انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه دانشگاه علوم پزشکی همدان با چهار دانشگاه از کشور عراق | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه دانشگاه علوم پزشکی همدان با چهار دانشگاه از کشور عراق

  • کد خبر : 6609
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه دانشگاه علوم پزشکی همدان با چهار دانشگاه از کشور عراق
در سفر رؤسای 4 دانشگاه از کشور عراق به استان همدان، تفاهم‌نامه‌ای در حوزه‌های مختلف پژوهش، آموزش، فناوری و غذا و دارو با دانشگاه علوم پزشکی همدان منعقد شد.

به گزارش آوای هگمتان، در این نشست، ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به رؤسای دانشگاه‌های عراقی اظهار کرد: امروز روز مهمی برای استان همدان و حوزه پزشکی است چراکه در تقویم ملی کشور ما این روز هم روز همدان و هم روز بزرگداشت طبیب فرزانه، ابن‌سینا است که دانشمند بزرگ ایرانی و حکیم هزاره‌هاست و به علت جایگاه والای او در علم طب، این روز به روز پزشک نامگذاری شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان که به علوم پزشکی ابن‌سینا تغییر نام داده شده، شامل ۱۱ دانشکده، ۲۰ مرکز تحقیقاتی و ۴ پژوهشکده است و بیش از ۷ هزار دانشجو داریم که ۵۰۰ نفر آنها از دیگر کشورها در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به جایگاه ویژه علمی این دانشگاه در سطح کشور عنوان کرد: به ویژه دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت در کشور حائز رتبه هستند و با ظرفیت‌های مطلوب آمورزشی، تحقیقاتی و فناورانه که در این دانشگاه وجود دارد از تعامل و گسترش ارتباطات در حوزه آموزشی، تحقیقاتی و فناوری استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در این دانشگاه حوزه درمان، ۵ مرکز دولتی و خصوصی در سطح استان داریم که گواهی بین‌المللی برای پذیرش بیمار دارند به ویژه در زمینه بیماری‌های قلب و عروق، دندانپزشکی و جراحی، پتانسیل مطلوبی در این مراکز وجود دارد.

دکتر مجذوبی خاطرنشان کرد: طی یک ماه آینده اتفاقات مبارکی در این استان بروز می‌کند که از آن جمله می‌توان به افتتاح مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان و مرکز سلولهای بنیادی دانشگاه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فناوری هم شرایط دانشگاه آماده پذیرش طرح‌های تحقیقاتی مشترک است تبیین کرد: برای پذیرش دانشجوی دستیار تخصصی در رشته‌های مختلف آمادگی داریم و در راستای تبادل استاد و دانشجو ظرفیت و آمادگی لازم وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ظرفیت مطلوبی در تولید دارو در این دانشگاه وجود دارد که آماده ایجاد زمینه همکاری‌های مشترک هستیم.

دکتر مجذوبی در پایان بر تقویت تعاملات و هم افزایی در روابط بین دانشگاه‌ها تأکید کرد و از حضور و همراهی هیئت عراقی در این نشست قدردانی نمود.

در ادامه این نشست، دکتر عادل راضی جابر رییس دانشگاه سومر، دکتر بازن حسن جاسم رییس دانشگاه الواسط، دکتر یحیی عبدالرضا عباس رییس دانشگاه ذی‌قار و دکتر ثامر عبدالامیرحسن رییس دانشگاه الکرخ عراق به تبیین ظرفیت‌های هرک از دانشگاه‌های مزبور پرداخته و پیرامون نقاط مشترک در راستای تعامل و هم‌افزایی‌های علمی و پژوهشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پس از بررسی و تحلیل ظرفیت‌های موجود از سوی طرفین و اعلام نتایج ارزیابی‌های کارشناسان که پیشتر در جلسات مجزا صورت گرفته بود، تفاهم نامه مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی همدان و چهار دانشگاه عراقی سومر، الواسط، ذی‌قار و الکرخ منعقد شد.

به گفته دکتر شکوهی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان، در این تفاهمنامه بر فراهم نمودن زمینه و تمهیدات لازم جهت استفاده از اساتید دانشگاه‌های مورد تفاهم جهت برگزاری کلاس، کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های کوتاه مدت تأکید شده و بندهایی جهت تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه مشترک، ایجاد ساز و کار مناسب جهت ایجاد، توسعه صادرات و واردات محصولات دانش بنیان، تبادل آمار و اطلاعات علمی و تحقیقاتی در آن مورد تحریر قرار گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین از دیگر بندهای این تفاهمنامه می‌توان به برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مشترک، فراهم نمودن زمینه لازم جهت همکاری و مساعدت در تولید و انتشار دانش، استفاده از ظرفیت‌های معاونت غذا و دارو جهت رفع نیازهای یکدیگر، استفاده از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی مرتبط با دانشگاه‌های مورد تفاهم جهت ارتقای سطح سلامت مردم دو کشور برادر و تاسیس دفتر در هر یک از دانشگاه‌های مورد تفاهم جهت پیگیری امور تفاهمنامه اشاره کرد.

اهدای نماد دانشگاه الکرخ به دکتر مجذوبی رییس دانشگاه و اهدای نماد بوعلی و دانشگاه علوم پزشکی همدان به میهمانان عراقی، پایان بخش این مراسم بود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت