بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت /سقف سنی بیمه سلامت برای زوجین نابارور حذف شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - رمضان - 1445
  • برابر با : Saturday - 30 March - 2024
2

بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت /سقف سنی بیمه سلامت برای زوجین نابارور حذف شد

  • کد خبر : 5887
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت /سقف سنی بیمه سلامت برای زوجین نابارور حذف شد
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اعلام اینکه بر اساس اخرین سرشماری یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۸۲ نفر تا پایان ادیبهشت ماه  سالجاری تحت پوشش بیمه سلامت در استان قرار گرفتند، گفت: این میزان ۶۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

صبه گزارش آوای هگمتان، فریبرز نیاستی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز اهدای عضو و توجه به فرهنگ‌سازی در زمینه « اهدای عضو ـ اهدای زندگی» بیان کرد: سلامت و امنیت دو مقوله مهم در جامعه‌اند و تکمیل‌کننده همدیگر هستند، که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اینکه تامین حقوق بیمار مواره مورد تاکید بینه سلامت بوده است، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ با مجوز، خدمات صدور و تمدید بیمه بدون دهک بندی به صورت رایگان انجام شد و باید تاکید کنم که شهروندان اگر تحت پوشش بیمه ای نیستند برای بیمه اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه رقم بیمه در یکسال بر اساس دستورالعمل هیات وزیران برای هر فرد یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ برای برای مدت یکسال است ، تصریح کرد: پوشش بیمه ای به صورت خانوار است و برای دهک ۱ تا ۳ به صورت یارانه ای و رایگان می باشد.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه دهک چهار صرفا ۱۰ درصد مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ را پرداخت می کند، اضافه کرد: دهک پنج جامعه ۲۰ درصد دهک شش ۳۰ درصد، یعنی دهک چهار فقط ۱۰ درصد از این مبلغ را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند و دهک پنج و شش ۲۰ و ۳۰ درصد، دهک هفت و هشت ۴۰ و ۵۰ درصد، دهک ۹، ۸۰ درصد و دهک ۱۰، صد درصد این هزینه را باید پرداخت کنند.

*بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت

نیاستی با اعلام اینکه در استان همدان بر اساس اخرین سرشماری تا پایان اردیبهشت ماه یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۸۲ نفر بیمه شدهاند، افزود: این تعداد ۶۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

نیاستی تعداد بیمه‌شدگان صندوق کارکنان دولت بیمه سلامت استان را ۱۱۹ هزار و ۲۵۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در صندوق سایر اقشار ۷۰ هزار و ۸۵ نفر و صندوق بیمه ایرانیان و سلامت همگانی ۲۰۷ هزار و ۱۲۶ نفر عضویت دارند.

وی با تاکید بر اینکه در استان همدان فردی فاقد بیمه درمانی وجود ندارد مگر اینکه خود فرد پیگیر نشده باشد، اضافه کرد: فرصت خوبی برای پوشش بیمه فراگیر فراهم است و دهک‌های ۴ تا ۱۰ درآمدی می‌‌توانند با ثبت درخواست در سامانه بیمه سلامت ایرانیان و یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت تقاضای آزمون وسع کنند تا شرایط بیمه آنها فراهم شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه افرادیکه به دهک درآمدی خود معترض هستند از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها اقدام کنند و در اعلان این دهک ها بیمه سلامت نقشی ندارد، افزود: با وارد کردن کد ملی دهک مشخص شده و می توانند بر مبنای آن اقدام به پرداخت حق بیمه کنند.

* طرح دارویار طرحی موفق در استان 

وی با بیان اینکه طرح “دارویار “که از ۲۳ تیرماه کلید خورد، از جمله طرح های موفق بود، ادامه داد: همراهی انجمن داروسازان همدان در اجرای طرح دارویار مثال زدنی بود و باید اضافه کنم که تسویه حساب دارویی در کمترین زمان انجام و مطالبات در مدت کمتر از ۷۲ ساعت به حساب داروسازان واریز می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با تاکید بر اینکه در طرح دارویار تخلف قیمت دارویی صفر شد که بخشی به نظارت‌ برمی‌گردد، خاطرنشان شد: در حال حاضر استا ن همدان در زمره استان هایی است که نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را به طور کامل اجرایی می‌کند.

*بهره‌مندی ۷۱۲ زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت 

نیاستی عنوان کرد: در حال حاضر بیمه‌های پایه ۹۰ درصد هزینه‌های تشخیصی و درمانی زوجین نابارور را در بیمارستان‌ها پرداخت می‌کنند که در سال گذشته ۷۱۲ زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند وتا پایان اسفندماه سال گذشته حدود یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مراکز درمانی واریز شده است.

وی با عنوان اینکه ۹۰ درصد هزینه خدمات نیز در بخش خصوصی برای زوجین نابارور رایگان است، مطرح کرد: در حوزه زوجین نابارور دو اقدام مهم انجام شد؛ کاهش محدودیت یک بار درمان است که در حال حاضر هیچ گونه سقف درمانی نداریم و دیگری حذف سقف سنی خدمات برای این زوجین درحالی که قبلا ۴۵ سال بالاتر را شامل نمی‌شد.

* واریز ۱۴ میلیارد تومان در قالب خسارت به حساب بیماران صعب‌العلاج و خاص

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته تقریبا ۱۴ میلیارد تومان در قالب خسارت و خارج از ضوابط مستقیما به حساب بیماران صعب‌العلاج و خاص استان واریز شد، ادامه داد: ۵۵۷ بیمار صعب العلاج و خاص حمایت شدند و مبلغ خسارت مستقیما به حساب آنها واریز شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: در مجموع ۱۳۰ میلیارد تومان عملکرد مالی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج وجود داشت وبیماران جامانده طی دو هفته آینده حتما اسناد هزینه‌هایی که سال گذشته از خود هزینه کردند را به بیمه سلامت ارائه دهند تا مبالغ حمایتی به حساب آنها نیز واریز شود.

نیاستی عنوان کرد: بیمه سلامت در حال حاضر دو هزار و ۱۹۵ بیمار خاص را حمایت می‌کند که بیشترین این بیماران مبتلا به« ام اس» با تعداد یک‌هزار و ۲۸۷ نفر هستند، افزود: ۷۳ بیمار تلاسمی، ۱۶۵ بیمار هموفیلی و ۴۰۰ بیمار دیالیزی نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی از انعقاد قرارداد بیمه سلامت با مراکز مامایی، توابخشی و فیزیوتراپی خبر داد و اضافه کرد: افزود: ۹۰۵ مرکز با بیمه سلامت قرارداد منعقد کردند و یا قرارداد آنها تمدید شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان اعلام کرد: دفاتر پیشخوان از ۲۶ مرکز به ۳۰ مرکز رسید تا خدمات بهتری ارائه شود و سامانه‌های خوبی از جمله ۱۶۶۶ برای ارائه خدمات غیرحضوری راه‌اندازی شد که به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات غیرحضوری است.

وی در پایان به کد دستوری #۱۶۶۶* اشاره کرد که با وارد کردن کد ملی اطلاعاتی در زمینه تمدید بیمه و زیر پوشش بیمه بودن افراد و… ارایه می کند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت