افتتاح ۱۷ پروژه تعاونی با اشتغال‌زایی ۱۸۱ نفر در هفته تعاون/ تحقق ۴۵ درصدی اشتغال استان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

افتتاح ۱۷ پروژه تعاونی با اشتغال‌زایی ۱۸۱ نفر در هفته تعاون/ تحقق ۴۵ درصدی اشتغال استان

  • کد خبر : 6568
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
افتتاح ۱۷ پروژه تعاونی با اشتغال‌زایی ۱۸۱ نفر در هفته تعاون/ تحقق ۴۵ درصدی اشتغال استان
مدیر کل تعاون، رفاه اجتماعی استان همدان از افتتاح ۱۷ پروژه تعاونی با اشتغال‌زایی ۱۸۱ نفر در هفته تعاون خبرداد.

به گزارش آوای هگمتان، یوسف شعبانی به مناسبت هفته تعاون در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اولین بار ۱۱ تعاونی از مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافته اند، تصریح‌کرد: در ۱۰ سال گذشته راهیابی این تعداد تعاونی به مرحله کشوری بی سابقه بوده است .

وی با اظهار اینکه در هفته تعاون ۱۷ تعاونی با ۱۸۱ نفر اشتغال افتتاح می شود، ادامه داد: ۹ تعاونی تولیدی و شش تعاونی توزیعی و دو تعاونی در حوزه خدمات از جمله این موارد بوده و شهرستان ملایر با شش تعاونی بیشترین افتتاح را خواهد داشت.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی با عنوان اینکه در خصوص حمایت از تعاونی ها، پرداخت تسهیلات، حمایتی حقوقی و اداری را در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در سال گذشته ۵۹۰ میلیارد تومان از طریق شبکه ملی با محوریت توسعه تعاون به ۴۹ طرح پرداخت شد.

* برگزاری هجدهمین جشنواره تعاونی برتر

شعبانی با اعلام اینکه همه ساله در راستای توجه به بخش تعاون جشنواره تعاونی برتر در سطح استان برگزار می‌شود، تصریح‌کرد: هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در استان همزمان با سراسر کشور با حضور ۱۴۵ تعاونی برگزار شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه‌داد: از این تعداد ۱۹ تعاونی حائز رتبه استانی، چهار تعاونی در سطح شهرستان و ۱۱ تعاونی به مرحله ملی راه یافتند

وی در ادامه با اظهار اینکه حاکمیت در بخش تعاون سه دستور دارد، که در این راستا سال ۱۴۰۰ به ۲۹ تعاونی تسهیلات پرداخت شد، افزود: در سال گذشته، ۵۹۰ میلیارد تومان از طریق بانک توسعه تعاون به ۴۹ طرح پرداخت شد و در سال‌جاری نیز ، تعداد ۴۴ تعاونی معادل ۲۲۰ میلیارد تومان از طریق منابع در اختیار برای بهره مندی بخش تعاون به شبکه بانکی معرفی شدند.

شعبانی مطرح کرد: ۵۰۰ میلیون تومان از ردیف اعتبارات ماده ۱۵۴ به بخش توسعه تعاونی‌های دانش بنیان اختصاص داده شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به صادرات تولیدات بخش تعاون را مورد تاکید قرار داد و افزود: در سال گذشته ۴۸ میلیون دلار صادرات و در سال‌جاری نیز هدف گذاری ۵۹ میلیون دلاری انجام شد که تا کنون ده میلیون دلار محقق شده است.

*حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم ” شعار هفته تعاون

شعبانی به شعار هفته تعاون حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم ” گریزی زد و افزود : ۱۷ پروژه تعاونی با ۱۸۱ اشتغال افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت

تعاونی ها به سه بخش تولیدی ،خدمات و توزیعی تقسیم می شود، خاطرنشان‌ شد: تعاونی تولیدی ۷۲۸ واحد، خدماتی ۳۸۰ واحد و توزیعی ۱۸۵ واحد در سطح استان فعال هستند.

وی به صادرات بخش تعاون با محوریت ۷ کشور اشاره کرد و ادامه داد: آسیای میانه، عراق حاشیه خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی محصولات صادرات می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اظهاراینکه در سهم اقتصاد، استان همدان و کشور تک رقمی هستند و خوش‌بینانه‌ترین حالت هفت درصد فعالیت اقتصادی شامل بخش تعاونی است در حالی که ظرفیت بالاست و نتوانستیم هدف‌گذاری ۲۵ درصد را محقق کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی در اختیار تعاونی‌ها است و افزود: از زمان قانون ایجاد بخش تعاونی بالغ بر ۴ هزار تعاونی در استان ثبت شده‌ که عمر بخشی از این تعاونی‌ها تمام شده و برخی دچار اختلاف شدند و به تعطیل و بلاتکلیفی کشیده شده‌اند.

شعبانی یکی از اهداف را کمک به فعال‌سازی تعاونی راکد اعلام کرد و افزود: اولویت پرداخت بخش تعاون کمک به پایداری تعاونی فعلی و کمک به فعال‌سازی واحدهای راکد نیازمند است که در سال‌جاری ۲۲ تعاونی احیا شده‌است.

* ۹۸ درصد از تعاونی مسکن مهر محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بل اذعان به اینکه در مسکن مهر استان همدان ۹۸ درصد از تعهدات انجام شد و در این راستا را به عنوان استان برتر کشور با ۸۶۴۷ واحد معرفی شدیم.

شعبانی رسالت دیگر مجموعه را تنظیم روابط کار بین کارگر و کارفرما عنوان کرد و ادامه داد: کارگر، کارفرما و حاکمیت سه راس مثلث هستند و هماهنگی این سه اضلاع فضای روابط کارگر و کارفرما را بهبود می بخشد.

وی افزود: طی یک سال گذشته در این حوزه ۵ هزار و ۷۰ دادخواست در هیات بدوی، بیش از یک هزار دادخواست در هیات تجدید نظر مورد بررسی قرار دادیم و ۹۰۶ رای سازشی صادر و ۱۱ هزار و ۷۸۴ اقدام مشاوره‌ای انجام شده است.

* فعالیت ۲۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان 

شعبانی با اطهار اینکه ۲۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح استان فعال هستند، خاطرنشان شد: در حوزه بازرسی قانون کار در طول سال بالغ بر ۱۰ هزار نوبت بازرسی را در ۲۴ هزار و ۲۱۲ واحد مشمول قانون کار و توسط ۱۸ نفر از بازرسین داشتیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اعلام اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۸۲۰ نفر در استان مقرری بیمه بیکاری بر اساس سنوات کاری دریافت می‌کنند، اضافه‌کرد: سیاست ما دوری از عدد و ارقام در حوزه اشتغال بوده و به دنبال کاهش دغدغه‌های اشتغال فرزندان خانواده‌ها هستیم.

وی به فعالیت ۲۲ کاریابی فعال و ۱۵ مرکز مشاوره شغلی اشاره کرد و افزود: در سالجاری۲۰ هزار و ۶۷۰ فرصت شغلی برای ۲۲ دستگاه اجرائی استان تعهد شد که تاکنون ۸ هزار و ۹۲۲ فرصت شغلی معادل ۴۵ درصد محقق شده است.

وی با اظهار اینکه یک هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان سهم تسهیلات همدان از تبصره ۱۶ بود، افزود: در قالب تبصره جزء دو و مختص اشتغال ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی به تسهیلات بخش کشاورزی اشاره کرد و با اظهار اینکه ۵۸۰ میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شده، اضافه‌کرد: همدان در این حوزه رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی به پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و با بیان اینکه سال گذشته سقف تسهیلات ۱۱۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش یافته، مطرح کرد: تسهیلات این بخش از سقف ۱۰۰ میلیون تومان انفرادی به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

* اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی

شعبانی با بیان اینکه طرح ملی کالابرگ الکترونیکی را در حوزه اجتماعی و فرهنگی اجرایی شد، بیان کرد: در این راستا دولت اقدام به افزایش یارانه دهک‌های یک تا سه کرده است که از ۴۰۰ هزار تومان به ۴۸۰ در برج سه و اخیرا به ۵۲۰ هزار تومان افزایش یافته به شرطی که خرید الکترونیک از ۲ هزار و ۸۲۸ فروشگاه در سطح استان انجام شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه هدف این طرح کمک به تغذیه سالم و بهبود معیشت مردم بوده و ۱۱ قلم کالا در آن پیش‌بینی شده است گفت: در استان همدان ۲۳۶ هزار و ۴۸۰ خانوار مشمول کالا برگ الکترونیک شدند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6568

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت