برای 237 هزار نفر از هم استانی ها پزشک خانواده شهری تعیین شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان؛

برای ۲۳۷ هزار نفر از هم استانی ها پزشک خانواده شهری تعیین شد

  • کد خبر : 5460
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
برای ۲۳۷ هزار نفر از هم استانی ها پزشک خانواده شهری تعیین شد
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از انتساب 237 هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی استان به پزشک خانواده خبر داد.

فریبرز نیاستی در گفت و گو با آوای هگمتان، با بیان اینکه طرح پزشک خانواده شهری در استان همدان برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی آغاز شده است گفت : این طرح باعث می‌شود افراد زودتر ، راحت‌تر و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان کنند که در این صورت بخش عمده‌ای از هزینه‌های سلامت از سبد خانوار مردم کم خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه برخی از پزشکان متخصص نیز مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند افزود: بهترین مشاور و تشخیص دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری‌ها ، پزشک خانواده افراد است . برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست . پزشک خانواده ، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.

دکتر نیاستی با تاکید به اینکه سریعترین و کم هزینه ترین مسیر در تشخیص و درمان بیماری یک فرد مسیری است که توسط پزشک خانواده او ترسیم خواهد شد افزود: کاهش مراجعات غیرضروری با اجرای پزشک خانواده نیز قابل توجه است. مراجعات غیرضروری نه تنها باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که با توجه به درخواستهایی مانند انواع تصویربرداری ، سی تی اسکن و … حتی برای بیمار عوارض نیز در پی خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هر چقدر مراجعات غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینه‌ها می شویم که به نفع نظام سلامت کشور و مردم است عنوان کرد: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان آن هزینه را در جاهای ضروری مصرف کرد و خدمات بهتری هم ارائه داد و از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کرد.

دکتر نیاستی با اشاره به اینکه مردم باید قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند افزود: در استان همدان تا کنون ۲۳۷ هزار نفر از جمعیت صندوق بیمه سلامت همگانی به ۱۴۳ پزشک خانواده منتسب شده اند. بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از نام پزشک خانواده خود مطلع شوند و از این پس جهت دریافت خدمات درمانی به صورت بیمه ای می بایست صرفاً به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند و پزشک خانواده ، در صورت نیاز ، بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع خواهد داد.

وی ادامه داد: اجرایی شدن طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری این گروه از بیمه شدگان علاوه بر مراکز درمانی دولتی می توانند از خدمات بخش خصوصی هم بهره مند گردند . در ضمن بیمه شدگان عزیز بیمه سلامت استان همدان و سایر شهروندان گرامی برای آگاهی از عملکرد ، قوانین و دستورالعملهای سازمان بیمه سلامت می توانند به سایت اداره کل به آدرس http://hm.ihio.gov.ir مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت