کاهش ۵۰ درصدی مراجعات با الکترونیکی شدن استعلامات/ حفظ باغات ۴۸ هکتاری مورد تاکید است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
شهردار همدان؛

کاهش ۵۰ درصدی مراجعات با الکترونیکی شدن استعلامات/ حفظ باغات ۴۸ هکتاری مورد تاکید است

  • کد خبر : 4512
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
کاهش ۵۰ درصدی مراجعات با الکترونیکی شدن استعلامات/ حفظ باغات ۴۸ هکتاری مورد تاکید است
شهردار همدان با بیان اینکه صدور پروانه الکترونیکی کمتر از دو هفته در برنامه است، گفت: استعلامات و صدور پروانه ۸۵ درصد مراجعات به شهرداری را در برمی‌گیرد که با الکترونیکی شدن به حداقل خواهد رسید.

به گزارش آوای هگمتان، سید مسعود حسینی در جمع خبرنگاران با بیان‌اینکه اتمام پروژه پل غدیر در چند روز آینده از اتفاقات خوب است، افزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام، آبروی شهر است، درخصوص پروژه پارکینگ آقاجانی بیک به مسائل حقوقی برخوردیم که به دنبال رفع آن هستیم چرا که با پیمانکار با مشکل برخوردیم و این پارکینگ تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به افتتاح پروژه پل سردار همدانی اشاره‌کرد و ادامه‌داد: با وجودمشکلات پیشرو ۹۰ درصد تفکیک بودجه اتفاق افتاد و در بحث حقوق کارکنان ۹۵ درصد در ۱۵ روز اول ماه حقوق خود را دریافت می کنند و قشر ضعیف تر در اولویت هستند.

شهردار همدان به نگرانی در خصوص وضعیت درآمد شهرداری اشاره‌کرد و بیان‌کرد: روزی که حکم گرفتیم ۶۵۰ میلیارد تومان مطالبات سازمان‌ها از شهرداری بود و نگرانی از بابت پرداخت حقوق نیز بود اما خوشبختانه مدیریت خوبی صورت گرفته است.

*حفظ باغات ۴۸ هکتاری الوند مورد تاکید است

حسینی با اظهار‌اینکه حفظ باغات ۴۸ هکتاری الوند مورد توجه و تاکید است اما تنها به عهده شهرداری نیست، تصریح‌کرد: صادقانه حرف می‌زنم ما نیز به حفظ ۴۸ هکتاری باغات اعتقاد داریم از سال ۹۶ حکم‌های زیادی به دیوان عدالت رفته و پرونده‌هایی حکم گرفته و مردم منتظر تعیین تکلیف هستند.

وی با تاکیدبراینکه حفظ باغات بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که از عهده شهرداری خارج است، خاطرنشان‌شد: گفتیم بسته ۴۰۰ میلیاردی اختصاص می‌دهیم اما حقوق مالکیتی را دیوان عدالتی ایراد گرفتند و بر حفظ ۴۸ هکتاری رای انفصال به ما دادند.

*مکلفیم بر اساس قانون برای ۴۸ هکتاری پروانه صادر کنیم

شهردار همدان هدف ما حفظ ۴۸ هکتاری است که البته با مالکان نیز صحبت می‌کنیم، اضافه‌کرد: سعی کردم صادقانه بگویم، در دیوان عدالت اداری نه در این دوره بلکه از سال ۹۶، حکم هایی به شهرداری می‌آید و ۹۶ حکم صادر شده و شاید ۲۰ تذکر دادند که باید کار را انجام دهید و بعد از ۲۰ بار تذکر حال قرعه به نام بنده خورده و ما هم در مقام دفاع بودیم.

حسینی با اذعان به اینکه ما مکلفیم بر اساس قانون برای ۴۸ هکتاری پروانه صادر کنیم، اضافه‌کرد: نوع نگاه به باید تغییر کند شهرداری تدارکات چی نیست و قیم نمی خواهد.

*اشتغال ۴ هزار نفر در شهرداری همدان

شهردار همدان با اظهاراینکه اگر نوع نگاه به شهرداری‌ها را مرور کنیم می‌بینیم همه افراد به اهمیت وظایف گسترده این نهاد واقف هستند، ادامه‌داد: ۳۷۲ وظیفه بر دوش شهرداری‌ها گذاشته شده که باید در این راستا مدیریت هزینه و درآمد به خوبی انجام شود.

وی با تاکید به اینکه در کل کشور ۳۲۰ هزار نفر در شهرداری ها فعالیت دارند، افزود: این میزان در شهر همدان ۴ هزار نفر است که خدمات ارائه می‌دهند.

*۴۵۰ میلیارد از مطالبات پرداخت شد

حسینی از پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان از مطالبات خبرداد و بیان‌کرد: در خصوص بودجه نیز نگرانی بود که بررسی‌هایی صورت گرفت و بودجه ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان و مناسب منعقد شد.

وی با بیان اینکه بودجه با تاخیر تصویب شد، اضافه کرد: ۵۷ درصد بودجه عمرانی طبق روال سال‌های قبل انجام‌شد، اما تکلیف ۴۰ درصد بود که یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان در این حوزه تخصیص دادیم.

*خدمات دهی مناطق ۳ و ۴ قابل قبول بود

وی به عملکرد خوب مناطق سه و چهار شهرداری همدان اشاره‌کرد و افزود: نوع تدوین بودجه طوری پیش رفت که مناطق برخوردار به مناطق کم‌برخوردار کمک کنند.

حسینی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ۱۲ اتوبوس گرفتیم و ۴ میلیارد تومان برای بازسازی ۱۷ دستگاه هزینه شد، خاطرنشان‌شد: ۹ دستگاه دیگر نیز در حال بازسازی است و ۴۳ دستگاه اتوبوس اضافه کردیم که بیش از ۷۰ درصد توان حمل و نقل را افزایش می‌دهد.

*آسفالت ریزی ۱۱۳ هزار تن در سطح شهر

وی با بیان‌اینکه ۸۸ هزار متر پیاده‌سازی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان انجام‌شد، تصریح‌کرد: ۱۱۳ هزار تن آسفالت در یک سال در سطح شهر انجام شد و استفاده از ۱۲۰ هزار تن قیر برای آسفالت سطح شهر در برنامه وجوددارد.

حسینی با بیان اینکه آسفالت گرم ۳۷۳ درصد و لکه‌گیری ۲۳۶ درصد افزایش را داشته است، اضافه‌کرد: در حوزه فضای سبز در منطقه «یک» پنج پارک و در منطقه «۴» سه پارک ایجاد شده که در مجموع بالغ بر ۵ هکتار پارک را در سطح شهر شاهد هستیم.

*۷ معبر در منطقه سه بازگشایی شد 

وی با اشاره به اینکه در منطقه چهار ۱۴ معبر بازگشائی‌شد، تصریح‌کرد: در منطقه سه شهرداری نیز ۱۴ معبر بزگشائی شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام آبروی شهر است که توانستیم آنها را پیش ببریم، ادامه‌داد: ۴۶ پروژه لیست شد و ۵۰ میلیاردتومان هزینه شده که امسال بهره‌برداری شد.

وی تصریح کرد: اتمام سایت موزه به عنوان پروژه مهم در سیما و منظر شهری نیز از اقدامات مهم و اثرگذار است.

*پیگیری مکانیزه شدن سطح آبیاری فضای سبز همدان

شعردار همدان با بیان اینکه مکانیزه شدن آبیاری فضای سبز همدان مورد تاکیداست، افزود: مکانیزه کردن آبیاری در سطح شهر نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است اما در صددیم در بودجه سال آینده بگنجانیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پل غدیر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خاطرنشان کرد: در این پروژه با مشکل فنی بتن‌ریزی و قطعات مواجه بودیم و نتوانستیم آن را برای شهریورماه افتتاح کنیم اما با برداشتن موانع ظرف چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار همدان ادامه‌داد: پل سردار همدانی را با ۸۶ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و با اقدامات صورت گرفته تیرماه ۱۴۰۰ سطح دوم به بهره‌برداری رسید.

حسینی با تاکید به اینکه امیدواریم زودتر از بهمن این پروژه را به اتمام‌برسانیم، تصریح‌کرد: با کم شدن شدن فروش زمین شرایط سخت می‌گذرد اما امروز ۵۰ درصد فروش زمین را تقلیل دادیم و شاید ۷۰ درصد مبلغ فروش‌ها نیز تحقق نیافته است.

*افزایش نظارت‌ها در مجموعه شهرداری

حسینی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها در مجموعه شهرداری افزایش می یابد، تصریح‌کرد: نظارت‌ها نسبت به قبل بیشتر شده و ما به دنبال ساختارسازی هستیم و امروز موضوع سامانه شهرداری الکترونیک تحولی در این زمینه است.

وی با اعلام اینکه الکترونیکی کردن استعلامات سبب خواهد شد مراجعه و درگیری مردم با نهادهای اداری کمتر شود و به دنبال آن فساد کمتر خواهدشد، اضافه‌کرد: به دنبال این هستیم استعلامات را غیرحضوری کنیم و در این خصوص مدل همدان الگویی است که می‌توان به شهرهای دیگر صادر شود.

شهردار همدان صدور پروانه‌ها در طول سه هفته انجام خواهدشد، خاطرنشان شد: به دنبال این هستیم صدور پروانه الکترونیکی کمتر از دو هفته انجام شود و استعلامات و صدور پروانه ۸۵ درصد مراجعات به شهرداری را در برمی‌گیرد که اگر استعلامات را الکترونیکی کنیم ۵۰ درصد مراجعات کمتر خواهد شد.

*به بحث گرمخانه و جمع آوری معتادان متجاهر ورود کرده‌ایم

حسینی با بیان‌اینکه به بحث گرمخانه و جمع آوری معتادان متجاهر ورود کرده‌ایم، اذعان‌کرد: مشکل گرمخانه هم داریم و پیگیری‌هایی در این حوزه خواهیم داشت.

وی بر گسترش فضای سبز در سطح شهر تاکید‌کرد و ادامه‌داد: برنامه داریم و مذاکراتی انجام می‌دهیم تا فضای سبز شهری را در نقاط مختلف داشته باشیم که از جمله پروژه آمادای است و در حوزه اطلاع‌رسانی تلاش‌هایی داشتیم و به دنبال این هستیم عملکرد یک ساله را ارائه دهیم، معتقدم باید اطلاع‌رسانی را افزایش دهیم.

حسینی به تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان برای تملک زمین از سوی رئیس جمهور به اداره مسکن و شهرسازی اشاره ‌کرد و افزود: شهرداری هم به دنبال این است پیشقدم شود و زمین‌هایی در سطح شهر تامین شود، پیشنهادهایی را به اداره راه دادیم تا مشکلات مالکیت و… زمین‌هایی را حل کنیم و اقدام به ساخت و ساز شود.

شهردار همدان در ادامه با بیان اینکه به عملکردم نمره قبولی می‌دهم، تلاش ما کار بوده است،خاطرنشان‌شد: شورا برنامه می‌دهد و ما اجرا می‌کنیم و فصل‌الخطاب ما با شورا بر اساس برنامه و بودجه است.

شهردار همدان با اظهار اینکه اموال خود را به صورت شفاف اعلام می‌کن، تاکیدکرد: چراکه باید اعتماد مردم خدشه‌دار نشود، از مقام قضایی خواهش کردم در زندگی من ورود کنند و شفاف هرچه هست مردم بدانند.

*برای غرامت ۲۰ میلیارد تومان به شرکت تعاونی استانداری باید بدهیم 

وی با بیان‌اینکه باید ۲۰ میلیارد تومان بابت غرامت به شرکت تعاونی استانداری داده شود چراکه محکوم هستیم بر اساس رای قانونی پرداخت کنیم، افزود: برای حل مشکلات با مالک باید ۵۰ میلیارد پرداخت کنیم و شهرداری محکوم است.

حسینی در پایان نسبت به لزوم تعریف پروژه‌های جدید در سطح شهر عنوان کرد: در یک سال اول هدف اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود اما مطالعات میدان امام حسین(ع)، پروژه بلوار بهشت، تپه حاج عنایت را هم خواهیم داشت و طرح جامع ترافیک نیز به اتمام رسیده است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت