بودجه تجهیزات کمک توانبخشی بهزیستی افزایش یافت | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان؛

بودجه تجهیزات کمک توانبخشی بهزیستی افزایش یافت

  • کد خبر : 4748
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
بودجه تجهیزات کمک توانبخشی بهزیستی افزایش یافت
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: با پیگیری های صورت گرفته بودجه تامین وسایل کمک توانبخشی استان در سالجاری از سه میلیارد تومان به پنج میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش آوای هگمتان، «امیر کوکاییان» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توزیع عادلانه امکانات کمک توانبخشی در گروی نیازسنجی دقیق، پایش، رصد و برنامه ریزی است اظهار داشت: اندام مصنوعی، ویلچر، توالت فرنگی، باتری سمعک، تشک مواج، عصا، واکر، سمعک و ساعت گویا از جمله تجهیزات توانبخشی توزیع شده بین مددجویان زیر پوشش استان همدان در سالجاری است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ مرکز روزانه بهزیستی در استان همدان افزود: سه مرکز خدمت رسانی به سالمندان، ۲ مرکز توانبخشی و آموزش به معلولان ذهنی و بیماران روانی مزمن در طیف اوتیسم در همدان و نهاوند، یک مرکز روزانه کودک کم شنوا و خانواده به ۹۰۶ نفر از مددجویان خدمت رسانی می کند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: ۱۴ مرکز شبانه روزی شامل ۶ مرکز نگهداری معلولان ذهنی، سه مرکز نگهداری سالمندان، سه مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن و ۲ خانه حمایتی کوچک برای سالمندان و بیماران روان یاریگر سازمان بهزیستی در نگهداری مددجویان هستند.

کوکاییان به نگهداری ۳۴۱ فرد مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی اشاره کرد و افزود: یارانه مراکز شبانه روزی ۵۰ درصد و در مراکز روزانه ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ معلولیت در استان همدان ۱.۶۶ و در کشور ۱.۸ ثبت شده است گفت: ۲۹ هزار و ۳۵۴ مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی این استان بهره مند هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: مددجویان زیرپوشش بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، نابینایان، ناشنوایان، بیماران روانی مزمن و فرزندان بی‌سرپرست هستند.

کوکاییان اظهار داشت: ۲۰ هزار و ۲۰۶ نفر از این مددجویان خدمات مستمری به صورت ماهانه دریافت می کنند که ۳۰۰ نفر آنها در یک سال گذشته زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مبلغ هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مستمری ماهیانه بر حسب خانوار به توانیابان استان پرداخت می شود.

*ساخت تمامی پروژه های دولتی با نظارت کمیته تخصصی مناسب سازی

مسئول دبیرخانه ستاد مناسب سازی بهزیستی استان همدان نیز در این نشست اظهار داشت: ایجاد شهر بدون مانع لالجین با رعایت تمام استانداردها، پیگیری مناسب سازی ناوگان حمل و نقل توسط شهرداری ها، پیگیری مناسب سازی مدارس غیرانتفاعی با همکاری اداره کل نوسازی مدارس، در راستای دسترس پذیری معلولان امسال در دستور کار سازمان قرار دارد.

عبدالحسین نوری افزود: تا پیش از این زمان درخواست از ادارات برای مناسب سازی و اجرای قوانین حمایت از معلولان ایجابی بود اما هم اکنون از سازمان بازرسی به عنوان نهاد نظارتی در اجرای مناسب سازی دعوت شده است و گزارش تخلف از این قوانین به سازمان بازرسی منعکس می شود.

وی با اشاره به اینکه درصدی از هر خرید و مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد افزود: تخصیص درصدی از این مبلغ برای مناسب سازی فضای شهری در دست پیگیری است و ارزیابی عملکرد شهرداران در دستور کار قرار دارد.

مسئول دبیرخانه ستاد مناسب سازی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: ساخت تمامی پروژه های دولتی در سالجاری با نظارت کمیته تخصصی مناسب سازی صورت می گیرد.

نوری با اشاره به اینکه ۳۷۰ ساختمان اداری دستگاه‌های اجرایی در سطح استان در چهار شاخص ورودی، سطح شیبدار، آسانسور و سرویس بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفت اظهار داشت: بانک توسعه تعاون بهترین وضعیت در دسترس پذیر بودن برای معلولان را در بین ساختمان بانک ها و ساختمان پست بانک نیز در رتبه آخر این رده بندی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پنج اداره بهزیستی، پارک علم و فناوری، اداره کل زندان ها، امور اقتصاد و دارایی و اداره کل استاندارد با بهترین شرایط در دسترس پذیری افراد دارای معلولیت شناسایی شدند افزود: ساختمان شرکت شهرک های صنعتی، سازمان انتقال خون، شرکت غله و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان دارای بدترین شرایط از نظر در دسترس پذیر بودن برای معلولان هستند.

مسئول دبیرخانه ستاد مناسب سازی بهزیستی استان همدان گفت: ساختمان دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی دارای مناسب ترین وضعیت و ساختمان دانشگاه پیام نور بدترین وضعیت دسترس پذیری و مناسب سازی برای معلولان را دارد.

*تحویل ۲۲۲ واحد مسکونی مددجوئی

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان نیز در این نشست افزود: ساخت ۲۳۴ واحد مسکونی برای گروه‌های هدف در برش کشوری امسال استان تعیین که تاکنون ۲۲۲ واحد تحویل مددجویان شده و تا پایان سال ۱۰۰ درصد آن محقق می شود.

«یاسر عزیزی سعید» اظهار داشت: ۳۶ واحد مسکن مددجویی با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان همزمان با آغاز هفته معلولان به خانواده‌های ضایعه نخاعی همدان واگذار شد.

وی، میزان کمک هزینه بلاعوض تهیه مسکن به خانوارهای شهری دارای ۲ عضو معلول‌ در سال ۱۴۰۱، ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض و در حوزه روستایی ۱۵۰ میلیون تومان است و این مبلغ برای خانوارهای شهری تک معلول ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی معلولان استان همدان در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان بوده که امسال به ۳۳۶ میلیارد تومان افزایش یافته و تاکنون ۱۲۳ میلیارد پرداخت شده است.

عزیزی سعید افزود: بانک ملی به عنوان بانک عامل پرداخت ۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی را برعهده دارد که تاکنون در پرداخت این تسهیلات به معلولان کوتاهی کرده و هیچ مبلغی از آن را پرداخت نکرده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که یک کارفرما از فرد معلول به عنوان نیروی کار استفاده کند، از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به میزان ۲۴ درصد معاف می شود و سازمان بهزیستی این حق بیمه را پرداخت خواهد کرد و نیز به ازای هر نفر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام کم بهره تا ۲۰ نفر به کارفرمایان پرداخت می شود.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: آمار مشارکت های مردمی در ۶ ماه نخست سال مبلغ هشت میلیارد تومان گزارش شده است.

عزیزی سعید اظهار داشت: سامانه پیامکی معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ از سوی دبیرخانه ستاد ھماھنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برای دریافت و پیگیری مشکلات شهروندان درباره موضوع مناسب‌سازی محیط شھری راه‌اندازی شده است و افراد مراتب شکایات و مشکلات خود را در زمینه مناسب سازی با ارسال پیامک شامل شرح مشکل، نام منطقه یا محله، شهرستان، استان یا دستگاه اجرایی به دبیرخانه ستاد ھماھنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور اعلام کنند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت