آغاز پایش مصرف گاز ادارات از ۱۵ آذرماه/ همدانی ها بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

آغاز پایش مصرف گاز ادارات از ۱۵ آذرماه/ همدانی ها بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند

  • کد خبر : 7133
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
آغاز پایش مصرف گاز ادارات از ۱۵ آذرماه/ همدانی ها بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از آغاز پایش مصرف گاز ادارات از ۱۵ آذرماه سال‌جاری خبرداد

به گزارش آوای هگمتان، مجید الهیاری چهارشنبه ۱۷ آبان در جمع خبرنگاران، از میزان تولید گاز در کشور به مقدار ۸۵۰ میلیون مترمکعب خبر داد و خاطرنشان شد: میزان مصرف گاز توسط بخش خانگی و تجاری ۶۸۰ میلیون مترمکعب بوده و از این میزان چیزی حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب باقی می‌ماند که به بخش صنعت و سایر مصارف اختصاص می یابد.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته با وجود اینکه زمستان سختی داشتیم اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشکلی در سطح استان بوجود نیامد، افزود: سال ۹۹ حدود ۶۰ درصد از گاز تولیدی صرف مصارف خانگی می‌شد که امروز هم این عدد پابرجاست این درحالیست که دو میلیون مشترک خانگی به مصرف‌کنندگان گاز استان اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از فعالیت ۳۷۲ نیروگاه در سراسر کشور خبر داد که سوخت مصرفی آنها گازطبیعی است و ادامه داد: در سال ۹۲، ۱۴۵ میلیارد مترمکعب گاز در کشور توزیع می‌شد که این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۲۳۰ میلیارد مترمکعب رسید و باید اضافه کرد که سهم استان همدان از گاز کشور در سال ۱۴۰۱ چهار میلیارد مترمکعب بوده است.

الهیاری با اعلام اینکه صنایع بزرگ از جمله نیروگاه و پتروشیمی ۷۰ درصد، صنایع جزئی سه درصد، صنایع عمده کوچک ۱۱ درصد، مشترکان عمومی یک درصد و مشترکان خانگی ۱۵ درصد از گاز استان را مصرف می‌کنند، اضافه کرد: مصارف گاز در فصول سرد سال شش برابر می‌شود.

وی از اقدامات شرکت ملی گاز در جهت مصرف بهینه گاز خبر داد و افزود: این شرکت با اصلاح موتورخانه‌های مشترکان گاز در بخش‌های صنعت، ادارات و خانگی گامی در جهت بهینه‌سازی مصرف گاز انجام شد که در این راستا ۷۰۰ متقاضی ثبت نام و اصلاح موتورخانه آنها پیگیری شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با عنوان اینکه امسال نیز موتورخانه را با درخواست متقاضیان بدون دریافت هزینه اصلاح می‌کنیم و مشترکان متقاضی می‌توانند برای این موضوع ثبت‌نام کنند، افزود: طرح جمع‌آوری بخاری‌های راندمان پایین و جایگزین آن با بخاری راندمان بالا از دیگر اقدامات بود که در این راستا از سال گذشته شرکت ملی گاز چهار میلیون بخاری راندمان پایین با راندمان بالا تعویض کرد.

وی گفت: در استان همدان نیز ۲۰۰۰ بخاری راندمان بالا در سال گذشته به مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بودند، تحویل داده شد و برای سایر مشترکان نیز انجام خواهد شد.

*گازرسانی به یک هزار و ۵۰ روستای استان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خاطرنشان شد: گازرسانی به ۱۰۵۰ روستای استان انجام شد و ۲۰ روستا نیز باقی مانده و روستاهای باقی‌مانده که با الگوهای تعریفی شرکت ملی گاز همخوانی ندارد و در واقع سکونتگاه رسمی و دائمی نیستند و یا ۱۰ تا ۱۲ خانوار دارند.

الهیاری با عنوان اینکه ازسال ۹۷ به بعد سالانه ۱۵ تا ۱۸ هزار مشترک جدید به مشترکان گاز استان اضافه شده است، اظهار کرد: در سالجاری نیز سه روستای استان علیرغم اینکه شرایط گازرسانی نداشتند و به علت اینکه در کنار واحدهای تولیدی بودند، گازرسانی شدند.

* ۱۶ هزار واحد غیرمجاز گازرسانی شد

وی از گازرسانی به ۱۶ هزار واحد ساخت وسازی طبق مصوبه ماده ۴ قانون خبر دادو اضافه کرد: این واحدها اغلب در حاشیه شهرها هستند.

وی با اشاره به اینکه براساس این قانون باید بعد از سه سال این ساخت‌وسازها تعیین تکلیف شده و به شرکت گاز ابلاغ می‌شد، افزود: این مشترکان به مرور از اشتراک موقت به اشتراک دائم تبدیل شدند.

* همدانی ها در سال گذشته بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند

وی از مصرف یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون مترمکعب گاز در استان همدان در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۷.۱ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۵۴۴ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و تجاری استان همدان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۱۰.۳ درصدی دارد.

* پایش ادارات  از ۱۵ آذرماه

الهیاری درباره پایش مصرف گاز در ادارات استان همدان، تأکید کرد: براساس قوانین با شروع فصل سرد پایش مصرف گاز در ادارات استان همدان از ۱۵ آذرماه سالجاری آغاز می‌شود و امسال هم به طور قطع این پایش انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه از مصرف ۶ و نیم میلیون متر مکعب روزانه نیروگاه شهید مفتح خبر داد و اضافه کرد: مصرف نیروگاه شهید مفتح تا روز گذشته ۴.۵ میلیون مترمکعب بوده است و اگر در فصل زمستان نتوانیم گازرسانی کنیم سوخت دیگری داده می‌شود که برق مصرفی هم دچار مشکل نشود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت