به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه مشترک شورای برنامهریزی ، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان حذف بودجه احداث باند دوم سه راهی ساوه، نوبران، قروه درجزین و دمق اشاره کرد و افزود: آبرسانی به ملایر از سد کلان در ردیف بودجه ۱۴۰۰ وجود داشت اما متاسفانه دربودجه ۱۴۰۱ حذف شده است.
وی از نمایندگان مجلس و مدیران برای جذب بودجه پروژهها خواست تا پیگیری لازم را انجام دهند و ادامه داد: احداث آزادراه همدان، اسدآباد، کنگاور و کرمانشاه در بودجه سال ۱۴۰۱ حذف شد .
استاندار همدان به حذف بودجه تاسیسات فاضلاب شهر ملایر اشاره کرد و افزود: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر فامنین ۳۰ درصد منابع عمومی دولت و ۷۰ درصد مشارکت بخش خصوصی اضافه شده که قبلا ردیف اعتباری داشته و امروز تفکیک شده است.
وی با بیان اینکه بودجه احداث استادیوم ۵ هزار نفری ملایر نیز برای بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته نشده، تصریح کرد: ضروری است موضوع پیشنویس لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ را مدیران بررسی کنند و مورد ارزیابی قرار دهند.
قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به اینکه باید میزان کشت گلخانهای درهر هکتار به عدد سه رقمی و میزان مصرف آب به یک دهم برسد، افزود: استفاده از پساب فاضلاب در حوزه صنعت و کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.
استاندار همدان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی صرفا به این معنا نیست که پروژه های عادی را در قالب آن تعریف کرد، افزود: پروژه های اقتصاد مقاومتی باید بتواند بهره وری بیشتر، افزایش راندمان تولید، کاهش وابستگی و افزایش صادرات را به همراه داشته باشد.
*در تخصیص بودجه هیچ شهرستانی به دیگری برتری ندارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استانداری همدان نیزبا بیان اینکه در تخصیص بودجه هیچ شهرستانی نسبت به شهرستان دیگر برتری ندارد، تصریح کرد: برخی پروژهها کلیدی هستند و همت مدیران در پیگیری قابل تقدیر است.
اسکندر صیدایی با اظهار تاسف از اینکه در تخصیص بودجه عدالت در نظر گرفته نشده و باید این اعتبارات درکل استان تخصیص می یافت، ادامه داد: نمایندگان برای اصلاح بودجه در مجلس ورود کنند.
معاون امور اقتصادی استانداری نیز با بیان اینکه ایجاد خوشه کیف و کفش چرم همدان یکی از اهداف است، تصریخ کرد: این مطلب را به تهران درخواست داده ایم.
ظاهر پور مجاهد در پایان افزود: ۱۸ پروژه استان به صورت ماهانه درسامانه نیکا رصد می شود.
احداث یک بزرگراه مستقیم از اراک به دلیجان بسیار ضروری است .این بزرگراه شهر کاشان را از بن بست در می آورد و مسیر شهرهای غربی به دلیجان،اردهال و کاشان را نزدیک میگرداند .
بزرگراه مستقیم اراک ، دلیجان ، نراق ، اردهال ، کاشان باید احداث شود تا شهر توریستی کاشان از بن بست غربی خارج گردد.اراک به دلیجان مسیر مستقیم و نزدیک ندارد باید مسولان استان مسئله و موضوع را پیگیری کنند..