افتتاح و کلنگ زنی بیش از یک هزار پروژه در دهه فجر / خرید سه فروند هواپیما برای فرودگاه همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

افتتاح و کلنگ زنی بیش از یک هزار پروژه در دهه فجر / خرید سه فروند هواپیما برای فرودگاه همدان

  • کد خبر : 7716
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
افتتاح و کلنگ زنی بیش از یک هزار پروژه در دهه فجر / خرید سه فروند هواپیما برای فرودگاه همدان
استاندار همدان به شعار محوری ۴۵ اُمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال " جشن ملی مشارکت قوی و آینده روشن" اشاره کرد و گفت: ۱۴۳۳ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در سطح استان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در راه رسیدن به قله‌های پیشرفت مسیرها را طی می‌کنیم، افزود: دشمنان با انواع سیاه نمایی سعی دارند مردم را دچار یاس و ناامیدی کنند .

استاندار همدان با اعلام اینکه وحدت و انسجام خوبی در بین دستگاهها و نهادهای استان وجود دارد، خاطر نشان شد: با افتتاح پروژه های دهه فجر آماده می‌شویم تا در راهپیمایی دشمن شکن حضوری موثر داشته باشیم.

وی به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری اشاره کرد و ادامه داد:  شعار محوری ۴۵ اُمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال ” جشن ملی مشارکت قوی و آینده روشن” انتخاب شده و ۱۴۳۳ پروژه عمرانی و طرح اقتادی در سطح استان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

قاسمی فرزاد تکمیل پروژه‌های نیمه کاره را از اولویت ها برشمرد و ادامه داد: مجموع طرح های دهه فجر امسال هزار و ۳۷۲ طرح عمرانی با اعتبار ۱۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال است و ۶۱ طرح اقتصادی با ۲۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ۶۰ طرح با اشتغالزایی ۱ هزار و ۷۸۴ نفر افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد، تصریح کرد: در دهه فجر سال گذشته یک هزارو ۱۰۶ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۴ هزارو ۳۵۲ میلیارد تومان افتتاح شدکه از این تعداد پروژه ، ۹۵۶ پروژه با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان انجام شد.

قاسمی‌فرزاد به پروژه های افتتاح شده در دهه فجر سال گذشته گریزی زد و با اعلام اینکه ۸۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱هزارو ۷۰۹ میلیارد تومان افتتاح شد، خاطرنشان‌کرد: در سالجاری این پروژه ها به ۱۲۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۳۴۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

استاندار همدان با عنوان اینکه در سال گذشته ۷۰ طرح با اعتبار دو هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان افتتاح شد، مطرح کرد: در سالجاری ۶۱ طرح با اشتغالزایی ۱ هزارو ۸۸۴ نفر و با اعتباری بالغ بر ۲دو هزارو ۳۹۲ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می رسد.

* زمین طرح ملی مسکن در همه شهرستان ها تامین شد

قاسمی فرزاد با بیان اینکه زمین طرح ملی مسکن در همه شهرستان ها تامین شد، افزود: در حوزه بنیاد مسکن دو هزارو ۲۴ میلیارد تومان پروژه افتتاح می شود.

وی از افتتاح ۲۰۰ واحد مسکن شهری در همدان که شامل ۱۲۰ واحد مسکن ملی کوی بهشتی و ۸۰ واحد طرح حمایتی بنیاد است، خبر داد و افزود: افتتاح و بهره‌برداری دو هزارو ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی مطابق با توزیع شهرستانی با احتساب این تعداد واحد با هفته دولت جمعا ۶ هزار و ۴۶۰ واحد واحد مسکن روستایی تحویل داده شده یا می شود.

قاسمی فرزاد به واگذاری زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت در نقاط مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: ۵ هزار قطعه زمین در ۶۰ روستای استان در ایام دهه فجر در راستای طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت واگذار خواهد شد.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از ۸۵ پروژه‌ طرح هادی روستایی خبر داد و با عنوان اینکه این پروژه ها با اعتباری بالغ بر با ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار، انجام شده، اضافه کرد: ۴ هزار و ۸۱۵ نفر نیز زمین در قالب گروه‌های ساخت واگذار خواهد شد.

استاندار همدان در ادامه به رعایت الگوی کشت و عدم کشت دوم سیب زمینی در سال گذشته تاکید کرد و با اظهار تاسف از بی توجهی کشاورزان به این مهم، افزود: سفره های زیرزمینی تجدید پذیر نیست و زمان زیادی برای جایگزین نیازمند است در این راستا فرهنگسازی در الگوی مصرف در کشاورزی وشرب باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و اصحاب رسانه می توانند تاثیر گذار باشند.

قاسمی فرزاد به پروژه راههای استان گریزی زد و افزود: احداث باند دوم کبودراهنگ- قیدار- سلطانیه، چهار بانده کردن محور نهاوند- کنگاور از جمله این پروژه ها است.

وی تصریح‌کرد: ایمن سازی محور برزول به دهفول از برنامه ها بوده و قطعه یک محور شیرین سو به قیدار در دهه فجر به بهره برداری می‌‌رسد

* خرید سه فروند هواپیما برای فرودگاه

استاندار همدان در پاسخ به سوال خبرنگار آوای هگمتان در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه همدان و سرمایه‌گذار تاسیس خط هوایی استان اینگونه بیان کرد: سرمایه‌گذار اقدام به خرید هواپیما کرده است، بنا داریم تا هواپیما نیامده چیزی نگوییم اما باید تاکید کرد که سرمایه گذار سه فروند هواپیما خریداری کرده است و در حال طی مراحل بوده تا هواپیما وارد کشور شود.

استاندار همدان با اعلام اینکه ۱۸۰۰ اثر تاریخی در استان وجود دارد، خاطرنشان‌شد: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی می تواند در جذب توریست و گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشد و به خوبی واقف هستیم برقراری پرواز در فرودگاه همدان به این امر کمک خواهد کرد.

استاندار همدان در خصوص آخرین وضعیت پتروشیمی هگمتانه این‌گونه بیان کرد: چهار جلسه با وزیر و سه جلسه با مدیرعامل پتروشیمی ایران برگزار شد و پیگیری‌ها انجام گرفت، بخشی از سوخت تأمین شد و ۱۲۱۰ تن محصول تولیدی داریم، حدود ۱۷۰ تن محصول آف پی وی سی تولید می‌شود.

قاسمی فرزاد افزود: این واحد باید محصول خود را در بورس عرضه کند که در این راستا ۲۱۰ تن در بورس عرضه شده و استانداری همدان نیز به عنوان دستگاه حاکمیتی پیگیر خواهد بود.

وی در خصوص تامین کالای اساسی مورد نیاز بازار شب عید نیز اینگونه بیان‌کرد: مصرف روزانه مرغ در استان بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن و تولید ۲۰۰ تا ۲۱۰ تن است که بیش از نیاز استان بوده و باید گفت در تأمین گوشت قرمز هم اقداماتی انجام شده است.

* تکمیل پروژه راه آهن نیازمند ۷۹ میلیارد اعتبار

استاندار همدان به وضعیت ایستگاه راه آهن همدان اشاره کرد و با عنوان اینکه برای تکمیل این پروژه حدود ۷۹ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است ، افزود: طبق وعده پیمانکار پروژه باید در هفته دولتبه بهره‌برداری برسد که اینگونه نشد متاسفانه علیرغم تلاش ها در دهه فجر نیز آماده بهره‌برداری نشد برای پروژه راه آهن۵ هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری تامین شده است

وی در خصوص وضعیت امکانات برای پروژه کوی پرواز نیز اینگونه بیان کرد: مقرر شد تا از محل فروش کاربری های تجاری بنیاد مسکن ساخت مدرسه و دیگر سرانه ها نظیر مسجد و کلانتری تامین و اجرا شود اولویت، ساخت واحدهای کوی پرواز بود.

قاسمی فرزاد در خاتمه به اجرای طرح شهید” زین الدین ” اشاره کرد و افزود: ۹۰ نفر از طریق آزمون استخدام شده ، ۱۰ نفر نخبه بدون آزمون جذب می شوند و ۸۰ نفر از طریق آزمون جذب دستگاههای اجرایی می شوند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت