لزوم توجه به مشکلات صنعت چاپ و نشر/ اختصاص زمین به این حوزه در منطقه ویژه اقتصادی | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7
نماینده ولی فقیه در استان:

لزوم توجه به مشکلات صنعت چاپ و نشر/ اختصاص زمین به این حوزه در منطقه ویژه اقتصادی

  • کد خبر : 1778
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
لزوم توجه به مشکلات صنعت چاپ و نشر/ اختصاص زمین به این حوزه در منطقه ویژه اقتصادی
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در عرصه منطقه ای حضور چاپ و نشر جدی نیست، گفت: به مشکلات صنعت چاپ و نشرباید توجه ویژه داشت.

به گزارش آوای هگمتان، آیت الله شعبانی در جشنواره چاپ و نشر استان همدان با بیان اینکه چاپ و نشر فکرمجسم را به بیننده نمایش می دهد، افزود: چاپ تصویر به جای یک کتاب قطور حرف برای گفتن دارد .

وی با اشاره به اینکه همدان ظرفیت فرهنگی بالایی را داراست، اضافه کرد: فعالیت در حوزه چاپ و نشر بسیار سخت بوده و نیازمند توجه و حمایت ویژه ای است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان صنعت چاپ و نشررا از مسائل مقدس اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: مشکلات حوزه نشر باید مورد بررسی قرار گیرد.

*تامین ۸۰ درصد کاغذ در داخل کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تامین ۸۰ درصد کاغذ در داخل کشور در سال آینده خبر داد و گفت: در خصوص کاغذ روزنامه ظرفیت ها کامل نیست اما مورد تاکید وتوجه وزارتخانه است.

محمد مهدی اسماعیلی به پروژه های عمرانی استان اشاره کرد و ادامه داد: بخش عمده ای از اعتبارات شهرستان ها محقق خواهد شد و امیدواریم شاهد افتتاح این پروژه ها در استان باشیم.

وی اتمام پروژه های نیمه کاره را از مهمترین اقدامات برشمرد و افزود: متاسفانه برخی پروژه ها کلنگ زنی شده و نیمه تمام مانده در صدد هستیم پروژه های درحال اجرا یا متوقف شده را به اتمام برسانیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه اصلی تلاش برای خودکفایی در بحث کاغذ است، تصریح کرد:۹۰ درصد کاغذ، زینک و دوات وارداتی است و در تلاش هستیم تا۸۰ درصد کاغذ مورد نیازبرای چاپ و نشر کتاب تا یکسال و نیم آینده از داخل کشور تامین شود.

اسماعیلی با عنوان اینکه همدان دارای ظرفیت های فرهنگی خوبی است، اظهار کرد: افتتاح “موزه چاپ” سنگ بنای صنعت چاپ و نشر در استان همدان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به فرهنگ نگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: لایحه بودجه سالجاری ریل گذاری شده و تقویت و توجه جدی به فرهنگ مورد توجه است.

*اختصاص زمین به حوزه چاپ و نشر در منطقه ویژه اقتصادی

استاندارهمدان گفت: کسانی که می‌خواهند در زمینه صنعت چاپ نقش ایفا کنند، با هماهنگی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت، در زمین‌هایی که در مناطق ویژه اقتصادی برای ایجاد طرح‌ها و پروژه‌ها در استان در نظر گرفته شده، اقدام کنند.

علیرضا قاسمی فرزاد حمایت‌ از فعالان عرصه صنعت چاپ را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حضور وزیر ارشاد اعلام می‌کنم بنا بر سیاست‌های دولت سیزدهم و با توجه مشکلات عرصه صنعت چاپ، از این صنعت و تلاش‌گران عرصه چاپ در استان حمایت خواهد شد.

وی ادامه داد:  بر کسی پوشیده نیست که صنعت چاپ و چاپخانه در کلیه عرصه‌ها از‌جمله عرصه فرهنگی و در ساختار فرهنگی حائز اهمیت است و بیش از یک قرن از سابقه فعالیت چاپ و چاپخانه و ورود آن به عرصه‌های مختلف در ایران می‌گذرد.

استاندارهمدان با بیان اینکه ورود صنعت چاپ به ایران، جهشی خارق‌العاده در کلیه عرصه‌های علم و دانش را به نمایش گذاشته، خاطر نشان کرد: تا پیش از صنعت چاپ، سرعت انتقال علم و دانش در ایران به کندی صورت گرفت که بعد ازصنعت چاپ قابل مقایسه نیست.

قاسمی فرزاد به ضرورت تدوین یک سند فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مطالبات عمومی این است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به موقعیتی که تحت عنوان ایجاد تفکر انقلابی در همه عرصه و ساختارها به پیروی از مقام معظم رهبری فراهم شده، سازوکاری در نظر گیرد تا یک سند فرهنگی فاخر در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگرفته از فرهنگ قرآنی و اسلامی تدوین و تنظیم گردد.

استاندارهمدان با تاکید بر اینکه سند فرهنگی به گونه‌ای تنظیم و تدوین گردد که وظایف و تکالیف متولیان دستگاه در آن به‌طور دقیق مشخص باشد، ادامه داد: با تدوین سند فرهنگی از موازی‌کاری‌ و اقدامات نا‌هماهنگ جلوگیری به عمل می آید.

*همدان دارای ۱۹۰ رسانه مکتوب، الکترونیک و پایگاه خبری است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: همدان دارای ۱۹۰ رسانه مکتوب، الکترونیک و پایگاه خبری است

احدرضا احسانی احسانی با بیان اینکه بیس از ۷۳ موسسه قرآنی در سطح استان وجود دارد، افزود:۶۰۰۰ تا ۷۰۰ هنرآموز درحفظ و قرائت و …فعالیت داشته و بنیاد قرآن استان با ظرفیت مناسب در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی مساجد درشهر و روستاهای استان فعال هستند که نیازمند توجه بوده، خاطر نشان کرد: ۱۰۰ آموزشگاه آزاد، ۳۰ مجموعه فرهنگی هنری در استان وجود دارد.

احسانی به وجود یکصد ناشراشاره کرد و افزود: از این تعداد ۵۵ مورد فعال هستند که به دلیل کرونا و محدودیت مالی با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

وی به سه  پروژه عمرانی همدان اشاره کرد و افزود: پروژه فرهنگی هنری فامنین ۵ میلیارد از اعتبار ملی و سه میلیارد اعتباراستانی تخصیص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به بنای یادبود سید جمال ۹۰ اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتباراست .

وی افزود: پروژه فیروزان نهاوند ۵۰ درصد پبشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام نیازمند شش میلیارد اعتبار است.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت