واجد ارزش افزوده در همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
شهردار همدان؛

پیش بینی ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه گردشگری/تملک خانه‌های قدیمی واجد ارزش افزوده در همدان

  • کد خبر : 5766
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
پیش بینی ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه گردشگری/تملک خانه‌های قدیمی واجد ارزش افزوده در همدان
شهردار همدان گفت: در سال‌جاری ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه فعالیت‌های گردشگری در شهر همدان بودجه پیش بینی شده است.

به گزارش آوای هگمتان، سید مسعود حسینی در مراسم آغاز عملیات اجرایی و آیین کلنگ زنی پروژه‌های بازآفرینی و عمرانی شهرداری همدان ضمن تقدیر و تشکر از سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری گفت: در حال حاضر ۱۷۰ خانه قدیمی واجد ارزش در شهر همدان وجود دارد که تملک و بازسازی و زنده ساری دو واحد در سال جدید در دستور کار است.

وی به عملیات اجرایی چهار طرح در حوزه بازسازی شهری شامل آغاز بازسازی ساختمان قدیمی پوستی زاده، مجتمع گردشگری و تجاری کبابیان، بازار پرندگان و گذر فرهنگی گردشگری باباطاهر اشاره کرد و ادامه داد: در سالجاری ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه فعالیت‌های گردشگری در شهر همدان بودجه پیش بینی شده است.

شهردار همدان به مصوبه کمیته گردشگری مرکز مطالعات شورای شهر اشاره کرد که طبق این مصوبه تمام خانه‌های قدیمی واجد ارزش افزوده در شهر همدان از بازسازی و مرمت و تغییر کاربری از پرداخت هر گونه عوارض معاف هستند و ادامه داد: دو خانه واجد ارزش افزوده در بودجه تامین شده تا خریداری شده و به ظرفیت خانه‌های گردشگری اضافه شود.

حسینی به جداره سازی خیابان بوعلی، جداره سازی اکباتان و همچنین جداره سازی خیابان شهدا اشاره کرد و خاطر نشان شد: پیاده راه سازی باباطاهر و بازآفرینی و مقاوم سازی میدان امام میدان در دستور کار است.

وی به ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و به تعامل مناسب با میراث فرهنگی تاکید کرد و افزود: در ثبت جهانی هگمتانه بحث اجرایی کار آغاز شده و بودجه مورد نیاز تامین شده است .

شهردار همدان با بیان اینکه در محوطه کبابیان به لحاظ گردشگری و تجاری مناسب است، تصریح کرد: ۱۶ واحد تجاری مرتبط با گردشگری ایجاد می شود و به عنوان محوطه واجد شرایط به ظرفیت گردشگری اضافه خواهد شد.

حسینی در ادامه پروژه سرمایه گذاری و گردشگری بازار پرندگان را از پروژه‌های موثر در سطح شهر همدان دانست و عنوان کرد: این بازار غیررسمی با گردش مالی بیست میلیارد تومانی نیاز به سازماندهی دارد که در این راستا شهرداری همدان تلاش دارد با تحقق این پروژه قدم های خوبی را برای جذب سرمایه‌گذار بردارد.

این مقام ارشد مدیریت شهری با تاکید بر ساماندهی بازار پرنده های زینتی و ماکیان در شهر همدان تصریح کرد: با توجه به اختصاص سهم عمده ی از بازار معاملات پرندگان در خاورمیانه به شهر همدان ، احداث این مجموعه کمک شایانی به تمرکز این نوع بازار خواهد کرد.

حسینی به مشخصات این پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه مشارکت منطقه سه و سازمان عمران در زمینی به مساحت ۱۳۰۰۰ مترمربع با زیربنایی ۱۹۰۰۰ مترمربع و ۲۱۶ پارکینگ تعریف شده است.

وی افزود: مساحت تجاری این پروژه در طبقه همکف ۷۴۰۰ مترمربع و با مساحت تجاری ۴۲۰۰ متر مربعی در طبقه اول ۴۲۰۰ به همراه

رستورانی به مساحت ۱۵۰ مترمربع به صورت جداگانه در طبقه همکف و طبقه اول با امکاناتی نظیرکلینیکی جداگانه به مساحت ۱۷۵ مترمربع هم در طبقه همکف و طبقه اول با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال در فاز اول اجرا می گردد.

*تملک خانه‌های قدیمی واجد ارزش افزوده در همدان

دبیر کمیته گردشگری مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان با اظهار اینکه کلیه عوارضی که شهرداری در سنوات گذشته برای تغییر کاربری، احیا و باز زنده سازی اخذ می کرد در سال ۱۴۰۲ رایگان شد، ادامه داد: این اقدام برای این بود تا مردم برای نگهداری خانه های قدیمی خود تلاش کرده و ارزش افزوده ایجاد شود.

حمید بادامی نجات با اظهار اینکه تلاش در حوزه گردشگری از اقدامات بزرگی است که نباید مورد غفلت واقع شود، افزود: حدود ۱۷۰ خانه در شهر همدان وجود دارد که باید ارزش افزوده ایجاد شود که سهرداری پیش قدم شده

وی به ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و ادامه داد: متولی این اقدام مهم صرفا میراث فرهنگی نیست و در شورای شهر، شهرداری و استانداری نیز در کنار این سازمان وظایف خود را انجام دهند.

وی با عنوان اینکه امسال دو خانه واجد شرایط برای احیا تملک می شود، مطرح کرد: در سالجاری هیچ عوارضی برای مرمت و احیا و باز زنده‌داری خانه های واجد شرایط اخذ نمی شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت