۱۴ میلیارد تومان هزینه برای بیماران خاص / بیمارستان بوعلی و کلینیک افق طرف قراداد بیمه سلامت | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان ؛

۱۴ میلیارد تومان هزینه برای بیماران خاص / بیمارستان بوعلی و کلینیک افق طرف قراداد بیمه سلامت

  • کد خبر : 4196
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
۱۴ میلیارد تومان هزینه برای بیماران خاص / بیمارستان بوعلی و کلینیک افق طرف قراداد بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر‌داد: سال گذشته ۲۵ میلیاردتومان برای بیماران خاص هزینه شده و از ابتدای سال تا کنون نیز ۱۴ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه شده‌است.

به گزارش آوای‌هگمتان، فریبرز نیاستی در شورای اداری استان به تشریح اقدامات بیمه سلامت پرداخت و با اظهار‌اینکه باید تمام افراد جامعه تحت پوشش بیمه پایه باشند، تصریح کرد: از سال ۹۹ افراد ساکن در مناطق کم برخوردار، حاشیه شهر و افراد فاقدبیمه تحت پوشش قرار گرفتند.

وی جمعیت کل استان همدان‌ را بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ ، یک میلیون و ۷۴۸ هزارو ۲۳۸ نفر عنوان‌کرد و ادامه‌داد: در سال گذشته ۹۶۰ هزار و۶۲۹ نفر بیمه شدند که ۵۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۷۶۴ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، افزود: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه می باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان به جمعیت بیمه شدگان به تفکیک صندوق در سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه سالجاری پرداخت و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ در صندوق بیمه روستاییان ۵۷۴ هزارو ۷۱۶ نفر بود که این تعداد در تا پایان شهریورماه سال جاری ۶۲۴ هزارو ۷۹ نفر می باشد.

*کل جمعیت بیمه شده استان بیش از یک میلیون نفر می باشد
نیاستی بیمه همگانی را در سال گذشته ۲۰۶ هزارو ۲۷۵ نفر اعلام کرد که این میزان تا پایان شهریورماه سالجاری ۳۲۶ هزارو ۱۲۰ نفر می باشد و افزود: کل جمعیت بیمه شده تا پایان شهریورماه یک میلیون و ۱۳۵ هزارو ۷۶۴ نفر می‌باشد.

وی صندوق سایر اقشار را شامل بهزیستی، کمیته امداد امام ( ره)، خانواده شهدا، ایثارگران و…اعلام کرد و ادامه داد: از کل جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت ۵۵ درصد را صندوق بیمه روستاییان شامل می شود.

وی با تاکید بر اینکه بیماران خاص شامل ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، پیوند کلیه، تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: بیماران ام اس تحت پوشش بیمه در سال ۱۴۰۰، هزار و ۲۲۱ نفر بود که تا پایان شهریورماه سالجاری به یک هزار و ۲۵۱ نفر رسیده و بیماران تالاسمی ۷۹ نفر، هموفیلی ۱۷۴ نفر، دیالیز ۵۰۴ نفر، پیوند کلیه ۲۷۶ نفر در سال گذشته تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان ، با اظهار اینکه بیماران ام اس یک هزارو ۲۵۱ نفر،تالاسمی ۷۸ نفر، هموفیلی ۱۶۸، دیالیز ۳۹۵ نفر ، پیوند کلیه ۲۷۰ و مجموعا در بیماران خاص از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه دو هزار و ۱۶۲ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

*خط مشی سازمان بیمه سلامت در سه محور می باشد
نیاستی خط مشی سازمان بیمه سلامت را در سه محور دسترسی عادلانه، سلامت محوری در جهت‌گیری به سمت نظام پیشگیری و کاهش هزینه ها و حفاظت مالی( عمق بخشی به خدمات) عنوان کرد و افزود: استقرار خرید راهبردی خدمات سلامت، استقرار نظام ارجاع در کلیه صندوق های سازمان و پوشش اجباری و همگانی بیمه سلامت از اهداف راهبردی می باشد.

وی از دیگر اهداف راهبردی بیمه سلامت را استقرار سازمان الکترونیک و ارتقای بهره‌وری منابع بیان کرد و ادامه ‌داد: بیماری فشار خون و دیابت در پرونده الکترونیک بیماران نشان دار می شودچرا که شناسایی زود هنگام در کاهش هزینه ها و رنج بیماری بی تاثیر نیست.
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اظهار اینکه از بیماران خاص هیچ هزینه ای دریافت نمی‌شود و صد درصد را بیمه سلامت براساس تعرفه ای که دولت تعیین کرده متقبل می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته ۲۵ میلیاردتومان برای بیماران خاص هزینه شده و از ابتدای سال تا کنون نیز ۱۴ میلیارد تومان برای این بیماران پرداخت شده است.

نیاستی بالاترین هزینه را مربوط به بیماران دیالیزی عنوان کرد که تا کنون ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است و افزود: با بیمارستان بوعلی و کلینیک افق قرارداد منعقد شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت