برگزاری همایش روز مهندس در دانشگاه صنعتی همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

برگزاری همایش روز مهندس در دانشگاه صنعتی همدان

  • کد خبر : 8007
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
برگزاری همایش روز مهندس در دانشگاه صنعتی همدان
ششمین همایش گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در دانشگاه صنعتی همدان، برگزار شد.

به گزارش آوای هگمتان، سید مجتبی حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در این همایش با اظهار اینکه دانشجویان به عنوان پیشگامان توسعه در مسیر آبادانی کشور گام بر می دارند، گفت: اگر امروز تصمیم سازی‌ها در کشور انجام می‌شود از طریق ابزارهای مهندسی است و اگر می‌خواهید در دنیای امروز پابرجا بمانید باید  به سرعت تغییر کنید.

سید مجتبی حسینی خطاب به دانشجویان با بیان اینکه آینده یک هدف متحرک است و باید  تصمیم های خود را بروز رسانی کنید، افزود: امروز مسیر باسوادی در جهان تغییر کرده و بی سوادی به معنای منقرض شدن دانش است.

وی با اعلام اینکه آینده پژوهی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: دانشجویان باید اقداماتی را که تا کنون انجام نشده را جامع عمل بپوشانند و شعار “ما می توانیم” سرلوحه اقدامات قرار دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان نیز امیدآفرینی بین دانشجویان و نگاه خاص به حوزه کارآفرینی و اشتغال را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد وگفت: توسعه روابط بین صنعت و دانشگاه، نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در نسل امروز از دیگر محورها و اهداف این جشنواره می باشد.

امیر مومنی به برگزاری پنج دوره همایش روز مهندس در این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: همایشی در دوران کرونا با جمعیت اندک برگزار شد و چهار دوره در طی سالیان گذشته نیز برگزارشد.

وی تاکید کرد: برگزاری ششمین همایش روز مهندس با حضور دانشجویان و صاحبان صنایع اقدامی مناسب است که شور و نشاط را بعد از کرونا به جامعه دانشجویان دانشگاه صنعتی برگرداند.

مومنی دعوت از صنایع خصوصی و دولتی و دستگاه های مرتبط در ششمین همایش روز مهندس را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: اهداف بلندمدت و مهمی را در برگزاری این همایش دنبال می کنیم و بی شک برگزاری این همایش در سال‌های آتی و ادامه دار بودن آن راهکاری برای خارج شدن از شرایط سستی و رخوت و برگردندان روحیه نشاط در میان دانشجویان رشته‌های فنی مهندسی خواهد بود.

* برگزاری ۲۷ کارگاه علمی اجرایی و صنعتی

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه پیش بینی شده تا ۲۷ کارگاه علمی، اجرایی و صنعتی با تدریس اساتیدی از صنعت و دانشگاه برای همایش برگزار شود، خاطر نشان شد: برگزاری کارگاه‌ها در راستای اهداف همایش است و دیدار چهره به چهره صاحبان صنایع، مدیران ارشد، سازمان‌ها و نهادها با دانشجویان و اعضای هیات علمی می‌تواند به ارتقای توانمندی‌های دانشجویان منجر شود.

* فضای گفتمانی بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود

در ادامه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه لازم است فضای گفتمانی بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود، گفت: این بستر به نسبت آماده شده و باید توسط قشر دانشگاهی تقویت شود.

احمد شانیان با اشاره به اینکه مهندسی با کار عملیاتی عجین شده است، افزود: امروز یکی از مشکلات در حوزه تولید نبود تکنسین‌های فنی است بنابراین مهندسین باید با فضای عملیاتی و کارگاهی بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد پیوند بیشتر صنعت و دانشگاه هستیم اما کافی نیست، اظهار کرد: با ایجاد اتحاد دو طرفه باید به سمتی حرکت کنیم که مقالات به سوی مطالعات اجرایی بروند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود.

شانیان برگزاری پنل‌های تخصصی و ایجاد فضای گپ و گفت میان صنعت و دانشگاه را از نیازهای ضروری جامعه دانست و گفت: باید فضای گفتمانی بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود، این بستر به نسبت آماده شده و باید توسط قشر دانشگاهی تقویت شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه دانشجویان باید به سمت حرفه‌ای شدن در حوزه تخصصی خود پیش بروند، بیان کرد: حرفه‌ای بودن تضمین موفقیت دانشجویان در آینده است.

* دست یاری خود را به سمت مراکز علمی دراز می‌کنیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در ادامه با بیان اینکه این روزها چرخ‌های صنعت کشور به دست مهندسان به چرخش درآمده است، گفت: دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی جامعه هستند که بر محور دانائی حرکت می‌کنند، کشور نیز باید بر مبنای قابلیت‌های علمی و توانایی دانش موجود پیش رود.

علی سهرابی بیدار ادامه داد: برای شرکت توزیع برق استان همدان ۴ محور راهبردی هوشمندسازی، افزایش قابلیت اطمینان، بهره‌وری و مشتری‌مداری و ارتباط دوسویه با مشتریان تعریف شده است و خوشبختانه دو سال است که بر ریل این محور حرکت می‌کنیم.

* مهندسین کنار هم چرخ تولید را به حرکت در می آورند

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح نیز با بیان اینکه مجموعه مهندسین کنار هم چرخ تولید را به حرکت در می آورند، تصریح کرد: پرورش علاقه و گسترش علم از بدیهیات است و خطاب به دانشجویان اظهار کرد که بگذارید تخصص، شما رو هدایت کند.

عبدالمجید دیناروند با بیان اینکه دانشجو ارزشمندترین سرمایه نظام است، اظهار کرد: مهندسان ایرانی حاذق ترین مهندسان هستند و با هدفمند عمل کردن، باری از دوش نظام برخواهند داشت.

وی تصریح کرد: سالانه حدود ۵۰ نفر از دانشجویان به عنوان کارآموز در نیروگاه شهید مفتح کارآموزی می کنند.

گفتنی است؛ در پایان این همایش تفاهمنامه همکاری بین نیروگاه مفتح و دانشگاه صنعتی همدان در راستای افزایش و توسعه همکاری ها، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت ها و برطرف کردن نیازها منعقد شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=8007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت