برگزاری همایش تبیین الفبای گردشگری/ اختصاص بودجه به مرمت خانه های تاریخی واجد ارزش | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
در دومین روز نشست مدیران گردشگری کلان شهرهای کشور در همدان مطرح شد:

برگزاری همایش تبیین الفبای گردشگری/ اختصاص بودجه به مرمت خانه های تاریخی واجد ارزش

  • کد خبر : 7462
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
برگزاری همایش تبیین الفبای گردشگری/ اختصاص بودجه به مرمت خانه های تاریخی واجد ارزش
در دومین روز از نخستین نشست مدیران گردشگری کلان شهرهای کشور در همدان پیشنهاد شد: همایش تبیین الفبای گردشگری با حصور متولیان امر برگزار شده و همچنین برای مرمت خانه های تاریخی واجد ارزش بودجه ای اختصاصی مصوب شود.

به گزارش آوای هگمتان، در دومین روز از نخستین نشست هم اندیشی مدیران گردشگری شهرداری های کلان شهرهای کشور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه متاسفانه نگاه مثبتی به سازمان فرهنگی شهرداری ها وجود ندارد و این نگاه باید تغییر کند، اظهار کرد: عدم ثبات مدیریتی سبب خواهد شد تا مدیریت مناسب انجام نشود.

هادی بلاغی با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار گردشگری و چارت سازمانی این حوزه از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: بسیاری از شهرها گردشگری را اولین یا دومین محور توسعه قرار داده اند در این خصوص چارت معاونت گردشگری و پشتیبانی نیروی انسانی مهم است.

وی یکی از آسیب ها را برگزاری نامنظم نشست ها عنوان کرد و پیشنهاد داد تا این نشست ها به طور مستمر برگزار شود و ادامه داد: ارائه پیشنهادات و مطرح کردن مشکلات بسبار مهم است و باید گفت ساختار شهرداری ها در کشور ساختاری مظلوم است .

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان افزود: کمبود نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد در ارگان های دیگر فردی به عنوان وزیر متولی این حوزه است در شهرداری ها این مسئله وجود ندارد و شهرداری را به عنوان یک منبع مالی می نگرند.

بلاغی تصریح کرد: آمادگی این را داریم که برای برگزاری روز شهرهای کشور، تبلیغات را در شهر همدان انجام دهیم.

وی خاطر نشان شد: باید نگریسته شود که در زمستان و پاییز کدام شهر پتانسیل لازم را دارد و در این خصوص تبادل تجارب بسیار موثر خواهد بود .

* برگزاری همایش تبیین الفبای گردشگری

مدیر گردشگری شهرداری شیراز پیشنهاد داد : همایش” تبیین الفبای گردشگری” برگزار شود و شهرداران و اعضای شورای شهر و افراد ذینفع حضور داشته باشند.

 

نیری با عنوان اینکه همه شهرهای ایران دارای ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری هستند، اضافه کرد: ایجاد جاذبه های مکمل برای شهروندان و گردشگران بسیار چشمگیر و مهم است.

نیری با عنوان اینکه تجهیزات جانبی، تدارکات و تجهیزات ، میراث شهری و تجهیزات تفریحی از جمله امکانات و زیر ساخت های توسعه گردشگری شهری هستند، اضافه کرد:

متاسفانه امروزه شاهد هستیم که روستاها خالی از سکنه شدند که صحیح نیست و باید گفت که بسیاری از شهرها نیز کشش مباحث و آسیب های اجتماعی را ندارند.

وی به وظایف شهرداری در تامین زیر ساخت های گردشگری اشاره کرد و گفت : گسترش اطلاع رسانی ، ساماندهی فصای تاریخی و فرهنگی ، تامین بهداشت و نظافت شهر از جمله این وظایف است .

وی با اظهار اینکه در حوزه فضای تاریخی و فرهنگی، بهسازی سیمای شهر از جمله موارد مهم است، ادامه داد: در حوزه عمران و بهسازی همدان شهری زنده است .

نیری یکی از چالش های حوزه گردشگری را اندازه گیری حرکت گردشگران در شهرها عنوان کرد و افزود: متاسفانه جریان درامدی مشخص نیست و اصلا گردشگری جایگاه ندارد اگر یک دهم درصد به درآمد گردشکری توجه شود و مطالبه گری شود ارزشمند خواهد بود .

وی در ادامه با بیان اینکه تسهیل فرایند سرمایه گذاری بسیار مهم است و رویدادسازی مکمل جاذبه های گردشگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: چرا مسیر ورودی آرامگاه باباطاهر نمایشگاه صنایع دستی و … وجود ندارد متاسفانه مسیر منتهی به گردشگری زنجیره ندارد .

مدیر گردشگری شهرداری شیراز پیشنهاد داد : همایش” تبیین الفبای گردشگری” برگزار شود و شهرداران و اعضای شورای شهر و افراد ذینفع حضور داشته باشند.

مدیر گردشگری شهرداری یزد با بیان اینکه یکی از مشکلات بحث چارت سازمانی است ادامه داد‌: آسیب هایی در حوزه گردشگری وجود دارد که نیازمند است مرتفع شود.

وی خاطرنشان سد: مقرر بود ایجاد معاونت گردشگری در کلان شهرها از طریق مجلس پیگیری و ابلاغ شود اما تا کنون اتفاقی نیفتاده است .

*اختصاص بودجه برای مرمت ساختمان های تاریخی

مدیر گردشگری شهرداری رشت بیان کرد: خانه های تاریخی هویت ماست وسرمایه های اجتماعی به شمار می آیند و باید بودجه ای برای این بناها مصوب شود.

علیزاده با بیان اینکه گردشگری راهی برای سکوفایی اقتصاد است، تصریح کرد: گردشگری داخلی هنوز وجود دارد باید به دنبال جذب گردشگر خارجی باشیم چرا که پتانسیل و ظرفیت آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس درامد نفتی را کنار گذاشته ودر بحث گردشگری ورود کرده اند، افزود: خانه های واجد ارزش تاریخی داخل شهرها متاسفانه از بین می رود و در این راستا میراث فرهنگی قدمی برنمی دارد و این مطلب بزرگترین چالش محسوب می شود.

مدیر گردشگری شهرداری رشت با بیان اینکه بناهای واجد ارزش با بودجه اندک خریداری شده و مرمت می شوند و میراث استفاده اداری از این بناها می کند، افزود: خانه های تاریخی هویت ماست وسرمایه های اجتماعی به شمار می آیند و باید بودجه ای برای این بناها مصوب شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=7462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت