آغاز فعالیت دامداری ۶ هزار راسی در روستای سنقرآباد شهرستان درگزین | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

آغاز فعالیت دامداری ۶ هزار راسی در روستای سنقرآباد شهرستان درگزین

  • کد خبر : 1471
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
آغاز فعالیت دامداری ۶ هزار راسی در روستای سنقرآباد شهرستان درگزین
واحد پرورش گاو شیری شرکت دام گلدشت نمونه اصفهان در سال ۹۸ در روستای سنقرآباد شهرستان درگزین در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار از اراضی ملی روستا و با ظرفیت ۶ هزار راسی به منظور ایجاد اشتغال پایدار، تولید محصولات دامی سالم افزایش سرانه تولید بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد.

به گزارش آوای هگمتان، احمد صلاحی مدیر بخش دامپروری پروژه گلدشت نمونه اصفهان در حاشیه بازدید از این دامپروری در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای سیاست های شرکت تامین اجتماعی شستا ۱۴ پروژه گاوداري در کشور برای استقلال در بخش شیر و لبنیات در حال اجراست.

وی افزود: شرکت گلدشت نمونه اصفهان از اردیبهشت سال ۹۹ سه پروژه بزرگ را در همدان، خراسان شمالی و لرستان برای احداث ۶ هزار رأس در دو فاز یک و دو در حال احداث دارد.

صلاحی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۰ میلیارد برای این دامپروری هزینه شده است، اظهار کرد: این گاوداري ۶۰ هکتاری یکی از گاوداري های بزرگ غرب کشور است.

وی با بیان اینکه دو دامپروری ۴ هزار رأس نیز در ملایر و حدفاصل فامنین و قهاوند توسط این شرکت کلنگ زنی شده است، بیان کرد: درصدد هستیم شصتا در بازار تولید شیر و لبنیات قطب شود و سیاست کلی استقلال در کشور است.

*پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه دامداری ۶ هزار راسی درگزین

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان نیز با اشاره به اینکه از سال ۹۸ استارت این کار زده و عملیات اجرایی آن از سال گذشته شروع شده است، گفت: با تکمیل این دامپروری ۶۴ هزار تن در سال و روزی ۱۷۵ تن شیر تولید می شود.

علی خدارحمی با بیان اینکه گوشت قرمز تولیدی این واحد ۷۲۰ تن و روزی یک هزار و ۹۷۲ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی این واحد دامپروری به صورت مستقیم برای ۳۰۰ نفر است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این دامپروری در حال حاضر ۶۰ درصد است، گفت: سطح دامداری این مکان ۱۱۳ هزار و ۹۰۰ مترمربع است که به صورت متوسط یکی از دامداری هایی است که در آینده می تواند علوفه دام ها را تامین کند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت