بازدید بیش از ۱۳ هزار گردشگر خارجی از جادبه‌های همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

بازدید بیش از ۱۳ هزار گردشگر خارجی از جادبه‌های همدان

  • کد خبر : 7829
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
بازدید بیش از ۱۳ هزار گردشگر خارجی از جادبه‌های همدان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اظهار اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۳ هزار و ۸۸۱ گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند، گفت: بازدید گردشگران داخلی نیز در این مدت زمانی دو میلیون و ۹۵۰ هزار نفر بوده است

به گزارش آوای هگمتان، محسن معصوم علیزاده در جمع خبرنگاران از تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان خبر داد و اضافه کرد: از این میزان ۴۴۰ میلیارد ریال در جهت آماده سازی و ساماندهی محوطه باستانی هگمتانه هزینه شد که بخشی از فرایند ثبت جهانی این مجموعه بود.

وی به ثبت ۸۲ اثر منقول، غیر منقول، طبیعی و غیر ملموس در فهرست آثار ملی اشاره کرد و ادامه داد: این آثار شامل جمله مُهر استوانه ای تپه باستانی حاجی خان فامنین، مرمت بناهای فرهنگی و تاریخی در قالب ۱۵۱ کارگاه از جمله بیش از ۳۰ مسجد تاریخی در استان، گنبد علویان، یخدان میرفتاح ملایر، خانه لطفعلیان ملایر، حمام حاج آقا تراب نهاوند می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از انجام ۶ فصل کاوش‌های باستان شناسی شامل کاوش لائودیسه در نهاوند، کاوش تپه جین آباد در اسدآباد، بهره برداری از مخزن امن اشیای فرهنگی و انتقال بخشی از اموال تاریخی و فرهنگی به آن، ادامه احداث و تکمیل موزه منطقه ای هگمتانه، استفاده و بهره مندی از ظرفیت نخبگان و… اشاره کرد.

معصوم علیزاده به ساماندهی یک هزار و ۲۵۶ چشمه سرویس بهداشتی در مراکز تفریحی-توریستی، پارک‌ها، امامزاده‌ها، اماکن تاریخی، مساجد، مجتمع های خدماتی و رفاهی، جایگاه‌های سوخت و موزه ها در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت سرویس های بهداشتی استان با توجه به قرار گرفتن در مسیر اربعین مناسب بوده است.

* برگزاری نمایشگاه گردشگری ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن ماه

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از برگزاری نمایشگاه گردشگری در تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه جهت معرفی ظرفیت‌های استان بسیار مهم است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیریت کاروانسرای فرسفج فعلاً در اختیار میراث فرهنگی بوده و بهره‌برداری برای آن در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: کاروانسرای تاج‌آباد در سال‌های گذشته به بهره‌بردار واگذار شده و باید بعد از ارائه طرح با درنظر گرفتن یکسری ملاحظات میراثی در وزارتخانه مورد تصویب قرار می‌گرفت که طرح موردنظر بهره‌بردار مصوبه گرفته و به‌زودی ابلاغ می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان به نصب تابلو برای معرفی کاروانسراهای ثبت شده اشاره کرد و افزود: طی مکاتبه با راهداری همدان منتظر دریافت مجوز برای نصب تابلو کاروانسرای تاج‌آباد هستیم و مجوز کاروانسرای فرسفج دریافت شده است و باید اذعان کرد که برای معرفی دو ‌کاروانسرا بعد از حضور بهره‌بردار، نیاز به یک برنامه منسجم برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات داریم و باید رویدادهای مختلفی هم در این محل‌ها برگزار شود.

* در ماه مبارک رمضان فضاهایی برای مسافران در نظر گرفته می شود

معصوم‌علیزاده گفت: براساس دستورالعمل ستاد سفر رعایت شئونات ماه رمضان الزامی است و به طور قطع مردم شئونات را رعایت خواهند کرد، و امسال نیز همانند سال گذشته فضاهایی را برای ارائه خدمات پذیرایی به مسافران نوروزی فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه گریزی به وضعیت غار علیصدر زد و با اعلام اینکه غارعلیصدر در سال ۹۹ به مدت سه سال به شرکت سیاحتی علیصدر واگذار و سال گذشته به مدت یک‌سال تمدید شد، اضافه کرد: جلسات انجام مزایده غار در حال برگزاری است و کار کارشناسی انجام و به‌زودی مزایده انجام می‌گیرد و مشخص خواهد شد که به چه شرکتی واگذار می‌شود

* دستگیری ۸۰ نفر حفار غیر مجاز در سال گذشته

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان از پایش مستمر محوطه‌های تاریخی توسط یگان حفاظت خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته ۸۰ حفار غیرمجاز دستگیر، ۲۱۰ اشیاء تاریخی از این قاچاقچیان و سوداگران کشف و ۲۰ دستگاه گنج‌یاب توقیف شد.

معصوم‌علیزاده با اعلام اینکه عرصه و حریم ۱۱۳ اثر و ابنیه تاریخی در محدوده ثبت جهانی تعیین شد، افزود: سامانه‌ای بر پایه اطلاعات GIS تعریف شد و نقشه بافت تاریخی همدان در آن وجود دارد، این سامانه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است و در صورت جمع‌بندی می‌تواند یکی از پروژه‌های اثرگذار در حوزه بافت تاریخی باشد.

معصوم علیزاده با اطهار اینکه در ابتدا در شهر همدان و سپس در شهرستان ها اجرا می شود، تصریح کرد: حوزه میراث فرهنگی باید زیرساخت‌‌های گردشگری را توسعه دهد و بر این اساس نیاز به سرمایه‌گذاری بود؛ بنابراین پروژه‌هایی را تعریف و با سرمایه‌گذاران مذاکراتی انجام شد.

وی از صدور ۲۱ مجوز تاسیسات اقامتی، گردشگری و تفریحی در سطح استان خبر داد و اعلام کرد: اسباب تسهیل‌گری ۱۱ پروژه اقامتی و تفریحی فراهم شد که تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدبر کل میراث فرهنگی همدان خاطر نشان کرد: ۵ مجتمع گردشگری، ۵ هتل و فضای اقامتی، یک منطقه نمونه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هزار و ۹۱۷ نفر در دستور کار است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت