اهتمام ویژه دولت برای رشد و تعالی هنر | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
استاندار همدان خبر داد:

اهتمام ویژه دولت برای رشد و تعالی هنر

  • کد خبر : 1668
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
اهتمام ویژه دولت برای رشد و تعالی هنر
استاندار همدان از اهتمام ویژه دولت سیزدهم به رشد و تعالی هنر، فرهنگ و تئاتر خبر داد.

به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی فرزاد در اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان با بیان اینکه فرهنگ ایرانی با هنرعجین است، افزود: این فرهنگ غنی نشات گرفته از تاریخی کهن بوده وهمدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن با فرهنگ اسلامی عجین شده است.

وی با تاکید بر اینکه تئاتر ویژگی خاص دارد که هنرنمایی درآن کار هر کسی نیست، افزود: هنرمندان فعال در حوزه تئاتر از استعداد و توانایی بالایی برخوردار هستند چرا که اجرای برنامه زنده نیازمند اعتماد به نفس بالا، توانایی و خلاقیت ویژه ای است.

قاسمی فرزاد با اظهار اینکه هنرنمایی هنرمندان در تئاتر را ارج می نهیم، اضافه کرد: هنرمندان رسالت خاص دارند و توجه به فرهنگ ایرانی و پاسداشت آن باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

استاندار همدان به نگاه ویژه هنرمندان به مقوله فرهنگ و هنر علیرغم مشکلات فراوان اشاره کرد و ادامه داد: دولت سیزدهم به تعالی‌ فرهنگ و تئاتر که مادر هنرها است، اهتمام ویژه خواهد داشت.

استاندارهمدان توجه به خانواده را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این موضوع در هنر تئاتر نیز مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

*هنرمندان اثر بخش و تاثیر گذار هستند

معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه هنرمندان اثر بخش و تاثیر گذار هستند، بیان کرد: یکی از ارکان اصلی هنر حوزه ی تئاتر است که باید حرف برای گفتن داشته باشد و فقط برای گذراندن اوقات فراغت نباشد.

مهدی باب الحوائجی با بیان اینکه صحنه تئاتر همدان ، افرادی چون دکتر میرهادی ومرحوم عبادی را به خوبی می شناسد، تصریح کرد: صحنه تئاتر، هنرمندان زیادی را به خود دیده و صحنه جای رشد و ایجاد حرکت است.

وی یکی از ریشه های فرهنگ را هنر عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگی که می‌خواهد از نمایش استفاده کند باید در راستای ارتقای جامعه حرکت کند و به همین دلیل باید به رشد تئاتر کمک کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان خاطر نشان کرد: باید متن و سناریو تئاتر قوی ترباشد و درجهت شناخت آسیب های واقعی جامعه بیشتر کار کند چرا که  زمانی تاثیرگذار خواهد بود که به سوی تربیت حرکت کند.

باب الحوائجی با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا صد در صد در اختیار فرهنگ و هنر استان باشیم، اضافه کرد: نگاه دولت سیزدهم به هنر نگاهی رشد آفرین است به شرطی که شما با قوت به میدان بیایید.

مدیر کل امور خانواده و زنان استانداری همدان نیز با اشاره به اینکه با کمرنگ شدن کرونا برنامه های خوبی به اجرا در خواهد آمد، تصریح کرد: نمایشنامه هایی که در حوزه حفظ و نگاه آرامش بخش به خانواده باشد را ارج می نهیم.

ربیعه علیمحمدی هجمه ی  رسانه های غربی به خانواده به عنوان مهمترین عنصر را مورد توجه قرار داد و افزود: ازهنرمندان درخواست می کنیم به مقوله خانواده و حفظ ارکان آن بیشتر بپردازند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از برترین های سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت