اصل پرداخت حق الوکاله بر مبنای توافق است/ فعالیت یک هزاروکیل پایه یک در استان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7
رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان:

اصل پرداخت حق الوکاله بر مبنای توافق است/ فعالیت یک هزاروکیل پایه یک در استان

  • کد خبر : 2037
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
اصل پرداخت حق الوکاله بر مبنای توافق است/ فعالیت یک هزاروکیل پایه یک در استان
رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان با بیان اینکه اصل پرداخت حق الوکاله بر مبنای توافق طرفین است، گفت: درصورت عدم توافق 60 درصد در ابتدای کار و 40 درصد باقیمانده بعد از صدور رای بدوی و قبل از تجدیدخواهی پرداخت می شود.

به گزارش آوای هگمتان، مهدی غلامی جلال در دومین نشست منطقه ای کانون های وکلای دادگستری غرب کشور با اشاره به اینکه کانون های وکالت دادگستری قدمتی صد ساله دارد، تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری همدان ۱۸ ماه کارآموزی دارد و حدود یک هزار وکیل پایه یک در استان فعال هستند.

وی کارآموز وکیل پایه یک را ۶۰ نفرعنوان کرد و ادامه داد: ۳۵ نفر قبولی جدید که حدود ۶۵ درصد این افراد آقا هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان با عنوان اینکه پذیرش وکالت موکل به معنی پذیرش باورهای آن نیست، تاکید کرد: وکلای مصلح ایده بود که با هدف تغییر نگرش افراد به نهاد وکالت و دوم به دلیل ایجاد صلح و سازش در بین مردم عملیاتی می شود.

غلامی جلال با اظهار اینکه با این طرح به جنگ افرادی رفتیم که حقیقت را وارونه جلوه می دهند، تصریح کرد: طرح وکلای مصلح جایگاه وکیل را نشان می دهد چرا که معرفی وکیل از سوی دادگستری به مردم  نشانگراین است که وکیل مصلح است.

وی با اعلام اینکه حدود ۳۰۰ وکیل در چهار روزعضو افتخاری طرح وکلای مصلح شدند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ازاجرای این طرح چند روز می گذرد و تا کنون چند مورد ختم به خیر شده و باید گفت کانون های هشت گانه حاضر در نشست عضویت افتخاری خود را در سامانه اعلام کردند.

*استقلال وکیل در تحقق عدالت حرف اول را می زند

رئیس کانون وکلای استان مرکزی نیز با بیان اینکه استقلال وکیل در تحقق عدالت حرف اول را می زند، افزود: حفظ استقلال نهاد وکالت مهمترین اصل است.

علی سهراب‌پور با عنوان اینکه متاسفانه برداشت غلطی از بحث استقلال شده، ادامه داد: اخیرا قوه قضاییه در کنار نهاد وکالت موازی کاری کرد و به دانش آموختگان حقوق، ابتدا پروانه مشاوره داد و سپس اجازه وکالت داد.

وی با بیان اینکه وکلای مجموعه پروانه خود را از قوه قضاییه دریافت می کنند، ادامه داد: دفاع از حقوق مردم سبب شده تا اصرار بر استقلال وکلا داشته باشیم.

* اطلاق کاسب به وکیل دادگستری اشتباه است

رئیس کانون وکالت استان کردستان با بیان اینکه وکالت شغل شریفی است و ما تاجر نیستیم ، افزود: اطلاق کاسب به وکیل دادگستری غلط است و باید گفت طرح تسهیل کسب و کار در نهاد وکالت، هیچ گونه مبنای علمی وحقوقی ندارد ویکی از مواردی است که به آن انتقاد داریم.

حبیب الله مرادی با عنوان اینکه هر وکیل مکلف است سالیانه چند پرونده معاضدتی و رایگان را قبول کند، ادامه داد: اگر تاجر بودیم که نباید این امر را می پذیرفتیم.

وی به وجود دیدگاهی که “کانون وکلا انحصار ایجاد کردند” اشاره کرد و ادامه داد: مجلسی ها این طرح را علیه نهاد وکالت تصویب کردند و باید گفت مبنای حقوقی ندارد و هیچ انحصاری در خدمات نداریم .

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کردستان با تاکید بر اینکه مشاوره و وکیل رایگان از خدمات ما است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد هرشغل دولت موظف است  ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کند در حالیکه کانون وکلای دادگستری از هیچ بودجه ای استفاده نکرده و خودجوش اشتغال پایدار ایجاد می کند.

مرادی ادامه داد: درصورت تصویب قانون تسهیل کسب و کاربنیاد نهاد وکالت ضعیف می شود چرا که اکثردانشگاها گروه حقوق تشکیل داده و بدون آزمون دانشجو جذب می کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون مناطق هشتگانه مشکلاتی شبیه به یکدیگر دارند، افزود: تشکیل جلسات هم اندیشی و هم فکری و بیان مشکلات وکلا از مباحث مهم ما بوده و تصمیم گیری نهایی در خصوص مشکلات و دغدغه ها به اسکودا منتقل می شود.

*کارآموزان تا سه ماه بعد از کسب پروانه حق وکالت ندارند

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان از منع کارآموزان تا سه ماه بعد از کسب پروانه حق وکالت خبر داد و افزود: کارآموزان به لحاظ توانایی و علمی مشکلی ندارند اما به دلیل اینکه تجربه عملی ندارند باید تا سه ماه صبر کنند.

فیروز احمدی افزود: پس از طی کردن مراحل ابتدایی در صورت تایید وکیل سرپرست وکیل می تواند در دادگاه حضور یافته و اجازه وکالت دارد.

*تضمین نتیجه گیری پرونده تخلف است

رئیس کانون وکلای دادگستری استان ایلام با بیان اینکه کانون های وکلا خودانتظام هستند، بیان کرد: مردم فکر می کنند پرداخت حق الوکاله مکلف به نتیجه گیری است و متاسفانه گاها برخی از همکاران بنا بر شرایط خاص و موارد دیگر نتیجه را تضمین می کنند واین تخلف محرز انتظامی است.

حجت الله محمدی با بیان اینکه عدم آگاهی نسبت به وکیل تنش ها را بوجود می آورد، ادامه داد: وکلا به واسطه خدمت خود حق الزحمه دریافت می کنند و گاهی یک همکار ما برای برای پرونده ای مجبور است ماهیانه مسیر زیادی را طی کند .

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی بیان کرد: در خصوص مشاوره رایگان، وکالت ورفع اتهام تفاهم نامه ای با خانه مطبوعات منعقد کردیم.

محمد صابونچی با بیان اینکه در خصوص ۱۲ پرونده معاضدتی وکیل در اختیارخانه مطبوعات آذربایجان غربی قرار داده ایم، ادامه داد: در پیگیری پرونده های حقوقی خبرنگاران به جد ورود کرده ایم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت