افتتاح ۹۵۶ پروژه همزمان با دهه فجر / ایجاد خط هوایی اختصاصی در همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
استاندار همدان:

افتتاح ۹۵۶ پروژه همزمان با دهه فجر / ایجاد خط هوایی اختصاصی در همدان

  • کد خبر : 5198
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
افتتاح ۹۵۶ پروژه همزمان با دهه فجر / ایجاد خط هوایی اختصاصی در همدان
استاندار همدان خبرداد: ۹۵۶ طرح با اعتباری بالغ بر سه هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد‌.

به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی فرزاد سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با تاکید بر اینکه در دهه فجر ۹۵۶ طرح به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: عملیات اجرایی ۱۵۰ طرح به ارزش ۸۵۲ میلیارد تومان آغاز می شود.

وی با اظهار اینکه در دهه فجر سال گذشته ۴۹۹ طرح به ارزش یک هزار و ۷۷۴ میلیارد تومان بهره برداری شد، افزود: عملیات اجرایی ۶۳ طرح به ارزش ۳۸۲ میلیارد تومان آغاز شد.

استاندار همدان با اذعان به اینکه هفته دولت سال گذشته ۱۰۴ طرح بهره برداری و عملیات اجرایی ۶۴ طرح به ارزش ۱۵۷ میلیارد تومان آغاز شد، ادامه‌داد: در هفته دولت سال‌جاری ۷۲۵ طرح به ارزش سه هزار و ۴۴۹ میلیارد تومان آغاز و عملیات اجرایی ۱۵۴ طرح به ارزش ۴۶۰ میلیارد تومان آغاز شد.

*کسب رتبه پنجم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی

استاندار همدان به کسب رتبه پنجم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۱۱۹ واحد تولیدی احیا شد و امسال نیز ۵۹ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند.

قاسمی فرزاد اعلام کرد: در حال حاضر ۱۴ شرکت‌ خلاق در سطح استان وجود دارد که پیش بینی می شود تا پایان سال‌جاری به ۲۳ مورد افزایش  یابد.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: تعداد شرکت های فناور ۱۴ مورد است که تا پایان سالجاری به ۲۳ مورد خواهد رسید و تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۳۵ مورد افزایش خواهد یافت.

استاندار همدان با اعلام اینکه صدور پروانه شهرداری به کوتاهترین زمان رسیده، اظهار کرد: امیدواریم با اقدامات و تکمیل فرآیند به یک‌ماه برسد.

*مسکن ملی در ۳۱ شهر تعیین تکلیف شد 

استاندار همدان با عنوان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در ۳۱ شهر تعیین تکلیف و تامین شده است، تصریح کرد: در شهر همدان ۶۸۰ هزار هکتار زمین متعلق به راه و شهرسازی پیش بینی شده بود که به دلیل معارض متوقف شد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در شهر جدید حورا برای ساخت مسکن در نظر گرفته شد که امروز موضوع این زمین در کمیسیون ماده پنج و تغییر کاربری بررسی و تایید نهایی می شود.

*کشاورزان ۷۲ حلقه چاه در اختیار مردم قرار دادند

وی با اظهار اینکه در راستای مدیریت بحران کم آبی، کشاورزان با پیوستن “پویش نذر آب” ۷۲ حلقه چاه در اختیار ما گذاشتند، افزود: همزمان حفر ۳۰ حلقه چاه پدافندی در حال اتمام، تجهیز و اتصال به شبکه است.

قاسم فرزاد با تأکید بر اینکه در راستای تکمیل شبکه انتقال آب، خط پدافندی به طول ۱۷ کیلومتر اجرا و شبکه شرق به غرب شهر همدان متصل شد، اذعان کرد: حفر ۳۰ حلقه چاه پدافندی در دستور کار بود که حفر آن به پایان رسید و دو مورد آبدهی مناسب نبود، به دنبال این هستم تا سهمیه از منابع آب دیگر خارج از استان نیز استفاده کنیم .

* رتبه نخست استان در اجرای الگوی کشاورزی  

استاندار همدان عنوان کرد: در اجرای الگوی کشاورزی به عنوان اولین استان در کشور شدیم و کسب رتبه برتر کشوری در روز جهانی خاک از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه میزان اراضی گلخانه ای استان تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به ۲۰۰ هکتار بود، اظهار کرد: از سالجاری تاکنون ۱۵۰ هکتار تغییر کاربری و از این میزان ۵۰ هکتار کشت گلخانه ای انجام شده است.

وی با عنوان اینکه بنا داریم این عدد تا پایان دولت سیزدهم به ۹۷۰ هکتار برسد، اضافه کرد: توسعه کشت های گلخانه ای میزان هدر رفت آب، بروز آسیب به خاک را کاهش و موجب ایجاد فرصت شغلی جدید می شود.

 *۸۴۴ هزار نفر از جمعیت همدان زیر پوشش رایگان بیمه سلامت

استاندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد در استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: ۸۴۴ هزار نفر از جمعیت همدان زیر پوشش رایگان بیمه سلامت هستند.

قاسنی فرزاد تصریح کرد: ۸۱ درصد از جمعیت بیمه‌شدگان استان در دو صندوق روستاییان و بیمه سلامت هستند.

استاندار همدان از اجرای صددرصدی طرح نسخه نویسی الکترونیکی خبرداد و اضافه‌کرد: ۵۰ هزار میلیارد ریال برای جبران هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج و خاص در کشور تخصیص یافته تا از طریق بیمه سلامت حمایت شوند.

استاندار همدان به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: زوجین نابارور از طریق بیمه سلامت حمایت شده و تا سن ۴۵ سالگی می‌توانند سه دوره از این خدمات با تخفیف ۹۰ درصد بهره‌مند شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۸۸۱ مرکز درمانی طرف قرارداد با این مجموعه خدماتی را ارائه می‌دهند، افزود: بیمه سلامت مطالبات داروخانه ها را بروز پرداخت می کند و در پرداخت مطالبات مراکز درمانی نیز به‌روز اقدام می‌کند.

*در حال رایزنی برای پرواز اختصاصی هستیم

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای هگمتان مبنی بر فعالیت فرودگاه همدان نیز این‌گونه بیان کرد: هزینه سوخت و استهلاک ناوگان هوایی بالا است و در صورت برقراری پروازها مردم نیز باید استقبال کنند، که متاسفانه استقبال خوبی از پروازها را شاهد نبودیم.

قاسمی‌فرزاد با اعلام اینکه به دنبال خط هوایی اختصاصی در استان هستیم، اضافه کرد: با اختصاص پرواز ایرلاین فعالیت فرودگاه همدان ادامه می یابد.

وی ادامه‌داد: با اختصاص خط هوائی مجزا به استان در صورت نبود مسافر، پروازها از فرودگاه سایر استان ها مسافر جابه جا می کنند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت