انعقاد تفاهم نامه مسیر گردشگری غرب کشور با محوریت همدان ، کرمانشاه و سنندج | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
با حضور شهرداران همدان، کرمانشاه و سنندج؛

انعقاد تفاهم نامه مسیر گردشگری غرب کشور با محوریت همدان ، کرمانشاه و سنندج

  • کد خبر : 7483
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
انعقاد تفاهم نامه مسیر گردشگری غرب کشور با محوریت همدان ، کرمانشاه و سنندج
تفاهم نامه گردشگری همدان، سنندج و کرمانشاه با حضور شهرداران این سه شهر و با هدف فعال سازی دبیرخانه این مسیر به مدت یک‌سال در همدان منعقد شد.

به گزارش آوای هگمتان، سید مسعود حسینی در این مراسم با بیان اینکه محور گردشگری غرب کشور طی تفاهم نامه ای در سال ۱۳۹۹ منعقد شده بود، تصریح کرد: هم اکنون این تفاهم نامه با سه شهر غربی کرمانشاه، همدان و سنندج مجدد منعقد گردید.

شهردار همدان به ثبت جهانی هگمتانه گریزی زد و با اعلام اینکه اتحاد بین میراث فرهنگی و گردشگری اتفاق خوبی بود ، افزود: حضور ارزیابان در همدان و نتایج برآوردها مثبت بود.

وی با اعلام اینکه ظرفیت مناسب در شهر همدان اعم از منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری وجود دارد، خاطرنشان شد: در بحث گردشگری باید سیاست مناسب رقم بخورد، میراث فرهنگی متولی اصلی است و شهرداری هم باید در کنار میراث تسهیل‌گر باشد.

حسینی با اعلام اینکه سه هزار میلیارد ریال برای مباحث گردشگری و میراث فرهنگی تخصیص یافت، اضافه کرد: جداره سازی، پیاده رو سازی و مرمت از جمله مواردی بود که انجام شده یا در حال انجام است.

وی با عنوان اینکه در بحث زیرساخت بودجه خوبی دیده شد، افزود: استفاده از ظرفیت مساجد و امامزاده ها در بافت بازار انجام شد.

وی به خانه های واجد ارزش اشاره کرد و با تاکید بر اینکه همکاری خوبی با میراث فرهنگی رقم خورد، خاطرنشان شد: این خانه‌ها ثروت و دارایی شهر هستند که نیازمند فرهنگسازی بود تا مالکین نیز به لحاظ مالی بهره‌مند شده و در این خصوص شهرداری ورود کرد.

شهردار همدان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با سودآوری خانه های با ارزش شاهد تخریب این دارائی ها نباشیم.

* راه‌اندازی دبیرخانه، گردشگری را هدفمندتر خواهد کرد

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه رویدادی که در سال ۹۹ به میزبانی شهرداری کرمانشاه اتفاق خوبی بود، گفت: عقد تفاهم نامه سه شهر بزرگ در غرب کشور اتفاق افتاد که بارقه امید برای محوریت جدید گردشگری را در کشور داشته باشیم .

وی با اعلام اینکه همدان ، سنندج و کرمانشاه چیزی کم از اصفهان، شیراز و تبریز ندارند، خاطرنشان شد: هگمتانه در همدان، بیستون در کرمانشاه و اورامانات در سنندج در کالبد وجود این سه شهر تنیده که هر کدام به تنهایی می تواند گردشگر را به خود جذب کند.

حمید بادامی نجات با اعلام اینکه پیگیری شهرداران توجه به گردشگری را افزایش می دهد، اضافه کرد: وجود دبیرخانه و اختصاص بودجه به این حوزه بی شک گردشگری را هدفمندتر به کشور و حتی دنیا معرفی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: یکی از متراکم‌ترین جمعیت در غرب کشور ساکن بوده و این ظرفیت مناسبی است .

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت