برنامه ” روستای زیبای من” به معرفی روستاهای گردشگری استان می پردازد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7

برنامه ” روستای زیبای من” به معرفی روستاهای گردشگری استان می پردازد

  • کد خبر : 6126
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
برنامه ” روستای زیبای من” به معرفی روستاهای گردشگری استان می پردازد
مجری برنامه " روستای زیبای من " با هدف معرفی روستاهای گردشگری استان همدان از پخش این برنامه یکشنبه ها حوالی ساعت ۲۰ از شبکه استانی همدان خبر داد.

محمد همراز در گفت‌ و گو با آوای هگمتان هدف از برنامه روستای زیبای من را معرفی روستاهای تاریخی و هدف گردشگری استان همدان اعلام کرد.

مجری این برنامه تلویزیونی که از شبکه همدان پخش می شود، تصریح کرد: استان همدان دارای روستاهایی با طبیعت بکر و و جاذبه ای برای جذب گردشگر است که شاید بسیاری از مردم خود استان از این امر اطلاع چندانی نداشته باشند‌.

وی با عنوان اینکه روستاهای همدان با طبیعت های بکر و دست نخورده و معماری خاص و برخی با گذشته تاریخی جذابیت فراوان دارد، اضافه‌کرد: کمک به اقتصاد استان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان برای کسب و کار در بیشتر شناساندن روستاهای هدف گردشگری بی تاثیر نیست.

مجری برنامه” روستای زیبای من” در ادامه به حمایت مسئولین و مدیران به حوزه گردشگری روستایی تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال *روستای آرتیمان تویسرکان* دارای طبیعت بسیارخاصی است و باید اضافه کرد که یکی توتستان‌های بزرگ ایران در این روستا جای داره که برنامه های بسیار زیادی در فصل برداشت توت (شیره گرفتن از توت، توت خشک و …) دارند.

وی به معماری منحصر بفرد و پلکانی روستا حیدره قاضی خان و رسم و رسوم های که مردم کرد زبان این روستا اشاره کرد و ادانه داد: برگزاری جشنواره آلو، گردو، رقص و آئین های سنتی که در این روستا در پاییز هرسال برگزار می‌شود در جذب گردشگر می تواند بسبار مهم باشد.

همراز به روستای ملحمدره اسداباد اشاره کرد که به ماسوله غرب کشور معروف است و خاطرنشان‌شد: هر یک از روستاهای همدان دارای تنوع در موشش فرهنگ، اداب و رسوم و …است که همچنان در برخی از این روستاها سنت های قدیمی حفظ شده است.

وی ادامه داد: اجرا در روستا و گشت و گذار و معرفی روستاها برای بینندگان بسیار لذت بخش بوده به تصویر کشیدن مردان زحمت کش روستایی که مشغول کشاورزی و دامپروری، زنبورداری و ..هستند کاری جذاب برای من است.

وی معرفی زنان موفقی روستایی را در برنامه روستای زیبای من از اقدامات خوب این برنانه عنوان کرد و افزود: هنر قالی بافی، پخت نان محلی،گرده محلی، پخت انواع غذاهای محلی و صنایع دستی که در بعضی از روستاها تولید می شوند، بسیار زیباست.

مجری برنامه” روستای زیبای من” نقش جوانان روستا را در کمک به خانواده بسیار مهم دانست و افزود: جوان های که در نبود امکانات کافی در روستاها کار آفرین شده و پای صنعت را به روستای خود بازکردند به عنوان مثال سفر به روستای رباط زعفرانی که نیمی از جمعیت این روستا تولید کننده کفش هستند و تولیدات خود را به پایتخت ارسال میکنندو نیازمند نگاه ویژه مسئولین می باشند..

وی اعطای تسهیلات به روستاییان و برنامه ریزی و حمایت از ظرفیت ها بسیار مهم است: درخواست روستاییان در زمینه ایجاد شغل,صدور مجوز برای خانه های بومگردی ،آسفالت و امکاناتی از جمله خانه بهداشت و …. بود).

همراز اجرای این برنامه علاوه بر اینکه بسیار لذت بخش، سختی های خودش را نیز دارد، تاکید کرد: استان همدان استانی کوهستانی و اکثر روستاها در کوهپایه قرار دارند و برای رسیدن به برخی از این روستاها باید کوهنوردی کرد.

روستاییان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند به عنوان مثال نبود مسیر تردد مناسب یا عدم علائم راهنمایی و رانندگی برای برخی روستاییان خطر زا است.

همراز با اعلام اینکه یکی از این جاده ها مسیر سد اکباتان به طرف روستای زیبای ورکانه و روستای ارزان فود است، اضافه کرد: با وجود اینکه روستاهای هدف گردشگری در این مسیر قرار دارند اما دارای جاده مناسب و ایمن نیستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از مردم عزیز استان دعوت میکنم که از این مناطق گردشگری و بینظیر روستاهای اطراف خودشون بازدید کنند ،از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه انتظار می رود که بیشتر به معرفی این جاذبه های گردشگری بپردازند تا در کنار یکدیگر این سنت هارو زنده نگهداریم هم بتونیم درجذب گردشگر و اقتصاد استان نقش داشته باشیم.

لازم‌به ذکر است برنامه ” روستای زیبای من” به تهیه کنندگی محمد نوبختی و کارگردانی سجاد گودرزی و اجرای محمد همراز یکشنبه ها ساعت ۲۰ از شبکه همدان پخش می شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت