آقای استاندار ! صنعت گردشگری همدان در خوابی عمیق است آن را بیدار کنید! | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

آقای استاندار ! صنعت گردشگری همدان در خوابی عمیق است آن را بیدار کنید!

  • کد خبر : 1427
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
آقای استاندار ! صنعت گردشگری همدان در خوابی عمیق است آن را بیدار کنید!
شاهرخی در حالی همدان را از نیکبخت تحویل گرفت که او دو اجلاس بزرگ بین المللی را در همدان برگزار کرد و سال 97 را تبدیل به سالی برای ورود همدان در بین رقبا کلاسیک گردشگری ایران کرد، اما با رفتن نیکبخت خورشید برگزاری رویدادهای گردشگری نیز در همدان نیز افول کرد و شاهرخی تا قبل از آمدن کرونا و  تعطیلی این صنعت از اسفند 1399 در مجموع نتوانست اقدامات چندانی در این حوزه انجام دهد حال آقای استاندار ! صنعت گردشگری همدان در خوابی عمیق است آن را بیدار کنید!

به گزارش آوای هگمتان، از چالش های وی در این دوران می توان به سیل سال ۹۸ در همدان و فروریختن بنای یخچال #میر_فتاح، عدم حل شدن موضوع کارتن به دست ها ، اشتغال پایین در بخش صنایع دستی ، عدم ثبات مدیریتی شرکت #علیصدر که موج تعطیلی غار شده ، ساخته نشدن مجمتع گردشگری عصر طلایی هگمتانه، جاده کشی در #الوند و در نهایت تعطیلی صنعت گردشگری همدان و بی کاری ۲۰۰۰ فعال #گردشگری طی دوسال گذشته با آمدن کرونا اشاره کرد.

شاهرخی چندان به موضوعات اساسی میراث فرهنگی همدان اهتمامی نداشت و شاهد این نبودیم او دغدغه ای به طور خاص برای به چرخه گردشگری وارد شدن دو شهر مهم زیر زمینی استان در #ارزانفود و #سامن داشته باشد، مشکل آسفالت تپه هگمتانه را حل کند و در مرکز شهر همدان نیز چاله ای عمیق درگیر دار شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و راه شهرسازی حفر شده بود را به پایان برساند.

اما نقطه قوت تمامی دوران مسئولیت سه ساله این استاندار لرستانی همدان را باید در توافق با وزیر وقت میراث فرهنگی علی اصغر مونسان برای تدوین و ارسال پرونده ثبت جهانی از هگمتانه تا همدان به یونسکو دانست که خوشبختانه بنا به اعلام مشاور وزیر حال میراث فرهنگی طی دوه ماه آینده در خصوص ارسال این پرونده به یونسکو تصمیم گیری خواهد شد.

شاهرخی درحالی همدان را ترک کرد که تمامی فعالیت های صنعت گردشگری در استان با  رکود مواجه است، اکثریت فعالان این حوزه یا از چرخه خارج شده اند و یا به فکر خارج شدن هستند.

فلذا علیرضا قاسمی فرزاد که هنوز چندانی ازدیدگاه های وی جامعه در خصوص ایدهایش برای تبدیل گردشگری به چرخ اصلی توسعه استان همدان آگاه نیست، در ابتدای کارش با ۲۰۰۰هزار نفر فعال گردشگری در هتل ها ، مهمانسرا ها، مجتمع های های اقامتی گردشگری و تفریحی، راهنمایان گردشگری مواجه است که آینده مبهمی دارند ، آنان چشم انتظاراند تا استاندار جدید در برنامه ای مشخص صنعت گردشگری همدان را که در سال ۹۷ در حال تبدیل به یک مقصد گردشگری بود را احیا کند.

بدیده متخصصین این حوزه پرونده ثبت جهانی از #هگمتانه تا همدان نیازمند ورودی جدی اوست تا با لابی های سیاسی این پرونده به عنوان گزینه ایران برای سال ۲۰۲۳ به #یونسکو ارسال شود، از طرفی مشکلات پرونده چون آسفالت تپه هگمتانه و روند تخریب بناهای واجد ارزش تاریخی شهر نیز باید حل فصل شود تا همدان یک صدا بتواند اعلام کند که آماده ورود گردشگران داخلی و خارجی است.

فعالان گردشگری، میراث فرهنگی و محیط زیست در انتظار این هستند که قاسمی فرزاد که خود همدانی است، با آنان بنشیند و درد و دل ها و سخنان دلسوزانه آنان را بشنود.

*یادداشت از بهنام نادری

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت