بخشي از اقدامات ثبت جهانی هگمتانه بعد از بازديد ارزيابان رها شده است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

بخشي از اقدامات ثبت جهانی هگمتانه بعد از بازديد ارزيابان رها شده است

  • کد خبر : 7082
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
بخشي از اقدامات ثبت جهانی هگمتانه بعد از بازديد ارزيابان رها شده است
رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه بخشي از فعاليت و كارهاي ثبت جهاني هگمتانه و مركز تاريخي همدان بعد از بازديد ارزيابان يونسكو رها شده است، گفت: ادامه این روند موجب بروز مشکلاتی در ثبت جهانی خواهد شد.

به گزارش آوای هگمتان، حمید بادامی‌نجات با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی هگمتانه، اظهار کرد: اقدامات و تلاش‌های خوبی به این منظور انجام شد و به منظور ادامه این روند، پیشنهادهایی در راستاي ساماندهي بازار و فعاليت‌هاي مرتبط با ثبت جهاني هگمتانه به شهرداری ارائه شد.
وی به اختصاص اعتبار در رديف‌هاي بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص اقدامات در راستای ثبت جهانی هگمتانه اشاره کرد و گفت: این بودجه در بخش مرمت، بازآفريني، جداره سازي، پياده‌راه‌ها، ثبت جهاني، احداث سرويس‌هاي بهداشتي، خرید خانه‌های واجد ارزش و… پیش‌بینی شده است.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: با توجه به بررسي و بازديدهاي صورت گرفته و همچنين تامين اعتبار در بودجه مصوب سال جاري، متاسفانه فعاليت در پروژه‌هاي مذكور با گذشت ۷ ماه كاري از سال پيشرفت قابل ملاحظه اي نداشته است.
بادامی‌نجات خواستار ارائه گزارشي از علت تاخير در اقدامات و اجراي برخی مصوبات شورای شهر در خصوص ثبت جهانی هگمتانه شد و افزود: شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد که با وجود تاكيدات شورا و شهرداري بر ايجاد غرفه‌هاي نمايشگاهي و ماشين‌هاي غذا، چرا تا كنون اقدامي صورت نگرفته است؟
وی خواستار اعلام دلیل عدم رونق پیاده‌راه اکباتان با وجود ارائه طرح‌ها و مصوبات متعدد در جلسات مختلف و پيشنهادات كسبه از سوی شهرداری شد و تصریح کرد: چرا برنامه و زمانبندي واحدي براي حل مشكلات اين پياده راه اعم از پاركينگ، حمل و نقل عمومي، سرويس‌هاي بهداشتي و. . . ارائه نشده است؟
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: با وجود تاكيدات مكرر در جلسات و بازديدها به تهيه طرح جدار‌ سازي به صورت كلي و يكپارچه، علت عدم پيشرفت قابل ملاحظه در جداره‌سازي پياده راه اكباتان و بوعلي توسط شهرداری عنوان شود.
بادامی‌نجات با بیان اینکه مقرر شده بود پيمانكار نسبت به افزايش نيروي كار به منظور اجرای هر چه سریع‌تر جداره‌سازی در پیاده‌راه اکباتان اقدام کند، خاطرنشان کرد: پیمانکار تعیین شده اجرای جداره‌سازی در پیاده‌راه بوعلی، ميدان امام (ره) و خيابان شهدا را نیز بر عهده دارد و اقدامی نشده است و پيمانكار در جلسه گردشگري شورا اذعان داشته كه عدم پرداخت اعتبار مورد توافق توسط شهرداري، مانع سرعت اجراي پروژه شده است.
وی با اشاره به بازديد از خودروهاي برقي فعال در پیاده‌راه بوعلی و اکباتان، یادآور شد: با توجه به گلايه‌ها و گزارش شهروندان و با وجود تعهد پيمانكار نسبت به طي کردن خودروهاي برقي به صورت دائم از آرامگاه بوعلي تا انتهاي پياده‌راه اكباتان و بالعكس، چرا تعهد به صورت كامل اجرا نشده و نظارت كافي وجود ندارد؟
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان اظهار کرد: عملكرد ضعيف حوزه سازمان فرهنگي شهرداری در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در پياده‌راه اكباتان بارها در جلسات مختلف مورد نقد بوده و تاكيد بر اصلاح روند داشتیم اما شاهد اقدام موثری نبوده‌ایم.
بادامی‌نجات با بیان اینکه با توجه به تامين اعتبار در بودجه سال جاری در خصوص احداث سرويس‌هاي بهداشتي در چهار منطقه به ويژه بافت بازار هيچگونه اقدامي صورت نگرفته است، گفت: قرار بر حل مشکل کمبود زمين احداث سرويس بهداشتي در بازار توسط شهرداری و مذاکره با اداره آموزش و پرورش و اوقاف بود که باید علت تاخير عنوان شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه عدم تهيه و ارائه طرح يكپارچه براي نصب تابلوها و سايه‌بان‌ مغازه‌هاي بازار توسط شهرداري، موجب نصب مجدد تابلوها و سايه‌بان‌هاي نامتوازن و سليقه‌اي توسط كسبه شده است، بیان کرد: علت عدم تهیه و ارائه طرح به این منظور باید طي گزارشي به شورا ارائه شود.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان افزود: بخشي از فعاليت و كارهاي ثبت جهاني هگمتانه و مركز تاريخي همدان بعد از بازديد ارزيابان يونسكو رها شده است كه ادامه این روند موجب بروز مشکلاتی در ثبت جهانی خواهد شد.
بادامی‌نجات تصریح کرد: بازگشایی مسير مسدود شده ورودي ميدان هگمتانه و تملك و بازگشايي دو پلاك معبر باستان در ازاي تغيير كاربري صورت گرفته است و باید اقدامات دیگر در این راستا نیز با سرعت انجام شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت