برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان؛

برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت

  • کد خبر : 5674
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۴۲
برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: مسأله جمعیت از جمله مسائلی است که با اولویت و فوریت در دستورکار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و به جهت کمک به تسریع آن، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ گردید.

به گزارش آوای هگمتان، فاطمه ستاری‌‎نوید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ سیاستهای کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند و ۳۰ اردیبهشت‌ماه نیز به‌عنوان روز ملی جوانی جمعیت نامگذاری شد که هر ساله در این روز جایزه ملی جوانی جمعیت به افراد فعال شاخص در این حوزه اهداء خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ این جایزه به برخی مدیران و افراد خاص اهدا می‌شد، اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و ماده ۱۹ این قانون به جایزه ملی جوانی جمعیت اشاره دارد که امسال به دستور استاندار همدان بعنوان رئیس ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قصد داریم با تدابیر ویژه‌ای که اندیشیده شده، مراسم روز و هفته ملی جوانی جمعیت را با همراهی دستگا‌ه‌های متولی، هرچه باشکوه‌تر نسبت به سالهای گذشته، به صورت ضابطه‌مند و با ساختاری خاص برگزار و این جایزه را طبق یک دستورالعمل مشخص به افراد واجد شرایط اهدا کنیم.

 مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان گفت: برای این رویداد ملی شعارهایی بصورت روزشمار مشخص شده، اما شعار امسال هفته جمعیت تحت عنوان “سهم من از جوانی ایران” تعیین شده است.

وی اضافه کرد: این شعار همچنین در قالب یک پویش راه‌اندازی شده تا هر فرد سهم خود را از جوانی جمعیت ایران مشخص کند.

ستاری نوید افزود: خبرنگاران و اهالی رسانه، فرهنگیان و معلمان، فعالان اجتماعی و… می‌تواند با مشخص کردن نقش و تأثیر خود در راستای جوانی جمعیت در این پویش شرکت کند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان بعنوان یک استان سالمند شناخته می‌شود، گفت: هدف از برگزاری برنامه‌های هفته جوانی جمعیت، انتقال تجربیات موفق خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری با محوریت ترویج ازدواج آسان و رشد فرزندآوری است که شرکت‌کنندگان در این رویداد در ۷ بخش در قالب ۲ بخش مدیران و دستگاه‌های حاکمیتی و ۵ بخش مردمی از جمله: رسانه، سازمانهای مردم نهاد، مؤسسات و شرکت‌های خصوصی، نخبگان و خانواده با هم به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان افزود: شرکت‌کنندگان در پویش ملی جایزه جوانی جمعیت ابتدا در سطح استانی شرکت می‌کنند و برگزیدگان آن به مرحله ملی راه پیدا خواهند کرد.

وی در پایان اظهار داشت: مردم فهیم استان همدان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دفتر امور بانوان استانداری مراجعه کنند.

گفتنی است بخش‌های مردمی رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در قالب جدول به شرح ذیل آمده است؛

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت