بیمارستان اکباتان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ آب آشامیدنی همدان سالم است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان؛

بیمارستان اکباتان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ آب آشامیدنی همدان سالم است

  • کد خبر : 4894
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
بیمارستان اکباتان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ آب آشامیدنی همدان سالم است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیمارستان اکباتان در مرحله نصب تجهیزات است، گفت: این بیمارستان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش آوای هگمتان، محمد مهدی مجذوبی در جمع خبرنگاران به مرکز جامع سرطان اشاره کرد و با بیان اینکه خانواده فرشچیان به دلایل مالی حاضر به ادامه همکاری نشدند، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهور به استان ۴۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مرکز جامع سرطان در نظر گرفته شد و این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان‌ در خصوص مناقصه پروژه مرکز جامع سرطان افزود: در چند روز گذشته بزرگترین مناقصه تاریخ دانشگاه علوم پزشکی به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان برگزار شد تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

مجذوبی در خصوص بیمارستان یک هزار تختخوابی نیز اینگونه بیان کرد: این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه غرب کشور در مرحله جانمائی است و به محض نهائی شدن کلنگ زنی خواهدشد.

وی به راه‌اندازی کلینیک توانبخشی در کلینیک امام( ره) اشاره کرد و ادامه ‌داد: راه‌اندازی کلینیک پالس‌تراپی، کلینیک توانبخشی، سلامتکده و دپارتمان طب ایرانی، راه‌اندازی درمانگاه طب ایرانی در بیمارستان سینا و رادیوتراپی دولتی، راه‌اندازی خدمات دندانپزشکی در ۴ شهرستان، مرکز دیالیز در بیمارستان قدوسی نهاوند از اقداماتی است که طی یک‌سال گذشته انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه به اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیر ماه سال‌جاری اشاره‌کرد و افزود: اجرای طرح مناسب بوده اما در خصوص داروهای اعصاب و روان کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم به زودی مرتفع شود.

*آب آشامیدنی همدان سالم است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سلامت آب تالوار اشاره کرد و ادامه‌داد: ۲۳ هزار نمونه آب در حوزه دانشگاه علوم پزشکی از تانکرهای توزیع آب، چاه‌های محل برداشت و شبکه آبرسانی انجام‌شد.
مجذوبی خاطرنشان‌شد: آب خروجی با روش‌هایی که وزارت نیرو انجام داد، از نظر آرسنیک در سطح استاندارد بود و کنترل شبکه در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آب منتقل شده از سد تالوار به شهر همدان با تلاش متخصصان حوزه سلامت، از نظر آرسنیک منطبق با استانداردهای ملی و سازمان جهانی بهداشت است و میزان آرسنیک موجود در آب شهر همدان به زیر ۱۰ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح دندانپزشکی تحت بیهوشی اشاره کرد که برای کودکان که همکاری با دندانپزشک را ندارند راه‌اندازی شده و خدمات تحت بیهوشی انجام خواهد شد.

مجذوبی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی چندین رشته جدید در دانشگاه خبر داد و افزود: فوریت پزشکی، مهندسی بهداشت محیط، سلامت در بلایا و حوادث‌، ژنتیک انسانی در مقطع ارشد و علوم تشریحی از این موارد می باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آوای هگمتان در خصوص احداث اورژانس بیمارستان امام رضا( ع) کبودراهنگ اینگونه بیان‌کرد: این پروژه فعلا در مرحله خاکبرداری است و باید گفت انبار دارویی و اورژانس بیمارستان در اولویت هستند.

*مرکز جامع سرطان ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره‌به اینکه پروژه مرکز جامع سرطان ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پروژه تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بابک یوسفی با تاکید بر اینکه احداث مرکز جامع سرطان با ۲۱۷ در ۲۴ هزار متر مربع آغاز شد، افزود: فاز اول آن با ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در شهریورماه ۱۴۰۰ راه اندازی شد.

وی به پروژه بیمارستان اکباتان اشاره کرد که در سال ۸۷ کلنگ زنی شده و اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته وتا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان به ۱۲ پروژه اورژانس بیمارستانی اشاره کرد و ادامه‌داد: هفت مرکز سلامت به ارزش ۳۵ میلیارد تومان تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

*مجوز راه اندازی ۵۶ داروخانه در استان صادر شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان از صدور مجوز راه‌اندازی ۵۶ داروخانه در سطح استان خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ برابر رشد داشته است.

قدرت اله رستمی افزود: راه اندازی داروخانه های جدید سبب شد تا این واحدها به ۲۷۶ مورد برسد و دسترسی مردم به داروخانه راحت تر شد..

وی با اعلام اینکه معاونت غذا و دارو در فرآورده های سنتی و طبیعی بر ۲۳۰ عطاری ، ۲۵۰ باشگاه ورزشی، ۳۱ شرکت تولیدی فرآورده ها سنتی و طبیعی و سه کارخانه نظارت دارد، تاکیدکرد: در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی به ۹۹ واحد صنعتی توزیع و عرضه کننده، ۲۱ واحد شرکت توزیع کننده، ۱۳ شرکت تولید کننده و یک شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی نظارت می شود.

رستمی به شرکت های پخش دارو اشاره کرد و ادامه‌داد: ۵۱ شرکت پخش دارو مستقر در همدان و استان های همجوار، ۲۷۶ داروخانه فعال در همدان و سه کارخانه دارویی مشمول نظارت دانشگاه علوم پزشکی همدان می شوند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 1
  1. با تشکر از خبرنگار محترم آوای هگمتان، که دغدغه شهرستان ها استان را در دستور کار قرار دارند، و دلسوزانه پیگیر اورژانس و خدمات پزشکی در شهرستان کبودراهنگ ره دارند، بی نهایت سپاسگزاریم، از طرف مردم و گروه تلگرامی فرهیختگان 🇮🇷 🌏

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت