بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱، دو هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان:

بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱، دو هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان است

  • کد خبر : 2178
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱، دو هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان است
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بودجه پیشنهادی سال آینده از سوی شهردار دو هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان است.

به گزارش آوای هگمتان، اکبر کاووسی امید رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در جمع خبرنگاران در خصوص سیاست ها و اولویت های تدوین بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: در این زمینه اولویت ها و سیاست ها در قالب یک طرح در شورا به تصویب رسیده و به شهردار اعلام شده است

. وی افزود: البته در دو سال گذشته  در مورد بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ نیز سیاست های شورا به شهردار اعلام شده بود اما امسال یک طرح مصوب و قانون شده است.

وی اظهار کرد: سیاست های مدنظر  ما  ۱۸ سیاست و ۴۷ الزام است که در قالب الزامات و سیاست های بودجه ۱۴۰۱ به شهردار اعلام شد.

کاووسی امید در مورد بندهای قابل ذکر این سیاست های مدنظر برای برنامه ریزی بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در بودجه سال آینده توجه ویژه به تببین گام دوم انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه های قانونی، بند دوم تدوین عادلانه بودجه و ایجاد خزانه داری کل و پرهیز از تصدی گری  شهرداری ستاد، بند سوم دعایت الزامات و هدف گذاری شهرداری برای پروژه های نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نگاه ویژه به توسعه زیرساخت های هوشمند شهری توسط شورای شهر در این سیاستگذاری ها مورد توجه خاص است و افزایش بودجه های فرهنگی، اجتماعی و اعمال سیاست های محله محوری و اجرای پروژه های عمرانی و غیر عمرانی به صورت محله محور از دیگر موارد مورد توجه است.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: در تدوین بودجه ۱۴۰۱ اولویت های دیگری همچون توجه جدی به توسعه حمل و نقل عمومی با الزامات شهر سبز پایدار، استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان در سطح کمی و کیفی پروژه ها، خرید و حمایت از کالاهای داخلی و توجه ویژه به حفظ بافت تاریخی شهر و بناهای تاریخی و گسترش بقاع متبرکه مورد توجه است.

کاووسی امید با تاکید بر اینکه کاهش وابستگی بودجه به فروش ملک و صدور پروانه های ساختمانی در بودجه سال آینده شهر همدان  بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: چیزی که مورد تاکید ویره شهردار است کاهش تصدی های غیر ضروری است به طوری که کارها برون سپاری شود و افراد غیر متخصص جذب مدیریت در شهرداری نشوند و باید نیروها از طریق آزمون در رشته های مرتبط و بین افراد نخبه و بومی جذب شوند.

وی در خصوص الزامات بودجه ۱۴۰۱ نیز بیان کرد: در نظر داریم در بودجه پیشنهادی ۵ درصد درآمد پایدار و دو درصد نیز برای مطالعات پروژه های عمرانی از بودجه عمرانی را افزایش دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در بحث الزامات سرمایه گذاری بندی آمده که همه اقدامات سرمایه گذاری با هماهنگی سازمان سرمایه گذاری انجام شود عنوان کرد: باید پنجره واحدی ایجاد شود در این بحث تا با یک ادبیات واحد بتوانیم با سرمایه گذار صحبت کنیم.

کاووسی امید در خصوص دیگر الزامات بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: ایجاد فیبرنوری توسط شورای اسلامی پیگیری شده و قرارداد آن برای ایجاد شبکه فیبرنوری منعقد شده و در بحث سرمایه گذاری کارخانه بازیافت هواپیما نیز پیگیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان پیشنهاد بودجه ۱۴۰۱ شهردار است، گفت: از این بودجه پیشنهادی یک هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان در بخش عمران یعنی ۵۵ درصد را شامل می شود و مابقی بودجه جاری معادل ۴۲ درصد است.

کاووسی امید اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ سه درصد در بخش تعهدات پیشنهاد شده و در مجموع ۲۷ درصد عدد کل بودجه نسبت به بودجه ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

این عضو شورای ششم شهر همدان  در زمینه بحث اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ نیز اظهار کرد: در مجموع ۱۵ میلیارد تومان از بودجه مصوب به دلیل انجام نشدن کمک های مربوط به دولت کاهش بودجه داشتیم یعنی از ۲۸ میلیارد  تومان کمک های در نظر گرفته شده دولت بیش از ۱۰ میلیارد جذب نشد یعنی ۱۸ میلیارد تومان کاهش کمک های دولتی را در بودجه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در پروژه های عمرانی در مجموع ۱۱۶ میلیارد تومان کاهش داشتیم یادآور شد: در منطقه دو شهرداری ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل پارکینگ  آقاجانی بیگ در نظر گرفته شد که با ۱۵ میلیارد تومان کاهش بودجه فقط ۲۰ میلیارد برای آن هزینه شد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: در منطقه دو شهرداری همدان برای پارک اکباتان ۴ میلیارد تومان پیش بینی هزینه بود که ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده و برای تپه مصلی نیز دو میلیارد تومان پیش بینی هزینه شده بود که ۶ میلیارد هزینه شده که پیشنهاد شده پس از مطالعه کارشناسان حوزه های مختلف شهرسازی و محیط زیست براساس نظر کارشناسان کار دو پارک را پیش ببریم.

وی در خصوص اصلاحیه هزینه های جاری و عمومی بودجه سال ۱۴۰۰ نیز بیان کرد: ۹۵ میلیارد تومان یعنی ۱۴ درصد افزایش داشته ایم و از ۶۹۳ میلیارد تومان هزینه جاری به ۷۸۹ میلیارد تومان رسیده ایم.

کاووسی امید با بیان اینکه در سه حوزه با افزایش هزینه مواجه شدیم گفت: ابتدا حقوق مشاغل خدماتی و قراردادی افزایش و مشاغل طبقه بندی شد، در بحث خرید لوازمات و کالاهای مصرفی شهرداری با افزایش هزینه مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: شورای ششم در حال پیگیری است که اولویت پرداخت ها به این صورت باشد که آسیب پذیرترین اقشار در اولویت پرداخت قرار گیرند.

کاووسی امید در مورد کاهش درآمد  و فروش املاک شهرداری همدان گفت: به دلیل کاهش کمک دولت  مجبور شدیم فروش املاک شهرداری را از ۶۵۶ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد برسانیم که این رقم به صورت درصدی از ۳۹ درصد مصوب به ۴۲ درصد رسیده است.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت