استان همدان در نوروز ۱۴۰۱ خوش درخشید/ رضایت اکثریت مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
استاندار همدان:

استان همدان در نوروز ۱۴۰۱ خوش درخشید/ رضایت اکثریت مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده

  • کد خبر : 2810
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
استان همدان در نوروز ۱۴۰۱ خوش درخشید/ رضایت اکثریت مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده
استاندار همدان و رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گفت: خوشبختانه استان همدان در نوروز ۱۴۰۱ خوش درخشید و براساس نظرسنجی صورت گرفته اکثریت مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده رضایت داشتند.

به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی فرزاد افزود: در طول ایام تعطیلات نوروزی از بیش از ۳ هزار مسافر نوروزی نظرسنجی شده که براساس نتایج این نظرسنجی اکثریت مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر و نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان استان رضایت داشتند.

وی ادامه داد: در طول ایام تعطیلات نوروزی تمامی دستگاه‌های عضو به بهترین شکل ممکن ماموریت خود را انجام دادند و ۱۲۰ هزار مسافر در این مدت در سطح استان اسکان پیدا کردند.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان همدان با اشاره به بازدید ۷۷۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، تفریحی و دست‌ساز استان همدان در این مدت اظهار کرد: بازگشایی غار علیصدر به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰، باعث شد تا شور و نشاط به گردشگری استان برگردد و براساس آمارهای رسمی بازدید از این مجموعه رتبه نخست بازدیدهای نوروزی را در بین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان همدان به خود اختصاص داد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: بعد از غارعلیصدر، کتیبه‌های گنج‌نامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، سایت تاریخی هگمتانه مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفت.

استاندار همدان با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی سایت موزه میدان امام خمینی(ره) در نوروز امسال، گفت: استقبال کم‌نظیر مسافران نوروزی و مردم همدان از این مجموعه در ایام نوروز نشان از ظرفیت‌های بالای استان و شهر همدان در حوزه تاریخ و تمدن دارد.

وی رضایت وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در ارتباط ویدئو کنفرانسی را نشان از توجه ویژه این وزارتخانه به استان همدان دانست و افزود: در این ارتباط زنده ایشان پیگیر آخرین وضعیت مسائل گردشگری در استان به ویژه مباحث مربوط به غار علیصدر بودند که از امیدوارم با ادامه پیدا کردن این حمایت‌ها، شاهد شکوفایی بیش از پیش گردشگری در این استان باشیم.

استاندار همدان هم‌چنین با اشاره به سفر یک‌روزه رییس هماهنگی ستاد خدمات سفر کشور و رییس جمعیت هلال‌احمر کشور به استان همدان گفت: در این سفر نیز مباحث مختلف حوزه گردشگری و نیز امداد و نجات مورد بحث و بررسی قرار گرفت که هر دو بزرگوار با رضایت کامل از اقدامات انجام شده در استان به تهران بازگشتند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه حدود ۱۴ میلیون تردد جاده‌ای در ایام نوروز در استان همدان ثبت شده است، اظهار کرد: بیش از ۶ هزار ماموریت نیروی انتظامی، بیش از ۴۰۰ مورد عملیات امداد و نجات بین جاده‌ای، بیش از ۴۳۰۰ مورد ماموریت اورژانس نشان از عزم همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی دارد.

وی ادامه داد: در طول ایام تعطیلات نوروز بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از تاسیسات گردشگری، واحد‌های خدماتی و صنوف مختلف صورت گرفت که خوشبختانه کم‌ترین مشکل گزارش شده است.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان همدان هم‌چنین از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه در قالب نوروزگاه در سطح هر ۱۰ شهرستان استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با استقبال خوب مردم و مسافران نوروزی مواجه شد.

قاسمی‌فرزاد هم‌چنین به برپایی ۱۴ نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی با ۲۱۴ غرفه در سطح استان اشاره کرد و افزود: حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد فروش صنایع‌دستی و سوغات از این بازارچه‌های نوروزی بوده است.

وی توزیع بیش از ۱۰۰ هزار نسخه محصولات فرهنگی در قالب کتابچه راهنمای نوروزی، نقشه راهنما و بروشور معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری یکی از اقدامات خوب ستاد خدمات سفر دانست و اظهار کرد: حضور پررنگ راهنمایان گردشگری در قالب ۸۰۰ نفر روز در تمام جاذبه‌های استان باعث شد تا مسافران نوروزی با خاطره‌ای خوش استان همدان را ترک کنند.

استاندار همدان با اشاره به جدیت مدیریت استان و برنامه‌ریزان کشوری در زمینه پیگیری پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان گفت: ارسال این پرونده در سال ۱۴۰۱ به یونسکو قطعی است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: پس از به ثمر رسیدن مراحل ثبت جهانی این پرونده؛ با توجه به وجود دو شهر جهانی ملایر و لاجین در حوزه صنایع‌دستی و جهانی شدن دو کاروانسرا فرسفج و تاج آباد در کنار جهانی شدن گنبد علویان در فهرست میراث جهانی کشورهای اسلامی، نام استان همدان در سطح ملی و جهانی بیش از گذشته مطرح خواهد شد. این امید می‌رود که پس از دستیابی به نتیجه پیگیری‌های جهانی‌شدن همدان، شاهد حضور پر تعداد گردشگر داخلی و خارجی در استان همدان باشیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت