از پروژه اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) چه خبر؟ قفل درمان کبودراهنگ شکسته می‌شود! | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5

از پروژه اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) چه خبر؟ قفل درمان کبودراهنگ شکسته می‌شود!

  • کد خبر : 6354
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
از پروژه اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) چه خبر؟ قفل درمان کبودراهنگ شکسته می‌شود!
مشکلات درمانی کبودراهنگ قابل توجه است و احداث اورژانس جدید بیمارستان امام رضا(ع) به منزله اکسیژنی برای ریه های بیمار بهداشت و درمان این شهرستان خواهد بود حال باید دید روند اجرائی این پروژه در چه مرحله‌ ای است؟

در گزارش های قبلی آوای‌هگمتان، از دغدغه و مشکلات شهروندان و بیماران مراجعه کننده به مرکز درمانی بیمارستان امام رضا (ع) کبودراهنگ سخن به میان آمد، از وضعیت نامناسب ساختمان، کمبود پزشک متخصص، تخت و تجهیزات پزشکی و نیز شمار بالای مراجعه کنندگان بویژه از شهر و روستاهای اطراف مطالبی گفته‌شد. از طرفی فضای کوچک اورژانس بیمارستان و نبود تخت کافی از معضلاتی بود چرا که مردم روستاهای اطراف کبودراهنگ نیز برای درمان به این شهرستان مراجعه کرده و ازدحام و شلوغی بیش از حد ارمغان این موضوع بود.

با پیگیری مکرر آوای هگمتان، احداث اورژانس جدید بیمارستان امام رضا(ع) در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار گرفت.

و سال گذشته کلنگ این پروژه به زمین زده شد، متاسفانه اقدامات عمرانی این پروژه با کندی پیش رفت، به دلیل مشکلات درمانی کبودراهنگ لزوم پیگیری و به سرانجام رساندن این پروژه امری مشهود بود که باید بیش از پیش مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی قرار می گرفت.

برای آگاهی از روند پروژه با معاون توسعه منابع و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت و گو انجام دادیم/

* اورژانس یک هزار و ۶۰۰ متر فضای فیزیکی دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع، دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت و گو با آوای هگمتان، بیان اینکه اورژانس بیمارستان کبودراهنگ ۱۶۰۰ متر زیربنا دارد، افزود: سال گذشته طراحی و اقدامات مطالعاتی انجام شد اما در زمان عملیات خاکبرداری مشکلاتی بوجود آمد و ناگزیر مطالعات ژئوتکنیک انجام شد و در روند اجرائی پروژه مدتی وقفه افتاد، همچنین سرمای زمستان سال گدشته نیز کار پروژه را مدتی تعطیل کرد.

بابک یوسفی با عنوان اینکه ۳۲ میلیارد تومان برای اتمام پروژاپه برآورد هزینه شوه، تصریح کرد: تا کنون ۷ میلیارد تومان تامین اعتبار شد که از این میزان دومیلیارد تومان متعلق به سالجاری است.

وی با تاکید بر اینکه تا آخر مرداد ماه مناقصه فاز تکمیلی اورژانس برگزار می شود، اضافه کرد: اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) در دو طبقه طراحی شده ، که طبقه همکف شامل اورژانس و راهروی ارتباطی و ۱۴ تخت اورژانس تحت نظر، تزریقات خانم ها و آقایان اتاق عمل سرپایی و سایر اضافات در طبقه همکف تعبیه شده است‌.

* اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

یوسفی با اعلام اینکه طرح توسعه ای در طبقه دوم در نظر گرفته شده و از ۶۴ به ۱۲۸ تخت ارتقا می یابد، اضافه کرد: اورژانس ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دلیل اینکه اورژانس در وسط بیمارستان تعبیه شده به واسطه طرح توسعه ای است که مقرر شد طبقه دوم بیمارستان که در آینده ای نزدیک احداث خواهد شد به اورژانس متصل شود و ورودی اصلی از این قسمت باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان با اظهار اینکه ساخت طبقه دوم بیمارستان امام رضا(ع) پیش‌بینی شده اما هنوز تامین اعتبار نشده است، تصریح‌کرد:

روند اجرائی پروژه های عمرانی در صورت تخصیص ادامه خواهد داشت و در صورت تخصیص اعتبار در قالب مناقصه هزینه خواهد شد .

وی با عنوان اینکه وضعیت درمان کبودرآهنگ مناسب نبود و بنابراین اورژانس قدیم بازسازی و تعمیرات مورد نیاز صورت گرفت، افزود: در تلاش هستیم تا موانع یکی یکی برداشته شود.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به سوال اینکه چرا “کلینیک امید “با ساختمان و معماری زیبا و کامل باید بسته و قفل در درب آن نصب شده باشد، تصریح کرد: ساخت و تجهیز کلینیک بر عهده معاونت توسعه است و در حال حاضر در کلینیک متخصص اطفال و گوش و حلق و بینی) ای آن تی )در ساختمان کلینیک مستقر بوده و فعال است.

* ثبت کلینیک امید به عنوان کلینیک ویژه در سامانه دانشگاه

وی با اعلام اینکه مقرر شد در “کلینیک امید” تجهیزات پاتولوژی و آزمایشگاه برای اولین بار خریداری و مستقر شود، ادامه داد: پیگیر هستیم به عنوان کلینیک ویژه در سامانه معاونت درمان ثبت شود و این کلینیک در شهرستان کلینیک کبودرآهنگ فعال است و متخصصین در این مکان مستقر شده و در ساعاتی از روز به ویزیت بیماران مشغول هستند.

وی با بیان اینکه اگر هیات مدیره تشکیل شود و متخصصان بیشتری حضور یابند، اضافه کرد: این فرآیند نیازمند مجوز بوده که در حال پیگیری است.

*امید است وضعیت بهداشت و درمان شهرستان کبودرآهنگ بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گرفته و با توجه به شرایط خاص این شهرستان اتمام اقدامات عمرانی اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) و افزایش خدمات رفاهی درمانی برای کبودراهنگ مورد توجه و اهتمام مسیولین قرار گیرد تا برای کوچکترین اقدامات درمان مجبور نشوند به مرکز استان تردد نمایند.

همچنین جذب نیروی متخصص برای درمان این شهرستان امری ضروری است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت