از برخی وزرا گلایه‌مندیم/ تجربه تلخ مسکن مهر نباید تکرارشود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
استاندار همدان؛

از برخی وزرا گلایه‌مندیم/ تجربه تلخ مسکن مهر نباید تکرارشود

  • کد خبر : 4187
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
از برخی وزرا گلایه‌مندیم/ تجربه تلخ مسکن مهر نباید تکرارشود
استاندار همدان گفت: از برخی وزرا گله مندیم چرا که همراهی لازم را ندارند و متاسفانه در برخی دستگاه‌ها هنوز انتصابات انجام نشده است.

به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنج‌شنبه در شورای اداری استان گفت: فرمانداران در سطح شهرستان‌ها انتصابات را تکمیل کنند و موارد سرپرستی را تعیین تکلیف کنند.

وی با اظهار تاسف از اغتشاشات اخیر در سطح جامعه با عنوان اینکه نظام اسلامی بعد از انقلاب درگیر فراز و فرود و مکر دشمنان بوده که تاکنون نیز ادامه‌دارد، افزود: قضیه فوت خانم امینی بهانه ای برای معاندین و منافقین کوردل بود تا با تحریک جوانان ما که فرهنگ دفاع مقدس به درستی برای آنها تبیین نشده، آنان را اغفال کنند.

وی با تاکید براینکه نسل جدید باید هشیار و بیدار باشد چرا که برخی مواقع اشتباه جبران ناپذیر خواهد بود، خاطر‌نشان‌کرد: اکنون شاهد هستیم در برخی جوامع همین اشتباهات لطمات جبران ناپذیری را به کشورها وارد کرده است‌.

استاندار همدان با اظهار اینکه نسبت به اغتشاش و خرابکاری گذشت نخواهیم کرد، ادامه‌داد: به نیروی انتظامی، بسیج و مردم عادی آسیب جسمی وارد شد و فردی بیگناه نیز در این اغتشاشات کشته‌شد.

استاندار‌همدان با بیان اینکه خسارات زیادی به اموال عمومی زده شد و روح و روان مردم آزرده شد، تصریح کرد: خط دهی این امر از خارج از کشور بود.

قاسمی فرزاد اضافه‌کرد: در سراسر کشور آرامش برقرار شد و از شب سوم اغتشاشات آرامش به همدان برگشت و باید گفت که با اغتشاشگران و تخریبگران اموال عمومی برخوردار خواهدشد.

وی با اظهار ‌اینکه با برخی جوانان که اغفال شده بودند صحبت شد، عنوان‌کرد: برای این جوانان تشکیل پرونده داده نشد و با تدبیری خاص ماجرا خاتمه یافت و در شهرستان نیز مسئله حادی رخ نداد و اقدام معاندین در نطفه خفه شد.

*مدیران کل دستگاهها بازدید از شهرستان ها را مورد توجه قرار دهند

وی از مدیران کل خواست تا بازدید از شهرستان ها را در کنار فرمانداران هر شهر برنامه ریزی کرده و مورد توجه قراردهند و ادامه ‌داد: جذب و هزینه کرد اعتبارات عمرانی لازم را دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنند.

قاسمی فرزاد افزود: همدان در بحث تملک و هزینه های جاری نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند توجه جدی است.

*توجه جدی به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

استاندار همدان توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مورد تاکید قرارداد و افزود: دستگاه‌های متولی در این امر بیشتر ورود کرده و یکی از معاونین یا کارشناس مربوطه را به دفتر امور بانوان استانداری معرفی کنند.

*توجه به بخش تولید، کشاورزی، صنعت و معدن و بویژه گردشگری  

استاندار همدان در ادامه به حوزه اقتصادی اشاره‌کرد و ادامه ‌داد: در سال گذشته در تبصره ۱۶ و ۲۸ جذب داشتیم، اما مطلوب نبود باید در شورای هماهنگی بانک‌ها انسجام بخشی بیشتری انجام شود و اعتبارات و تکالیف به موقع انجام شده ودر بخش تولید،کشاورزی، صنعت و معدن و بویژه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

وی به سفر ریاست جمهوری به استان اشاره‌کرد و ادامه‌داد: در سفر ریاست جمهوری به استان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغ شد که به حوزه معاونت عمرانی تخصیص یافت واین میزان به واحدها و مجموعه های در حال فعالیت و پروژه های نیمه تمام اختصاص می‌یابد.

قاسمی‌فرزاد تصریح‌کرد: در خصوص تسهیلات بانکی ۱۴۰۱، قریب به ۸ هزار میلیارد تومان برای ۱۶۹ طرح در نظر گرفته شد.

*تعهد ایجاد ۲۳ هزار شغل در استان

قاسمی فرزاد در ادامه سخنان خود با اظهاراینکه در سالجاری ایجاد ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل را تعهد کرده‌ایم، افزود: حدود ۱۰ هزار مورد آن محقق شد و به سرعت مابقی باید انجام شود.

استاندار همدان در ادامه سخنان خود به پروژه مسکن ملی اشاره‌کرد و ادامه داد: تجربه تلخ مسکن مهر در جانمایی وساخت نباید اتفاق افتد و متاسفانه هنوز در برخی شهرها به صورت نیمه تمام رها شده وجذابیت لازم را نداشت.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در سیاست دولت، تحویل زمین به متقاضیان در ۳۰ شهر پیش بینی شده که در حال واگذاری است، اضافه‌کرد: این امر از طریق راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و افراد واجد شرایط که ساخت و ساز انجام می دهند، انجام می‌شود.

وی با اعلام‌اینکه این طرح مزایایی دارد که از جمله آن می توان به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن اشاره‌کرد و باید گفت طرح پروژه ملی مسکن مهر در اختیار انبوه سازان بود و تجربه موفقی را شاهد نبودیم.

قاسمی فرزاد با اظهار اینکه برای شهر همدان ۵۰۰ هکتار زمین توافق شد و روز دوشنبه هفته آتی در حضور وزیر بیان می شود، تصریح کرد: در شهر همدان ۵۰۰ هکتار گام اول است و اختصاص اراضی بیشتر مورد نظر است تا افراد واحد شرایط با در اختیار داشتن زمین و بهره‌گیری از تسهیلات اقدام به ساخت کنند.

استاندارهمدان در پایان سخنان خود، دلیل تاخیر پروژه آبرسانی را زنگ زدگی و پوسیدگی واشرها و لوله هایی عنوان کرد که در معرض افتاب قرار داشتند و افزود: این پروژه در روزهای آینده به ثمر می نشیند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 1
  1. به نظرم استاندار محترم، هنوز به عمق فاجعه پی نبردند، وقتی توان اداره آب شرب شهروندان را ندارند، چطور دم از افزایش و یا جوانی جنعیت بر زبان جاری میکنند. اول ببینید ظرفیت همدان در اشتغال جوانان چه مواردی هستند. نگاه را متمرکز کنید به ظرفیت‌ها، همدان دو ظرفیت یا بقول دوستان پتانسیل، صعنت کشاورزی و دامپروری در کنار گردشگری، جناب استاندار تنها چیزی که برای مسئولان اهمیت نداره، کشاورزی و گردشگری هست که میتواند برای استان و شهرستان ها منبع درآمد باشد، ولی این صنعت ها هنوز به صورت بومی حمایت و هدایت میشود، که استان از این بابت در سراشیبی سقوط قرار گرفته، ما مینویسیم که بدانند. جعفری

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت