آئین اختتامیه جشنواره سبک‌بالان برگزار شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

آئین اختتامیه جشنواره سبک‌بالان برگزار شد

  • کد خبر : 7922
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
آئین اختتامیه جشنواره سبک‌بالان برگزار شد
آئین اختتامیه جشنواره سبک‌بالان با حضور معاون اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح رئیس کل دادگستری استان همدان، معاون قضایی دادگستری همدان، فرمانده پایگاه نوژه، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان و برخی مقامات انتظامی و نظامی برگزار شد.

به گزارش آوای هگمتان، محمدجعفر شهبازی ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره سبکبالان مصلح با اظهار اینکه موضوع صلح و سازش مورد نیاز امروز جامعه بشریت است، گفت: ایران اسلامی بیشترین تهدیدها را شاهد بوده و به موازات آن نیروهای مسلح که حافظان امنیت و آرامش در کشور هستند نیز بابد پیشرفت داشته باشند.

معاون اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، اسلامی بودن، مردمی بودن و خودکفا بودن و… را از ویژگیهای نیروهای مسلح عنوان کرد و ادامه داد: نیروهای مسلح ما اعم از ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه ید واحده دفاع از کشور و بوده و هستند.

شهبازی در ادامه مهمترین معضلات دادگستری را حجم بالا و تراکم پرونده‌های قضایی عنوان کرد و افزود: در جرائم سبک اجازه داده شده دیگر نهادها همچون نیروهای مسلح، وارد صلح و سازش شوند و نهادهایی غیر از دادگستری نیز کار را به عهده گیرند.

معاون اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خاطرنشان شد: تلاش دستگاه قضا به تنهایی در حوزه پیشگیری کافی نیست و نیازمند همراهی است و باید بسترها فراهم شود.

* تراکم پرونده ها چالش است

رییس دادگستری استان همدان یکی از مشکلات این حوزه را تراکم پرونده‌ها عنوان کرد که ناشی از رشد اختلافات بین مردم است و ادامه داد: مصالحه بین مردم با ارائه مشاوره و مددکاری اجتماعی اقدام خوبی است .

بهروز محمدی‌مهر با اظهار اینکه اولین افرادی که از وقوع جرم مطلع می شوند نیروهای انتظامی هستند، تصریح کرد: در این راستا آموزش ، گامی موثر برای ایجاد صلح و سازش خواهد بود.

وی با اعلام اینکه آگاهی از روانشناسی در ایجاد صلح در مردم بی تاثیر نیست، افزود: جایگاه نیروی انتظامی در خط اول هستند و .

حمایت از جان و نوامیس مردم را عهده دار هستند ما همیار نیروهای انتظامی هستیم.

* در تفاسیر قرآن احسان در کنار عدل به کار گرفته شده

معاون قضایی دادگستری همدان اظهارکرد: در تفاسیر قرآن احسان در کنار عدل به کار گرفته شده به این دلیل که تکمیل کننده عدالت، احسان است .

سید هادی مصطفوی افزود: نیروهای مصلح منادی صلح و سازش در داخل و خارج از مرزها هستند و نگاه ما به این قشر نگاهی مصلح است و زمینه ظهور را فراهم می کند.

وی به جشنواره سبکبالان اشاره کرد و با بیان اینکه این جشنواره برای شناساندن و معرفی نیروهای مسلح در حوزه صلح و سازش اتفاق افتد و همزمان با شهادت سردار سلیمانی فراخوان جشنواره صادر شده و جلساتی متعدد برگزار شده و بازه زمانی یک ماهه در نظر گرفته شد.

مصطفوی با اعلام اینکه جامعه هدف نیروهای مسلح در نظر گرفته شد، افزود: در طرح معتذرین فرهنگ عذرخواهی در جامعه تبیین شد کلانتری‌‌ها و پایگاه و ۱۱۰ بیشترین مخاطب بودند و توانستند در وقت مناسب از ظرفیت طرح بهره بردند و پرونده به مجموعه قضایی سوق داده نشد .

معاون قضایی دادگستری استان همدان تشریح و مشارکت نیروهای مسلح و بهره‌گیری از ظرفیت آنها از اهداف است، تصریح کرد: هیات های صلح در حوزه نیروهای مسلح تشویق شدند و امروز ابلاغ جدید را تقدیم می‌کنیم .

* گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره سبک‌بالان تقدیر به عمل آمد و خبرنگار آوای هگمتان نیز در بخش خبر تجلیل شد.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت