اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای ثبت جهانی هگمتانه / کشف اثری متعلق به دوره اشکانیان در همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
7

اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای ثبت جهانی هگمتانه / کشف اثری متعلق به دوره اشکانیان در همدان

  • کد خبر : 6119
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای ثبت جهانی هگمتانه / کشف اثری متعلق به دوره اشکانیان در همدان
شهردار همدان از اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای "ثبت هگمتانه و مرکز تاریخی همدان" خبر داد.

به گزارش آوای هگمتان، سید مسعود حسینی در جمع خبرنگاران در خصوص ثبت جهانی هگمتانه با عنوان اینکه باید از نگاه توسعه ای به مبحث گردشگری پرداخت، اظهار کرد: همدان، حرف زیادی در زمینه جذب و رونق گردشگری دارد که متاسفانه در حال حاضر هیچ نقشی در رونق اقتصادی ندارد، البته بر کسی پوشیده نیست که اهمیت صنعت گردشگری به لحاظ اقتصادی و کسب درآمد پایدار و تامین منابع ارزی بسیار با اهمیت است.

شهردار همدان به اقدامات شهرداری در خصوص بحث ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و افزود: زیرساخت های لازم برای ثبت جهانی هگمتانه منطبق با استانداردهای مدنظر ارزیابان یونسکو در حال انجام است و سه هزار میلیارد ریال بودجه برای آن اختصاص یافته است.

حسینی زمان سفر ارزیابان به همدان را در شهریور ماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: احیا و بازسازی خانه های تاریخی،کاروانسراها، راسته بازارها، جداره سازی پیاده راه بوعلی از اقدامات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقناع‌سازی بازاریان و کسبه در خصوص ثبت جهانی هگمتانه، تاکید کرد و افزود: اقناع سازی جامعه محلی اقدامی است که در این خصوص نیازمند همکاری رسانه ها هستیم چراکه وقتی ارزیاب ها برای دیدن مناطق مطرح شده در ثبت جهانی حضور می یابند جامعه محلی باید همراهی لازم را داشته باشند.

حسینی به تلاش ارگان های دخیل در ثبت جهانی هگمتانه تاکید کرد و افزود: فضای شهر آماده پذیرایی از ارزیابان خواهد شد اما باید همدلی و وفاق بیشتر در حوزه های مدیریت سیاسی و استانی و فراتر از شهرداری برای محتواسازی در این خصوص انجام شود.

شهردار همدان ثبت جهانی هگمتانه را به عنوان اصلی ترین برنامه سال‌جاری شهرداری همدان عنوان کرد و افزود: در ثبت جهانی هگمتانه از یک‌سال پیش به صورت جدی وارد شدیم.

*کشف اثر متلعق به دوره اشکانیان

شهردار همدان با بیان اینکه پیاده روسازی خیابان باباطاهر در بودجه سا‌لجاری دیده شده است، افزود: در ساماندهی گذر فرهنگی _ تاریخی که از دیروز ۲۹ خردادما آغاز شد، اثری تاریخی متعلق به دوره اشکانیان کشف شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تورهای گردشگری در شهر همدان با مرکزیت و مقصد تپه هگمتانه برگزارشد، تصریح کرد: برای رونق پیاده راه اکباتان نیز برنامه هایی مطرح است.

وی در پایان به برگزاری سه رویداد مهم سالجاری اشاره کرد و ادامه داد: روز همدان، روز بزرگداشت بوعلی سینا و کنگره شهدای استان همدان مورد توجه ویژه هستند.

*ایجاد شهرداری منطقه ۵ مورد توجه است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه در سالجاری توجه به رینگ مرکزی شهر مورد توجه است، تاکید کرد: امیدواریم شهرداری منطقه ۵ در همدان ایجاد شود چرا که با این اقدام شاهد انفاقات خوب در حوزه شهری خواهیم بود.

حمید بادامی نجات با اشاره به اینکه بودجه خوبی برای پروژه‌های شهری در نطر گرفته شده و در این خصوص کمبودی وجود ندارد، اضافه کرد: نیاز اصلی شهر همدان توسعه صنعت گردشگری است که اقتصاد را پویا و بابد اصافه کرد که استان دارای ظرفیت مناسبی به لحاظ تاریخی و طبیعی و گردشگری ‌‌است‌.

وی با عنوان اینکه امیدواریم حاصل کار تیمی ثبت جهانی هگمتانه باشد، تصریح‌کرد: بعد از ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان اقدامات شروع شده و بی شک روزهای سخت تری را در پیشرو داریم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: ستاد گردشگری اقدامات خوبی را انجام داده و اساسنامه توسعه گردشگری را برای شهرداری ارسال کرده ایم و مقرر شد تا شهرداری شرکت تخصصی در زمینه گردشگری ایجاد کند تا وظایف این حوزه را عهده‌دار شود.

وی با اظهار اینکه در سالجاری توجه به رینگ مرکزی شهر بسیار مورد توجه است، اضافه کرد: ایجاد شهرداری منطقه ۵ در این خصوص راهگشا بوده چرا که ظرفیت موجود در رینگ مرکزی شهر همدان در دنیا بی نظیر است و خود جاذبه بزرگ گردشگری است‌.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اقدام خوبی در راستای ارتباط مسیرهای گردشگری از آرامگاه بوعلی تا باباطاهر آغاز شده، تصریح کرد: عملیات گذر گردشگری در شهر آغاز شده و بودجه لازم برای آن پیش‌بینی شده این مسیر از آرامگاه باباطاهر از محله آخوند ادامه پیدا می‌کند و برخی خانه‌های تاریخی احیا می‌شود.

بادامی نجات اضافه کرد: خانه پوستی‌زاده و آثاری که در این مسیر وجود دارد به راسته گلشن و پیاده‌راه اکباتان ختم می‌شود و یک مسیر جدید پیاده‌راهی تعریف می‌شود که تکمیل‌کننده کارهای گذشته است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از بکارگیری ماشین‌های برقی در پیاده‌‌راه اکباتان و بوعلی از سوی شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: این وسایل نقلیه به صورت مستمر در پیاده‌راه‌ها مستقر می‌شوند و سواره از این مناطق حذف می‌شود.

وی در خصوص ساختمان قدیمی فرودگاه نیز اظهار کرد: ساختمان قدیمی فرودگاه و دو پروژه دیگر در اراضی شهرداری بوده که قبلا واگذار شده و امسال نیز در پروژه ۱۴۰ هکتاری مسکن ملی قرار گرفته، اما ما درخواست کردیم فرودگاه از پروژه مسکن جدا شود و بار دیگر آن را شهرداری تحویل بگیرد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت