اجرای “طرح شمیم رضوی ” در امامزاده ها و بقاع متبرکه همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
معاونت قضایی دادگستری کل استان همدان؛

اجرای “طرح شمیم رضوی ” در امامزاده ها و بقاع متبرکه همدان

  • کد خبر : 5644
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
اجرای “طرح شمیم رضوی ” در امامزاده ها و بقاع متبرکه همدان
معاونت قضایی دادگستری کل استان همدان به اجرای " طرح شمیم رضوی" در امامزاده و بقاع متبرک استان همدان اشاره کرد و گفت: در این طرح به حل و فصل و بررسی مشکلات خانواده‌ها پرداخته می‌شود و دادگستری متولی این امر است. 

به گزارش آوای هگمتان، سیدهادی مصطفوی، معاون قضایی دادگستری کل استان همدان امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه فرهنگ مصالحه، تولیدات فضای مجازی بسیار موثر است و یک تصویر یا ویدئوی یک دقیقه‌ای در فضای مجازی اثرگذاری بسیار بالایی دارد.

وی افزود: خبرنگاران رسانه‌های جمعی بسیار در این امر نقش دارند در زمان‌های گذشته شعر یک شاعر خیلی تاثیرگذار بود و رسانه آن زمان شاعر بود، امروز با این همه تهاجم فرهنگی در این حوزه باید کارهای موثری انجام شود.

معاونت قضایی دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد پرونده های قتل بدون برنامه ریزی قبلی است، افزود:  به شهرداری پیشنهاد دادم که المانی در میادین شهر با عنوان اینکه عصبانیت کلید همه شری‌ها و بدی‌ها است طراحی کنند که نقش مهمی در ترویج فرهنگ مصالحه و عذرخواهی کردن دارد.

وی عنوان کرد: در خیلی از پرونده‌ها برای رو کم کردن شکایت می‌کنند، این عمر ما اینقدر طولانی نیست تا وقتمان را در مسیر راه های دادگستری طی کنیم و باید همه تلاش کنیم تا فرهنگ مصالحه ترویج پیدا کند.

مصطفوی  با اشاره به تشکیل ستاد صبر در اداره کل دادگستری، گفت: ستاد صبر متشکل از صلح، بخشش و رضایت است و پویش‌هایی را در سطح کشور و استانی راه اندازی می‌کند،  امسال نیز از میلاد امام‌حسین (ع) تا میلاد امام رضا (ع) پویشی تحت عنوان به حرمت امام رئوف می‌بخشم راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی از لحاظ فرهنگ مصالحه در استان همدان وجود دارد، افزود: سال گذشته ۲۲ پرونده قصاص نفس منتهی به رضایت شده است و در این راستا استان همدان رتبه اول را دارد.

معاونت قضایی دادگستری کل استان همدان با تاکید بر نقش رسانه در اینکه استان همدان در زمینه حل اختلاف به یک برند تبدیل شود، گفت: در بعضی از شهرستانها ریش سفیدها پا در میانی می‌کنند و در برخی مناطق به حرمت سادات بخشش می‌کنند که این فرهنگ بسیار می‌تواند ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به برگزاری طرح شمیم رضوی در امامزاده و بقاع متبرک استان همدان، گفت: در این طرح به حل و فصل و بررسی مشکلات خانواده‌ها پرداخته می‌شود و دادگستری متولی این امر است.

مصطفوی با تاکید بر اینکه بر عدم موازی‌کاری در بحث مصالحه گفت: باید همه حوزه‌هایی که در این خصوص فعالیت می‌کنند تجمیع و یک آمار صحیحی در بحث مصالحه انتشار داده شود.

وی با بیان اینکه در زمینه ترویج فرهنگ مصالحه باید اطلاع‌رسانی عمیق صورت گیرد، متذکر شد: در مساجد کمیته مصلحین وجود دارد اما بعضا مردم  توجیه نیستند که نیاز به  اطلاع رسانی بیشتری دارد.

شیرمحمدی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی بر زندگی افراد گفت: تقریبا مدیریت فضای مجازی  شکل و شمایل درستی نداشته و اخیرا دستورالعمل و آیین نامه آن به استانداری اعلام شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی که در حوزه فرهنگ سازی مصالحه و مراجعینی که به دادگستری دارند انجام می‌شود را لازم است مردم نیز مطلع شوند.

معاون فرهنگی خاطرنشان کرد: ترویج یک موضوع نیاز به استمرار، تغییر باور، الگوسازی و در نهایت فرهنگ سازی دارد.

وی در  پایان متذکر شد: رسانه‌های همدان دغدغه مندانه با حداقل امکانات در راستای ارزشهای نظام و باورهای بنیادین انقلاب اسلامی دارند قلم میزنند و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کنند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت