آب تالوار پس از اخذ تاییدیه سلامت، قابل مصرف خواهد بود/ همدان پایلوت خدمات گردشگری | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

آب تالوار پس از اخذ تاییدیه سلامت، قابل مصرف خواهد بود/ همدان پایلوت خدمات گردشگری

  • کد خبر : 4239
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۲۱
آب تالوار پس از اخذ تاییدیه سلامت، قابل مصرف خواهد بود/ همدان پایلوت خدمات گردشگری
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبر‌داد: آب تالوار بعد از اخذ تاییدیه سلامت از سوی مرکز بهداشت و سازمان استاندارد قابل مصرف خواهد بود و مردم همدان نگران نباشند.

به گزارش آوای‌هگمتان، مهدی اسلام پناه در جمع خبرنگاران هفته استاندارد را تبریک گفت و بیان‌کرد: ایران عضو دائم اینسو که ۳۹۸ کمیته عضو بین‌المللی متناظر نیز دارد بوده و تاکنون بیش از ۳۴ هزار استاندارد در سطح بین‌المللی نوشته شده است.

اسلام‌پناه خاطرنشا‌ن‌کرد: نخستین اجلاسیه ریسکامپ که موسسه‌ای منطقه‌ای است در ۱۱ آبان با حضور ۱۰ کشور به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

*تولید بیش از ۹۰ درصد خودروها توسط دو شرکت خودروسازی 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به حوزه خودرو پرداخت و در خصوص استانداردسازی این حوزه گفت: این صنعت به قدری اهمیت دارد که سازمان یکی از دفاتر تخصصی ذیل یکی از معاونان سازمان را به صنعت خودرو، موتور، آسانسور، زیردریایی، هواپیما و… اختصاص داده و طیف وسیعی از کالاها را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: تا سال قبل تاییدیه دو ساله و سه ساله در خودرو صادر می‌شد اما اکنون در هر ماه صادر می‌شود و بیش از ۹۰ درصد خودرو توسط‌ دو شرکت خودروسازی تولید می‌شود که برای اخذ تاییدیه استاندارد آنها شرط و شروطی در نظر گرفته شده است.

اسلام‌پناه ادامه‌داد: خودروسازان در ۱۶۰ قطعه استاندارد اجباری دارند و استانداردسازی قطعات مهم است در این راستا متوقف کردن تولید ۵ خودرو تیبا یک، تیبا دو، ساینا، پژو ۴۰۵( جی ال ایکس) و سمند انجام‌ شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه خودروئی که استاندارد های اجباری را رعایت کند، اجازه تولید دارد، افزود: رضایت مردم در حوزه خودرو اصل است، ما به عنوان مطالبه‌گر عمومی تلاش می کنیم تا تولیدکنندگان خود را با استاندارد و ذائقه مردم نزدیک کنند چرا که رعایت حقوق مردم حق الناس است.

*همدان پایلوت خدمات گردشگری

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه ۱۰ استاندارد در حوزه خدمات در حال تدوین و نگارش است، بیان‌کرد: در خدمات گردشگری همدان مرکز و پایلوت خدمات گردشگری در نظر گرفته شده است تا استاندارد همه موارد در حوزه خدمات لحاظ شود.

اسلام پناه در ادامه با اظهار‌اینکه اگر در شهرهای استان موردی وجود دارد که شخصی نمایندگی اصالت استاندارد آسانسور را عهده‌دار است، باید برخورد شدیدی با او صورت گیرد، تصریح‌کرد: در این زمینه اغماضی وجود ندارد وخدمات‌دهی آسانسور باید به صورت حقوقی فعالیت کنند نه حقیقی.

وی ادامه‌داد: نظارت بر آسانسور و شهربازی ها مراقبتی، مستمر، پیوسته و بدون اغماض و دائمی است، افزود: حادثه در شهربازی ها به صفر رسیده‌است.

*نانو نماد در ماه آینده رونمائی می شود 

وی با اعلام‌اینکه نانوتکنولوژی در حوزه تجاری سازی اصالت و اطمینان بخشی است و در ماه آینده رونمائی می‌شود، افزود: نشان حلال نیز در ماه جاری رونمایی می شود.

*آب تالوار پس از اخذ تاییدیه سلامت قابل مصرف خواهد بود

اسلام‌پناه در خصوص وضعیت آب همدان با اظهاراینکه به کمک مسوولان استان آب با کیفیت، سالم و قابل مصرف برای همدانی‌ها لحاظ می‌شود و سازمان استاندارد نیز آن را رصد می کند، افزود: آب تالوار بعد از اخذ تاییدیه سلامت از سوی مرکز بهداشت و سازمان استاندارد قابل مصرف خواهد بود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه‌داد: مردم همدان نگران نباشند، با کمک دستگاه‌های اجرائی و اراده جمعی آب با کیفیت و سالم و قابل مصرف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار آوای هگمتان مبنی بر ارزیابی لوازم خانگی داخلی بیان‌کرد: سازمان استاندارد از کالایی که استاندارد اجباری دارد، به لحاظ کنترلی که دارد، مراقبت و دفاع می‌کند.

اسلام‌پناه افزود: لوازم خانگی نام و نشان دار و دارای استاندارد همواره مورد حمایت است و باید گفت متاسفانه اجناس تقلبی نیز در سطح بازار وجود دارد که بحث آن جداست.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت